Direktlänk till inlägg 18 augusti 2010

Healing

Av Berith - 18 augusti 2010 07:15


På dan igår var det riktigt varmt och skönt , solen den

värmer  gott än på dagarna då den är framme*ler*

Igår åkte jag in till stan och åt lunch hos min dotter Emma *ler*

Sedan hade jag några ärenden för Gula Villans räkning , som var

snabbt avklarade *ler*


Väl hemma i Boli´a igen så fick jag healing av en god vän *ler*

Reiki Healing , som jag fick igår är en behandlingsmetod som 

ursprungligen kommer från Japan .

Rei betyder andlig och ki betyder livskraft , i Japan är Reiki 

ett allmänt ord för healing *ler*

Den metod vi använder här i Sverige , härstammar från 

munken Mikao Usuis som föddes 1865 och gick in i evigheten

1926 ....

Reikin som vi använder idag , är till en viss del förenklad och 

anpassad för att passa in i våra levnadsmetoder här i väst *ler*

Reiki är den mest använda helingmetoden i Sverige .....


Reiki Healing innebär en energiöverföring genom beröring på

olika positioner på kroppen , för att förstärka livsenergin och 

aktivera vår egen självläkande förmåga *ler*

Den som får healing , ligger på en bänk fullt påklädd .....

Metoden är bra om man vill lösa upp spänningar i kroppen och 

stärka immunförsvaret *ler*

Healingen kan också lindra huvudvärk , ryggvärk , utbrändhet ,

oro , och andra rubbningar som man har i kroppen .

(Den fixar dock inte mina "missbildade , knä och höftleder som

jag fötts med och som jag får dras med oavsett om jag vill

eller ej ;)) 


När jag får  healing  , känner jag mig mera avslappnad , piggare 

och mera tillfreds med mig själv och jag känner alltid en sprudlande

glädje spridas i min kropp då jag får healing *ler*

Vi är alla olika och reagerar olika på healing , men det är så här

jag upplever healing *ler*

Reiki Healing är ingen "ta din madrass och gå " , utan Reiki Healing

stärker och helar din livskraft och hjälper dig att hitta tillbaka till ditt

sanna "jag"  *ler*


Dessutom så är den till stor hjälp att hålla mitt oknytt Fibbe Trollet

i något så när schack , då Fibbe Trollet härjar som värst är

det skönt att lägga sig på bänken och få healing , Fibbe Trollet

drar sig tillbaka då jag får healing och jag behöver inte knapra en hel

massa värktabletter för att klara min vardag *ler*


Rekik Healing har inget med trosuppfattningar att göra , utan

reiki är en energiöverförring av universums helande kraft ,

det spelar ingen roll om du tror eller inte , vi är alla ett , vi är

alla energier som är ett med universum oavsett vilken trosuppfattning

vi tillhör eller inte tillhör *ler*

Flum eller inte , det är upp till var och en att tycka och tro vad de vill  *ler*

Det är detta jag pysslar på med , uti mellan åt *ler*


 Den mest skeptiska person som jag känner och haft liggandes på

min bänk har ändrat sin uppfattning om Reiki Healing efter

bara en behandling *ler*


  




Reiki Healing är ursprungligen en behandlingsmetod från Japan. Reiki är den mest använda healingmetoden i Sverige. Metoden innebär en energiöverföring genom beröring på olika positioner på kroppen, för att stärka livsenergin och aktivera vår egen självläkande förmåga. 
Metoden kan vara bra för dig som vill lösa upp spänningar i kroppen, stärka immunförsvaret och ge ett större skydd mot sjukdomar. Dessutom kan healingen lindra huvudvärk, ryggvärk, utbrändhet, oro och andra rubbningar. Ofta känner man sig piggare, mer avslappnad och mer tillfreds med sig själv efter en reiki-behandling. Reiki Healing stärker och helar din livskraft.


                                                                                                             


 
 
Anki

Anki

18 augusti 2010 10:38

Goförmiddag jag har haft så mycket på gång här att jag glömde min healing på distans i måndags,får komma ihåg att anmäla mig idag till imorgon.Finns det ngn av dina vänner som vill prova har jag en direktlänk på min blogg!Ha en härlig onsdag

http://:mixtillmax.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

18 augusti 2010 12:45

Låter riktigt spännande. Som med all behandling så fungerar den lite olika. Vissa blir av med sina symptom och vissa märker ingenting. Jag skulle någongång vilja prova healing

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

18 augusti 2010 12:51

Anki , ja jag såg länken hos dig och jag har skickat den vidare =))
Varma kramar =))

Sussi , ja vi är ju som sagt alla olika , några känner förändring direkt och andra känner inte något direkt , utan det kan gå någon dag , energin går dit den behövs som mest , det är något man inte kan styra över =))
Det tycker jag absolut att du ska göra , det är ju riskfritt , det kan ju inte hända något mer än att man regerar på ett eller annat sätt ....eller så reagerar man inte alls =))
Varma kramar =))

 
av irja

av" title="http://bloggplatsen.se]av" target="_blank">bloggplatsen.se]av irja

18 augusti 2010 14:09

Kära Berith !!!
Detta låter helt gemytligt,spännande ,så mycket energi som jag har, med många järn i elden, skulle jag nog ha reagera, bokstavligt uttryckt DIREKT....LER, eller så inte alls....Bra alternativ,valmöjlighet till läkekonstens värkpiller ...LER. HA det bäst kära vännen...FÅNGA DAGEN....Den blir kortare för var dag.....KRAM IA.....

http://40-talisten bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 augusti 2010 14:37

Det ena utesluter inte det andra , men att slippa knapra en massa piller det är bara bra , om inte annat för magen =))
Ja nu går vi mot kortare dagar , det är ganska mysigt när höstmörkret smyger sig på , tycker jag =))
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

18 augusti 2010 15:03

Gomiddag!
Låter spännande med healing, vad bra att det hjälper dig lite mot värken:))
Känns som höst i luften nu, man får ta tillvara och njuta av de sista soliga, varma dagarna nu innan vintern kommer i antågande.
Ha en fortsatt fin vecka!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 augusti 2010 15:53

God afton =))
Det är skönt att det lindrar , framför allt för magen ,då jag inte behöver knapra värktabletter stup i ett =))
Ja nu känns det verkligen att Herr Höst är på ingång , men det är mysigt med höst tycker jag =)
Varma kramar =)

 
Vicke

Vicke

18 augusti 2010 18:10

då hade du en riktigt mysig dag med andra ord, jag hoppas att du får en fin kväll nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 augusti 2010 18:56

Det får jag garanterat , önskar dig detsamma Vicke =))
Varma kramar =)

 
Kim

Kim

18 augusti 2010 21:33

hej, det är såhär att jag har blivit en av finalisterna i veckans blogg tävlingen hos matilda :D det skulle betyda såå mycket öfr mig om jag vann eftersom jag inte haft mig blogg så länge :) röstar du på mig så kommer jag självklart att tacka dig i form av ett tackinlägg med en feeeet länk ;)
http://sjondinen.blogg.se/2010/august/finalisterna-i-veckans-blogg.html# jag är nummer 3! :D man får rösta 2 gånger :)! :D kimiees :) tack på förhand sötnos!

http://kimiees.blogg.se

 
Monica

Monica

18 augusti 2010 22:02

Healing har jag fått en gång för några år sen på min axel som jag opererade, men det har jag nog skrivit i en kommentar förut när jag tänker efter.

Ha det bra!
Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

19 augusti 2010 06:30

Kim , jag har varit in och röstat på din blogg , som jag tycker är väldigt fin och bra =)
Håller tummarna för att du finner ! =))
Varma kramar =)

Monica , Det gör inget , du får skriva det hur många gånger som helst =))
Varma kramar =)

 
wiper

wiper

19 augusti 2010 09:23

Missade detta inlägg i går för jag var för morgonpigg ;) Vad intressant att få ta del av healingens historia. Jag skulle verkligen behöva healing som både är utbränd och har värk i kroppen och spänningar som inte vill lösas upp.Jag avskyr att måsta ta värktabletter så därför tar jag till sånt som akupuntur. Jag skall se om det finns nån sån metod i närheten av mig. Det kan bli ett bra kompliment till akupunktur. Så som du beskriver att man blir efter healing var jag förr. Jag tycker verkligen inte att detta är flum. Härligt att det hjälper dig så mycket, man får ju en bättre livskvalitet. Skall man gå ett antal gånger på detta?.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

20 augusti 2010 20:19

Förlåt mig kära du för att jag inte kommenterat dina inlägg men denna vecka har varit lite rörig.

Healing, ja varför inte det kanske fungerar det är väl värt att prova om man slipper knurpa värktabletter som kan ge en nya krämpor. Fast då måste man nog känna någon som kan, min huvudvärk hänger med fortfarande men några tabletter tar jag inte. Nej, ont ska med ont fördrivas har jag hört, hihi. Jag brukar köra samma avslappningsövningar som man fick lära sig av en gullig barnmorska en gång i tiden. Det fungerar nästan jämt, i alla fall så dövar det av värken ett tag i alla fall. Blir huvudpinen för intensiv så tar jag naturligtvis en tablett, men jag väntar i det längsta, provar avslappning först.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards