Direktlänk till inlägg 17 augusti 2010

Negativ energi och positiv energi .....

Av Berith - 17 augusti 2010 07:30

Det  är andra natten Boli´a haft besök av Mr Frost *ler*

Kanske det är kanske dax att börja leta fram ett par vantar och

en mössa då man nu envisas med att gå morgonpromenaden

före tuppen har vaknat  *blink*

Men det känns lite väl tidigt att dra på sig den utstyrseln redan

i augusti *skrattar*


Solen lyser även denna kylslagna morgon över Boli´a  *ler*

På dagarna är det riktigt skönt i solen , för den värmer

gott än , bara man håller sig i solen , för då man kommer

in i skuggan , ja då känner man att Gubben Höst är på väg

 att överta tronen efter Fru Sommar *ler*



Det går en "röjvåg" över Boli´a just nu , alla tycks liksom jag och gubben ha fått en släng av ett tokryck  och ränsar för glatta livet *ler*
Jag läser på FB att var och varanna rensar för glatta livet i skrymslen och vrår , pratar med folk jag möter på affären och de har rensat eller håller på att rensa de också för glatta livet i källare , garage , garderober , på vinden och i förråd ....Jag undrar , är tokryck smittsamt på något vis ??? *skrattar*
Eller är det så att den varma sommaren med underbara dagar har gett människor ny energi  och ork och lust att ta tag i sådant de länge tänkt göra , men det inte riktigt funnits ork och lust till  ?? *ler*
Det är befriande att rensa !! *ler*

Det går även en "röjvåg" över Boli´a just nu , alla tycks liksom jag

och gubben ha fått en släng av "tokryck" *skrattar*

Jag läser på FB att var och varanna rensar för glatta livet i skrymslen

och vrår , och när jag pratar med folk jag möter på affären , så pratas det

om stor rensningar i garderober , källare , förråd och garage , de har rensat

eller håller på att rensa *ler*

Jag undrar , är tokryck smittsamt på något vis ??? *skrattar*

Eller är det så att den varma sommaren med underbara dagar som har gett

människor ny energi  och ork och lust att ta tag i sådant de länge tänkt göra ,

men det inte riktigt funnits ork och lust till  ?? *ler*


Alla dem som  jag har pratat med , som har rensat ut en massa onödiga

saker som bara står och tar plats  eller håller på att rensa ut "bra att ha saker"

 som aldrig har används och kommer förmodligen aldrig att användas

heller , är rörande överrens....

.......Det är skönt då det är gjort ! *ler* 


Gubben sa här om dagen 

" Känner du gumman  , det blev genast lättare att andas här hemma " *ler*

Och ja , det är så , att när man har mycke saker som ligger och tar en massa 

plats och man har knökfullt i skåp , lådor , källare , förråd och garage och det

ligger saker här och där och bara "skräpar"  , det skapar negativ energi ....

Men då man rensat ut och gör sig av med alla dessa "bra att ha saker" ,

antingen genom att köra dem på sopstationen , eller genom att sälja

på loppis eller att skänka bort till någon som behöver dem bättre  , så 

blir det genast luftigare och energin kan flöda fritt igen , det skapar positiv

 energi .... och det blir "lättare att andas"  *ler*


Min filosofi är att bara ha saker som man använder och som man verkligen

behöver , resten är bara "skåpfyllnad" *ler*

Burkar jag köper på loppis , de använder jag som förvaring te.x ,

de blir inte bara stående och samlar en massa damm *ler*

Snygga och nyttiga *blink* 

Hädan efter kommer denna filosofi att råda i vårat hem , det är

jag och gubben min rörande överrens om *ler*


Önskar er alla en bra dag *ler*


Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter *ler*





 
 
wiper

wiper

17 augusti 2010 08:05

Frost redan? men du bor ju lite längre upp än mig och jag vet hur det är. Är ju från Sundsvall och där var det långa kalla vintrar förr. Då har nog jag också blivit smittad av tokryckröjning :D visste inte att så många drabbats ;) undrar om det finns nåt vaccin?

Gubben din sa verkligen några bra ord där ;) det känns lättare att andas. Jag får mer och mer själv den filosofin. Varför skall man ha så mycket saker?. Bra reflektion av dig. Du är filosofisk.

Ha en jättefin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2010 08:15

Ja Wiper , Mr Frost har gjort en visit här , men det är ju bara normalt här där jag bor =)
Hahaha...ja tockryck verkar vara smittsamt och om det finns något vaccin mot det , vet jag ej ..hahaha...Men skulle inte tro det...hahaha
Ja det var verkligen klokt och tänkvärt sagt av gubben min och jag kan inte annat än att hålla med honom =))

Tack vännen , önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Pisan

Pisan

17 augusti 2010 08:54

Så sant så, det blir en negativ energi när man har det fullproppat med pinaler. Själv har jag en bokhylla som jag behöver rensa i och ev ta bort, jag kommer få så mycket ny fin energi av det. Ha en fin tisdag vännen! KRAMAR från mig här nere i väst!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
livsnjutaren

livsnjutaren

17 augusti 2010 09:23

Oj frost redan!! Ja man får vänja sej vid tanken nu att sommaren snart är över. Vi hade skyfall i Malmö i lördags med många översvämmningar, vi klarade oss som tur var. Idag är det skyfall igen.....undrar vad man då ska ta sej för..kanske rensa i röran som ni :)) rensat i röran har vi gjort sedan barnen flyttade ur boet för 2 år sedan, men ännu är vi inte färdiga, jisses vad man samlar på sej och väl instoppat precis överallt är det också.
Nåväl...någon gång ska man bli klar hoppas jag, annars får man väl flytta till mindre, det brukar hjälpa...
Nej idag ska jag handla tror jag,kylen gapar tom och ekar, och så ska baka lite matbröd tror jag.

Ha en skön dag och kram från mej!!

http://www.tradgardslivet.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2010 09:49

Pisan , Det är skönt då det är gjort och de positiva energierna släpps lös ;))
Varma kramar till dig vännen =))

Margareta (livsnjutaren)
Jo jag hörde om ert skyfall och era översvämningar ...
Skönt att ni klarade er från dem...men tråkigt för dem som drabbades ...
räna i röran är aldrig fel och det var väl behövligt , jisses vad man har samlat på sig "bra ha saker " genom åren ;))
Mmm...synd att det är så långt , annars hade jag tittat in på eftermiddags fika =)
Önskar dig detsamma , kram från mig till dig =))

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2010 11:31

Nån frost har vi inte fått här nedåt i landet än. Hoppas det dröjer länge till..
Än har vi sommar med temperaturer mellan 22-30 grader. Härligt :)

Jag är en sån som rensar flera gånger under året. I alla fall min egen garderob. Jag köper så mycket nytt så jag måste ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

17 augusti 2010 11:54

Jag håller helt med! Det finns inget jag avskyr mer än "bra att ha" grejer och meningslöst krafs på hyllor och på bord. Fick nog av sådant hemifrån och därför har jag alltid hållit hårt på att "används det inte så kastas det".

http://katt-drottningen.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

17 augusti 2010 11:55

Oj då, frost...här har vi mellan 15-18 plus, beroende på om det regnar för då är det lite mindre grader.
Röjning av grejer har jag haft mest hela sommaren hos min mamma eftersom hon har flyttat och efter 55 år blir det mycket grejer.Det var en hel del som kunde slängas som hon absolut skulla ha kvar...till ingen nytta.

Du får ha en bra dag!

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2010 11:57

Sussi , Hahaha..ja det är ju också en anledning till att rensa ;))
Varma kramar =))

Monica , ja då delar vi samma åsikt du och jag och äntligen har jag även fått gubben att inse det också ;))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2010 11:59

Monica (gökboet) Sverige är verkligen avlångt , ni har sensommar värmen kvar när vi går mot höst =)
Äldre människor har väldigt svårt för att göra sig av med saker de inte har någon användning av =))
Önskar dig detsamma , varma kramar=)

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 augusti 2010 14:28

Jag är också något av en hamster för ibland så måste man bara kasta och vips så skulle jag ha något av det jag kastat. Då blir det till att köpa nytt, fast du har förstås rätt man kan inte spara allt och det gör jag inte heller. Bara på lite tyger, garn, knappar, tråd och lite annat smått och gott.

Kramar.

 
Vicke

Vicke

17 augusti 2010 17:20

ja, det är för tidigt att behöva pälsa på sig nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2010 19:42

Inga-Lill , om man syr och använder det , då är det ju något som man behöver och då kan man ju inte hiva iväg det ;))
Varma kramar =))

Vicke , ja det känns lite väl tidigt =))
Varma kramar =))

 
wiper

wiper

18 augusti 2010 06:35

Jag är uppe med tuppen i dag ;) så jag vill bara önska dig och de dina en riktigt fin lilla lördag ;)
Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

18 augusti 2010 07:29

Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

 
Anki

Anki

18 augusti 2010 10:35

Ja du rensning i skåp och lådor,uthus och garderober pågår ständigt här men eskalerar när mor är nere på besök,haha.Jo men visst känns det här nere i södern att mr höst är på G.

http://:mixtillmax.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards