Direktlänk till inlägg 12 augusti 2010

Månen gör mig knasigare än jag redan är ;))

Av Berith - 12 augusti 2010 07:00


Igår sken solen från en blå himmel då jag  slog upp mina

två blå före skam , det var riktigt skönt ute då jag kom

ut för att gå min dagliga morgonpromenad Boli´a runt  ,

så även denna morgon  *ler*


Numera går jag slingan som går runt samhället i stället

för slingan i skogen , då jag inte har "Lillen" som sällskap 

längre , jodå jag brukar även gå i skogen , men som sagt , 

inte på min morgonrunda längre  ....

(Han är naturligtvis med mig , men inte i fysisk form =))

Jag älskar att traska i skogen , så det brukar bli en tur på

eftermiddagen också och då blir det skogen , det sitter i det 

med att gå ut och gå flera gånger per dag , sedan tiden med Max (Lillen)

det känns fortfarande väldigt konstig att gå i skogen utan hans

fysiska närvaro  ......


Men i går så gick jag inte raka vägen hem då jag var ute på min dagliga

morgonrunda som jag normalt brukar göra *ler*

 Nej i går gick jag istället till Gula Villan *ler*

Kvart över  sex stod jag på bron till det underbara hus som

Gula Villan är , för att göra färdigt det lilla som var kvar att

göra *ler*

(Så det blev inget yogapass förrän på kvällen =))


Klockan åtta dök min go´a vän Kax upp och då var jag nästan

helt färdig *ler*

- Men jisses människa , ska man måsta slå något hårt i

skallen på dig , för att få dig till att inte vara igång före f-n

fått på sig byxorna ! Säger min go´a vän och skrattar gott *ler*


Som den morgonmänniska jag är , så får jag mest gjort på

morgonen och det är då jag mår som allra bäst och särskilt

nu medan Fibbe Trollet och Reuma Spöket har tagit semester *blink*

Denna underbara värme som vi haft och fortfarande har  , 

får gärna fortsätta ett tag till  ....även om jag gillar hösten och

dess färger så mår jag som allra bäst just nu , då det är varmt  *ler*

 Min lekamen har fått en behövlig vila från mina kära oknytt  och "jaget"

med för den delen i sommar och det tackar jag vädrets makter för *ler*


Sedan att månen har sin påverkan på mig , det är ju en helt

annan sak *blink*


Då det är nymåne och fullmåne , ja då blir jag "mångalen" och får lite 

extra energi oavsett om Fibbe Trollet och Reuma Spöket är på semester

eller inte *skrattar*

I måndags så var det  nymåne och dess påverkan på mig håller i

sig ett par dagar.......


  


......och den 24:e så är det fullmåne och då är det dax 

för en ny energikick igen *ler*


  


 När jag kom hem igen , så därvid lunch så hade jag fortfarande

en hel del överskotts energi kvar , så efter jag stoppat i mig en

lätt lunch som bestod av en sallad , gick jag lös på fönstren på husets

framsida , som man torkar med livet som insats , då de inte är

öppningsbara , utan man måste stå och balansera på en trappstege 

då man ska torka dem *ler*

Men nu är de gjorda ...fönstren på husets baksida , de får vänta

till en annan dag , de är betydligt mer lätttorkade , för då kan jag stå

tryggt på mitt älskade altanparadis *ler*

( Någon annan dag , det blir inte idag , för idag ska jag inte göra

någonting , förutom att sitta på altanparadiset och läsa en god bok

och samtla med Buddha.....men å andra sidan så gör man ju aldrig

ingenting , alltid gör man ju något ...som tex att läsa en god bok och 

samtala med Buddha över en mugg grönt te med honung i *blink*)


När jag var färdig med fönstren , så dök mormors lilla guldklimp Vera och

hennes stolta moder upp , de kom lämpligt , för min kropp tyckte

att det var dax för lite vila , även om mina oknytt är på semester ,

så tänker "jaget" sig för och lyssnar till kroppen , för de små inhysingarna

är aldrig längre bort än bakom husknuten *blink*


Min gårdag blev en sådan där dag som blev som den blev ,

då månens påverkan gör mig mer knasig än jag redan är *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag ! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*











 
 
Vicke

Vicke

12 augusti 2010 07:54

hos mig är det rena london dimman just nu

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

12 augusti 2010 08:31

Var glad att du inte är rädd för getingar,det är en riktig plåga,usch!
Du har varit riktigt i farten ser jag, ja det är bäst att passa på när kroppen tillåter det.
Men idag får du vila och ha det skönt,
Kramizar!

http://mithas.blogg.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2010 08:50

Min svåger har också fortsatt att gå ut på morgonen sen deras hund gått ur tiden. Han är så van att få den motionen och katterna går med en bit. Det är verkligen en stor sorg när man mist sitt husdjur som är en familjemedlem. Ser ju hur ledsna min syster och svåger är så jag förstår dig så väl. Jag själv har sorg efter deras hund som nu inte kommer emot oss och vill bli omklappad .

Vad duktig du är som gör yogapass. Finns det yoga för mig som har ny höftled. Jag kan inte göra konstiga vridningar men skulle vilja känna på hur yoga är in mindre skala. Härligt att värmen gjort dig gott i sommar. Gula Villan verar vara en levande förening och man kan riktigt fantisera när man ser den framför sig.

Då vet jag varför jag har varit mångalen i några dagar ;) jag blir ju även jättekonstig vid fullmåne. Vad härligt det låter med ditt altanhäng (häng) som ungdomarna säger om allt numera ;) även parkhäng mm

Vad härligt att lilla Vera dök upp också.

Ha nu en riktigt fin dag vännen
varm kram och tack för din gulliga kommentar


http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

12 augusti 2010 09:27

Vicke , hoppas dimman lättar snart och att solen tittar fram även hos er =))
Varma kramar =))

Mita , jag kan förstå känslan , för det är nog samma känsla som kommer över mig då jag ser en stor otäck spindel ..*ryser*
De får gärna finnas , men inte inne i vårat hus eller sommarstuga ;))
Varma kramar =))

Wiper , ja sorgen att mista en trogen vän är stor och saknade lika så , de blir ju en familjemedlem våra fyrfota vänner ....
Ja det är skönt att ha en altan att "hänga" på efter att ha haft sandtag runt huset i tre år ;))
Månen påverkar oss mer än vi tror ;))
Kanske du skulle prova pandaqigong , då sitter man på en stol och gör lätta rörelser och lär sig andas och det är även lite meditation och avslappning också...en form som passar alla oavsett ålder och om man har krämpor av olika slag =))
Du kan kolla upp om det finns någon som håller på med detta där du bor ..jag tror att det skulle passa dig att börja med pandaqigong =))
Varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 augusti 2010 09:38

Tack Berith för dina hälsningar/komnentarer.
Jag är fortfarnade kvar i E-tuna och min Lasse är i Malung och målar, hjälper sin "travkompis".
Så jag "far runt" här o träffar en del goa vänner...
Vad DU hinner med mycket på en dag!! Och dina hurtiga morronpromenader...
Maria (min ena dotter) och jag gick en promenad med våra cyklar i går, dom behövde pumpas..promenaden´va inte så lång, och fort gick vi inte heller...men SÅ svettig jag var när vi kom tillbaka, trots att vi CYKLADE tillbaka...för då var det luft i däcken...

Här skiner solen.... än så länge..få se vad det blir senare..
Kramen mink ära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Margit

Margit

12 augusti 2010 09:39

Tryckte till..så att sista meningen blev så tokig, men du förstår nog..en bokstav "flyttade på sig" FEL...

http://margitholm.blogg.se

 
Sussi

Sussi

12 augusti 2010 11:16

Kan tänka mig att det smärtar lite att gå samma promenad som du och Lillen brukade gå. Kommer det införskaffas en ny hundkamrat?

Jag bloggar alltid på mornarna så jag hinner inte med något annat ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

12 augusti 2010 11:24

Tack själv Margit =)) Jodå , jag förstod att det blev en miss med bokstäverna ...hahaha
Att gå korta promenader i sakta mak , är bättre än att inte gå någon promenad alls ;))
Varma kramar =))

sussi , och jag , jag promenerar först och bloggar sedan ;))
Tur att vi alla är olika , det är ju det som är charmen med människor , ingen är den andra lik ;))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

12 augusti 2010 12:14

Månen kan ställa till det för folk, särskilt vid fullmåne. Det händer att jag har svårt att sova just vid fullmåne.....och du, inte är du knasig utan en av de ödmjukaste människor jag träffat på.

Ha en bra torsdag!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

12 augusti 2010 12:22

Tack Monica , du är då för go´ ! =))
Dina ord värmer i hjärtat mitt ! =))
Varma kramar =))

 
Anki

Anki

12 augusti 2010 17:39

Tror inte du är galen :-),bara extra känslig för de elektriska strömmar som blir vid nya månar.
Här är varannan dagsväder tyvärr,allt jag vill göra får ta lite längre tid.
Har fyndat på Jysk idag,är lite kartig för det.
Kram Anki

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Vicke

Vicke

12 augusti 2010 18:01

jag börjar ofta dagen med en promenad som du

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

12 augusti 2010 18:47

Anki , ja jag är väldigt känslig , har alltid varit det och jag verkar inte bli mindre känslig med håren heller , snarare tvärt om =)))
Att göra fynd är alltid roligt =))
Varma kramar =)

Vicke , Visst är det skönt att börja dagen på det viset ?? =))
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

13 augusti 2010 00:31

Det verkar som månen påverkar många av oss människor, jag får svårt att sova när det är fullmåne och likadan är min ena kusin. Det är ett så vackert ljus när det är fullmåne, lite trolskt om du förstår. Sen tycker jag att månen är finare ju längre upp i landet man kommer, vet inte om det är inbillning eller om ljuset blir bättre längre norrut.

Jag förstår att du saknar din promenadkompis, mina kompisar ligger och sover som bäst just nu men den ena var lite krasslig igår och sov hela dagen. Han ville inte ha någon mat alls, så jag blev riktigt orolig, han är ju gammal. Fast idag så var det bättre för då har han ätit och studsat ut nästan som vanligt. Hoppas att jag får ha dem kvar länge än men då måste de få vara friska, för annars måste man hjälpa dem över bron.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

 
Ingen bild

Berith

13 augusti 2010 06:42

Ja Inga-Lill månen påverkar oss mer eller mindre =)
Ljuset i norr är något speciellt , och det är vackrare ju längre norrut man kommer =))
Jag har alltid tryckt att månens sken ger en trollsk stämning på ett sådant där behagligt mysigt sätt =))

Ja det är tråkigt då ens fyrfota vänner börjar bli gamla , jag håller tummarna att din trogna små vänner får vara friska och vara med ett bra tag till , de är ju så go´a =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar till min go´a vän =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards