Direktlänk till inlägg 5 juli 2010

Semestertider =))

Av Berith - 5 juli 2010 08:30

God morgon , vill börja med att tacka er alla för era

besök och krya på kommentarer till mågen som nu

är hemma igen och mår mycket bättre , ja bättre än

vad han gjort på länge faktiskt *ler*

Den stolte fadern till lilla Vera hade en kraftig inflamation

i bukspottkörtel och i levern ......jodå han har sökt läkar

hjälp tidigare , men ingen har riktigt tagit honom på allvar ,

 inte förrän i måndags, då han var så dålig att han knapt

orkade sitta upp  och då blev det akut .....

En inflammerad lever och bukspottkörtel är inte att leka med...

I torsdags kom den stolte fadern hem igen till sin lilla familj och

som sagt , nu mår han bättre än på länge *ler*


Så i fredags kunde vi i godan ro åka ut till våran stuga och

bara vara *ler*

Då jag satt ute på den "lilla" altanen i lördags och filosferade

så kände jag mig iaktagen , så jag vände mig om och där

satt herr Timmerman och stirrade på mig , han undrade nog

vad jag var för en antennlös filur *skrattar*


    


Sommarstugs grannarnas barn Tripp , Trapp och Trull var

också över på besök , ja det är de titt som tätt då vi är i stugan *ler*

Det är så trevlig då de kommer över och hälsar på , jag brukar

spela svatepetter , finns i sjön och en hel del andra spel med dem , de

brukar även hjälpa mig att baka då det är väder för det *ler* 

Är det go´väder , så brukar vi sitta ute på den "lilla" altanen (som är normal

stor;)) och fika och spela spel eller på gräsmattan på en filt *ler* 

Vi brukar bara hinna köra in på gården framför stugan så kommer

de springandes , ett varmt och kärt välkomnande är vad det är *ler*


Den äldste sonen Tripp , kom med andan i halsen ....

- Berith , Berith , har du receptet på päronkakak ???

- Nej det har jag inte , svarade jag lite förvånat *ler*

- Åååå , jag som trodde att du hade det , för den är såååå god , vi

blev bjuda på den på dagis/fritis av våran fröken som ska sluta ......

- Ja för hon ska gå i konkurs (pension)...fyllde mellanbrodern Trapp  i  

som kom hack i häl på sin äldre bror *skrattar*


(Deras dagis/fritisfröken är nämligen min älskade moster C , därför trodde

Tripp att jag hade receptet på hennes goda päronkaka  =))

Jag lovade Tripp och Trapp att jag skulle skaffe receptet på moster C:s

goda päronkaka , så att vi kan baka den tillsamman *ler*


De tre syskonen Tripp , Trapp och Trull förärade oss med ett par

besök även i lördags och vid ett av besöken i lördags , då vi suttit ute på gräsmattan och spelat svarte Petter en stund , så tittade mellnbrodern Trapp på

mig och sa :

- Berith , hur gammal är du egentligen ???

- Jag är lika gammal som eran pappa , svarade jag *ler*

Trapp satt tyst en liten stund och funderade och sedan tittade

han på mig med sina "pilemariska" ögon och sa....

- Nehä Berith , det kan du inte vara , för du är en mormor och min

pappa är bara en pappa , så du måste vara mycket "gamlare" än 

våran pappa ........*skratta*

Det är rart med barn *skrattar*


Att jag fick min barn  i  "unga"  år och att deras pappa

fick dem på lite "äldre" dar ...det lönar sig inte att förklara , inte 

just nu i alla fall , det får vi resonera om då de blivit lite äldre *ler*


Och igår , söndag , då vi packade ihop för att åka hem till Boli´a

igen , så stod syskonen Tripp , Trapp och Trull och vinkade av

oss *ler*


Det har varit väldigt varmt här i Boli´a , ja även i Stavaträsk , de senaste

dagarna , kvalmigt faktiskt , men jag klagar inte över det , OOO nej ! *ler*

Tvärt om , för Fibbe Trollet har gett sig av uti sin luftbalong  , för han skyr

sol och värme mer än något annat *ler* 

Och förhoppningsvis så visar han inte sitt fula tryne här igen förrän till

hösten  *ler*

Jodå , Åskar har också hälsat på lite nu och då  ,  han dragit förbi och

rensat luften uti mellan åt , men värmen har han lämnat kvar  och det

är jag glad över *ler*


Just nu i skrivandets stund så öser regnet ner , men det är ändå varmt ,

detta regn behövs , för det är väldigt torrt ute *ler*


Ja det var lite om vad jag / vi har pysslat på med de senaste dagarna *ler*

Nu har gubben min semester och i år ska vi verkligen ha semester och bara

ta dagarna som de kommer och göra det som faller oss in *ler*

Eller rättare sagt , gubben ska ha semester och då han har semester,

då menar jag inte bara semester från sitt jobb utan från allt jobb här hemma ,

och då gubben får semester från allt jobb här hemma , ja då får ju jag , arbetsledaren (en väldigt viktig uppgift som jag tar på största allvar ;)) också semester per automatik *blink*

De tre senaste somrarna har vi haft fullt upp , första sommaren med en

vattenskada under huset , vi har nämligen torpargrund , andra sommaren

så tömde vi och städade ur mitt "barndomshem" (det var inte gjort i en handvändning ) efter det att mannen jag kallar för pappa flyttat in på

ett äldreboende efter sin stroke ......

I fjol , ja då byggde gubben altanparadiset (det är lite småfix kvar , men det är 

inget som tar tid och gubben han pyssla på med det lite nu och då  , när andan faller på =))

Så detta med bloggandet , det kommer att bli lite si och så med det denna

semester ......men jag skriver som min kära bloggvän Lambergsfrua , " Det

får vi ta igen till hösten "  *ler*


Nu mullrar Åskar , så jag avslutar detta inlägg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar

in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*




 
 
susanne

susanne

5 juli 2010 10:00

skönt att han mår bättre! ja att dessa organ far illa av en infektion är ingen lek förstår att han varit/är dålig!
vad skönt med lite stug främmande... nu kom det även regn för oss här..skönt behövdes... oftast brukar vi bara se det passera och jag har det så tort så det kunde få regna ett par dagar! fast det är ju trist det kan få regna på nätterna!
Kram

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Berith

Berith

5 juli 2010 10:04

Ja jisses så dålig han var !!
Regn på nätterna och sol på dagarna , det vore det ultimata sommarvädret ;))
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 juli 2010 12:38

Skönt att höra att mågen är hemma och på bättringsvägen.Här har inget regn behagat att komma på över en vecka och inget verkar det bli denna veckan heller efter vad meteorologen sa igår på tv, men visst behövs det en rejäl skur nu.
På semestern ska man koppla av och inte känna tvång att blogga om man inte har lust. Det kommer en höst och då kan man göra saker som man inte gör på sommaren.

Ha det så bra!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

5 juli 2010 12:59

Vad skönt han är på benen igen,attans sjukvård som inte kan ta folk på allvar innan det nästan är för sent.
Härligt ni kunde fara till stugan då och njuta lite. Vad kul du berätta om barnen som tycker att är man mormor då måste man ju vara rätt gammal,hi,hi... inte är vi gamla inte,i alla inte till sinnet,eller hur? sen om kroppen säger annat det tänker vi inte på när vi umgås med dom små guldklimparna.
Kommer det en timmerkuse flygandes mot mig när vi är uppe vid stugan, då hojtar jag och viftar hejvilt,he,he...
Idag har vi lite mer "lagom" värme,25 grader och de blåser en del.
Ha det gott vännen,
Varma kramar!
(ja bloggen blir snart lite vilande för mig med)

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

5 juli 2010 21:03

Vad skönt att han mår bättre nu. Synd bara att det skulle behöva gå så långt innan någon tog honom på allvar..

Barn är bra skojiga ibland hihi

Regn.. Herregud!! Det känns som år och dar sen det regnade här! Snart finns inget regnvatten kvar i tunnorna heller..
Tror nog det var ca 2 veckor sen vi fick en liten skur sist..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

5 juli 2010 23:22

Gokväll vännen!

Vad bra att mågen mår bättre, men tråkigt att det ska behöva gå så långt innan man blir tagen på allvar...
Ja, barn är rara och spontana, vilka roliga uttryck de hade, hihi...
Önskar dig en fortsatt fin vecka om jag inte hinner in här nåt mer. Jag jobbar 6 dagar denna vecka och ska även hinna med att träffa gubben och plugga...
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 juli 2010 09:31

Skönt att höra att mågen är tebaks igen, konstigt att ingen läkare tar en på allvar när man söker för någon åkomma. Vi går ju inte till doktorn för det är kul, utan för att det är något som inte står rätt till i våra kroppar. Ja, ja det gick vägen även denna gång och tur var väl det.

Här har det också blivit lite si och så med det där bloggandet. En liten semestertripp blev det nu i helgen, var ner till Västerås och besökte mina andra söner och deras respektive men aj va varmt det var. Det blev inte mycket gjort och jag som tänkt leta efter lite nya underkläder men jag orkade helt enkelt inte springa runt i butiker när det var så varmt. Nej, det blev att sitta i skuggan och bara njuta av det härliga vädret.

Jag kommer att lägga ut lite bilder på doggarnas blogg sedermera, men idag så skulle den där Åskar komma på lunch så det får vänta.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards