Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Min knasiga mormor och jag , del 3 ......

Av Berith - 21 juni 2010 07:30

Jaha så var det dax för lilla mig , Vera , mormors

lilla guldklimp och Boffes (bonusmorfars) ögonsten

att göra ett inlägg ingen , ett inlägg  om den gångna helgens

 bravader tillsammans med mormor och Boffe *ler*


I helgen har jag roat mormor och Boffe nästan hela

helgen , eller hela helgen blev det faktiskt , för  i

fredags så skötte mormor och Boffe mig hemma hos mig ,

 då mamma och pappa skulle bort *ler*

I lördags mitt på dagen , kom jag hem till mormor och

Boffe  för att se till dem .....

 (De tror att det är de som sköter mig , men det

är jag som  håller koll på dem , för de är så rysligt gamla

och rysligt gamla människor måste man hålla  lite koll

på då och då ;))


Min mamma och pappa skulle på ett trettioårskalas hos

en kompis , sedan skulle de ner på marknadsområdet där

det var håll igång för mammor och pappor , ja en och anna

mormor och morfar var säkert där också , men inte min

mormor och Boffe , för de var ju hemma med mig och det 

var de så gärna så *ler*


Jag fick en ny boll av mormor , en självlysande boll *ler*


        


Oj vad jag lekte med den , lite svårt var det allt att hålla

i den , men till slut så fick jag kläm på det *ler*


Mormödrar och Boffar är ganska lätt att roa , man behöver

bara göra ett nytt ljud eller titta på lampan då de frågar

var lampan är ...så klappar de med händerna och jublar så

där konstigt som bara mor och farföräldrar kan göra *skrattar*


Det blir ganska tjatigt att titta på lampan varje gång de frågar

var lampan är , för de frågar inte bara en gång , utan minst 

hundra gånger .........men jag höll god min och tittade snällt

 på lampan varje gång , väluppfostrad som jag är och vad gör

man inte för att roa sin knasiga mormor och busiga Boffe *ler*


Mormor sa att vi skulle till Stockholm och se kronprinsessans 

vigsel , då vi slog oss ner i deras gamla slitna soffa ...mormor

säger så mycket knasiga saker *skakar på huvudet*

Mormor berättade att det heter vigsel , då en mamma och en pappa

byter ringar med varandra framför farbror prästen *ler*


  


Boffe var måttligt intresserad av vigseln , men han tittade

ändå på den , för han kunde ju  inte vara ute och snickra

då regnet öste ner *ler*


Efter en hel dag med en massa bus med Boffe , gos med mormor

och en snabbresa till "Stockholm"  via tven , så var jag ganska trött

...ja mormor med för den delen , gamla människor och små barn orkar

inte så mycket *ler*

Vi somnade båda två, som klubbade sälar som mormor brukar säga *ler*

Mitt i natten vaknade jag till för att kolla om mormor låg kvar i sin

 säng och inte var uppe och sprang och gjorde en massa bus utan lilla

mig , man vet ju aldrig med knasiga mormödrar ....men hon låg snällt

i sin säng , så jag vände mig om och somnade om och sov så gott hela

natten *ler*

Jag tänkte väcka mormor tidigt på söndagmorgon , men se där gick jag bet ,

för mormor var redan vaken då jag slog upp mina två blå ......

"Ska du väcka mig lilla vän , ja då får du allt vakna betydlig tidigare "

sa mormor och skrattade gott.....


Igår , söndag , så följde jag min mormor , Boffe , mamma , pappa

och min  moster , ja även hon har varit hos mormor hela

helgen på grund av festligheterna  nere på marknadsområdet och

jag fick se Mojje livs levande *ler*


   (bilden har jag lånat för naturligtvis så glömde

mormor kameran hemma ,typiskt mormor ;))


Jag och mormor stod ganska långt fram för att jag skulle

se bättre ....men jag undrar om mormor använde mig som ursäkt ,

det var nog hon själv som ville se bättre ...jag är ju så liten , så jag

har ju inte hunnit lära mig vem Mojje är än....men nu vet jag i alla

vem Mojje  är*ler*

Mojje är en roligt farbror med roligt hår och han har trallvänliga

låtar som mormor brukar nynna på.......

fast ett är då säkert , mormor sjunger inte lika bar som Mojje  *ler*

Min mormor kan faktiskt inte sjunga alls , alla låtar hon nynnar på

har samma entoniga melodi , men jag låter henne hållas *skrattar*


Vi hade tur med vädret under Mojjes uppträdandet, för det var

uppehåll hela tiden *ler*

 Det har regnat mer eller mindre hela helgen ,  så det har blivit

en minisjö på mormor och Boffes gård *ler*


  

Efter Mojjes uppträdande så kom solen fram *ler*

Mormor sa att det var nog Mojje som tagit med sig solen hit till

Boli´a , och jag tror mormor har rätt , för solen skiner denna

morgon här i Boli´a *ler*


Det var allt från mig denna gång  , men jag kommer säkert

igen en annan dag och rapporterar vad jag och min knasiga

men snälla mormor har för oss *ler*


Varma och mjuka babykramar till alla er som tittar in här 

hos min knasiga mormor och mig *ler från hjärtat*


Carpe punctum  som min mormor säger och gör , och

som små barn alltid gör *blink*


Välkommen åter ! *ler *







 
 
wiper

wiper

21 juni 2010 08:07

tyvärr så syns inga bilder i bloggarna så jag undrar om du ser det så också?. Bloggplatsen måste ha fått nåt fel. Vad kul att ni varit barnvakt till lilla Vera då förstår jag att ni haft en lyckad helg.

Det blir svårt att göra inlägg när man inte ser bilderna så jag återkommer när dom fixat detta

Ha en fin dag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
susanne

susanne

21 juni 2010 08:23

vad härligt vera att du fått ta hand om Mormor och Boffe i helgen det behövde nog dom.. synd på vädret....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Mita

Mita

21 juni 2010 08:38

Oj vilken härlig helg ni haft,att få gosa barnbarn och riktigt rå om,finns inget bättre.
Skrattar gott och känner igen mycket,*ler*
"titta lampan" undrar hur många gånger man tjatat om den,hi,hi...
Trist med regnandet,men såklart Mojje tar med solen,hoppas ni får mer av den nu framöver,
Ha det gott vännen,
Kramizar!!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

21 juni 2010 08:54

Wiper , jag ser bilderna , har inga problem med det...Hoppas att ditt problem löser sig snart =)
Ja våran helg tillsammans med lilla Vera har varit så bra så =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Susanne , ja det kräver sin baby att hålla kolla på mormor och Boffe ;))
Varma babykramar =))

Mita , ja det finns verkligen inget bättre än att få rå om och gosa med barnbarnet =))
Hahaha...ja man blir nog en aningens tjatig ...haha
Än så länge skiner solen , så det blir att ta till vara på den idag =))
Säger detsamma till dig vännen , varma kramar =))

 
Emma

Emma

21 juni 2010 09:08

Varma mjuka kramar till dej lilla Vera! Och mormor så klart! :-) Den där tv:n är allt en finurlig manick, eller hur? :-)

http://Lilla-Jag.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

21 juni 2010 09:09

Fel fel fel!! Det är INTE Emma som gjort ovan inlägg, det är JAG, Pisan.... Och hon är lite slarvig ibland och tittar inte efter vad för namn det står i frånrutan....

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

21 juni 2010 09:54

Men det är väl klart att Lilla Vera måste hålla koll på er ;)
Vilken härlig helg ni verkar ha haft. Synd dock på vädret..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

21 juni 2010 10:21

Pisan/Emma...haha...det händer även min mormor ibland ...haha..
ja tven är finurlig , man kan resa vart man vill runt om i vida världen , bara genom att trycka på en knapp =))
Varma baby kramar från mig och mormor =)

Sussi , Vi har i alla fall tak över huvudet och en favoritfilt att mysa under ;))
Varma kramar =))

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

21 juni 2010 11:32

Kära Berith!
Tack för din kommentar hos mig! Jag har varit usel på att bloggvandra den senaste tiden, men blir alltid lika glad för respons på det jag skriver. Vad gäller bilderna, så syns allihop hos mig också. Det ,måste vara något som krånglar med Wipers dator.

Lilla go'a Vera!
Det var så roligt att läsa om din helg hos Mormor och Boffa:) Vad jättesnällt av dig att se till dem lite för som du skriver, gamla människor behöver faktiskt lite tillsyn. Stockholmsbesök kan vara tröttande - så mycket folk och hästar och poliser och människor i tjusiga kläder. Jag förstår så väl att du och Mormor somnade från alltihop.
Nu hoppas jag att du snart tittar till Mormor och Boffa snart igen, så de inte villar bort sig i Boli'a *fniss*
Soliga kramar till både dig och Mormor och Boffa!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

21 juni 2010 12:39

Förstår att helgen har varit trevlig med både bröllop, marknad och lilla Vera....

Idag har vi soligt och fint väder här och jag ska sätta mej på altan och läsa lite tror jag.

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

21 juni 2010 17:46

det var fina bilder på dig med din nya boll

http://vickesblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

21 juni 2010 18:40

Tack Lambergsfrua =)) Ja jag lovar att jag snart skall titta till dem , för man vet aldrig vad mormor kan hitta på för tokigheter ;))
varma kramar från oss alla till dig ! =))

Monica , ja det har varit fullt hel helgen med olika trevlig heter =))
Varma kramar =))

Tack Vicke =)) Varma babykramar =))

 
Ingen bild

Inga-Lill

21 juni 2010 22:39

Vilken sötunge du är, tur att mormor har dig för va skulle hon annars göra på helgerna. Då skulle hon bara springa runt och inte ha något att hitta på. Bra att du passar dem, så de inte ställer till med något knasig morföräldrar kan man aldrig vara säker på.

Kramisar.

 
Ulla

Ulla

21 juni 2010 22:42

Vilken underbar helg, tänk att få rå om mormor och Boffe hela helgen, men jag kan förstå lilla Vera att du blev trött för mormödrar kan bli fruktansvärt tjatiga och jobbiga så vila lite nu så du orkar hälsa på igen kram till dig ge din rara mormor en kram också från mig :-)

http://www.ullasglitter.se

 
Ingen bild

Berith

22 juni 2010 07:04

Inga-Lill , ett vakande öga måste man allt hålla på mormor , så hon inte hittar på en massa tokigheter ;)
Varma babykramar =))

Ulla , Ja oja , de kan bli så tjatiga med sitt "var är lampan" , sedan vill de ju hela tiden gosa
med en , det kräver sin baby att passa mormor och boffe ;))
Mormor och jag skickar varma kramar till dig =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards