Direktlänk till inlägg 3 juni 2010

Inomhusväder och ett boktips =))

Av Berith - 3 juni 2010 08:45

Jag har just klivit ur en riktigt lång och varm dusch och 

sitter nu här med min mugg med grönt te med honung i *ler*

Min morgon prommenade blev lite försenad idag  , inte

på grund av regnet som öst ner till och från hela morgonen ,

(det finns ju inga dåliga väder , bara dåliga kläder...eller hur ??  ;)))


Nej utan det är Fibbe Trollet som kommit hem igen under den

gångna natten , ett regnväder drog in över Boli´a i natt och det

regnar fortfarande och Fibbe Trollet mitt älskar "ruskväder" väder *ler*

Så  Fibbe Trollet passade på att krypa fram från sitt mörka

fuktiga gruvhål , där han gömmer sig de dagar det är soligt och varmt ute ,

som ni alla vet vid detta laget , så skyr mitt lilla oknytt sol och värme *ler*


Efter en hel del lirkande och övertalning , så fick "jaget" som det ville

och "jaget" och Fibbe Trollet gick morgonpromenaden i sakta mak , 

bättre en promenad i sakta mak än ingen promenad alls *blink*


Jag älskar även regniga dagar (även fast Fibbe gör sig påmind ;)) , det är så mysigt då regnet smattrar mot rutorna , det är rogivade och avslappnade

tycker jag och det bästa av allt , blommorna i blombänken blir vattnade ,

så jag slipper göra det , lite bekväm är man trots allt *blink*

Blommorna verkar dessutom tycka bättre om vätan som kommer från

ovan än om vätan som kommer från trädgårdsslangen *ler*


Så idag blir det inomhuspyssel i Fibbetakt för min del och

en hel del mys i soffan under favoritfilten med en god bok  *ler*


På tal om en god bok , ett boktips till alla er som vill börja

med att meditera så har jag läst boken "Möt din skyddsängel" 

Skriven av Prinsessan Märtha Louiseoch Elisabeth Samnöy  ,

en mycket bra bok för nybörjare inom meditationen *ler*

Deras hemsida : http://www.astarte-education.com/


   (bilden är lånad)


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*


     


Häggen i sin blomsterprakt *ler*  Det gäller att njuta av dess

underbara blommor och doft så länge det varar och det var 

precis vad jag gjorde igår *blink*


 
 
Sussi

Sussi

3 juni 2010 09:35

Det där Fibbe Trollet är en jobbig typ det..
Hemskt att han ska hälsa på så ofta :(

Här skiner solen från klarblå himmel och det är riktig sommarvärme

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 09:52

Fibbe Troll , de är som de är ;))
Jasså det är där solen är idag =)))
önskar dig en skön dag i solen , varma kramar =)))

 
Ingen bild

Inga-Lill

3 juni 2010 10:11

Här skiner solen men häggen har inte börjat blomma ännu. Hillman var lite låg idag med stela leder och värk, så han har fått en halv hundvärktablett, så han slipper ha ont stackarn. Gubben tror att det är blåsvädret från norr som är boven och jag är benägen att hålla med honom. Annars går livet sin gilla gång och vi njuter av allt det skira gröna som kommit igång.

Du får passa på att njuta av lite påtvingad vila, Fibbetrollet borde låsas in den här årstiden så du fick vara ifred för oknyttet.

Kramar i mängd.

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 10:38

Inga-Lill , Stackars Hillman...det är inte lätt för hundar att bli gamla heller ....tur att han är i goda händer och blir väl omhändertagen =))
Klia honom bakom örat från mig =))
Oknytt är som de är , det är bara att gilla läget ;))
Varma kramar =))

 
Michelin

Michelin

3 juni 2010 14:42

Hallå i stugan... Hoppas allt e bra i solen.. KRAM

http://michelin53.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 15:23

Allt är bra Michelin , men idag har vi inomhusväder ,solen lyser med sin frånvaro och det regnar till och från =))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

3 juni 2010 16:37

Här har vi strålande sol och högsommarvärme även idag....så härligt, men visst behövs det regn emellanåt också. Häggen blommar och även syrénerna börjar visa färg, en härlig tid vi har nu.

Önskar dej en fin kväll!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

3 juni 2010 16:45

Attans fibbetroll,tror jag ska ta honom i örat och vrida om. Han ska låta dig vara ifred.
Jag gillar också regndagar,bara dom inte blir för många,*ler* för visst är det mysigt att gosa in sig med en bra bok. Tack för tipset,ska gå in där och kolla.
Det är guld värt att få ha barnbarnen så nära,
Ha det fortsatt fint,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Anki

Anki

3 juni 2010 16:45

Tråkigt med ert dåliga väder....här är dag 2 med vackert och jättesol...men du min fibro gillar inte värme heller.....

http://mixtillmax.bloggspot.com

 
Marina

Marina

3 juni 2010 18:18

Hej vännen

Tack för dina underbara goa ord i min gästbik,
Jag har fullt upp att göra, det är därför jag inte har varit så aktiv den sista tiden.

Varit på dragspelsstämma i helgen som var bland annat. Jobbat i trädgård och så med.

Nu har det blivit sommar igen och det är riktigt varmt ute nu så man passar på att njuta.

Önskar dig en härlig kväll.
Kram vännen

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ingen bild

Berith

3 juni 2010 18:29

monica , ja det är en underbar tid vi har ...och den ska vi ta vara på och njuta av , så mycket vi kan =)
Önskar dig detsamma vännen ,Varma kramar =))

Ja , Mita , gör det , kanske den lilla odågan har mer respekt för dig än för mig ;)))
Håller med dig , de får inte bli för många av dem i streck , lagom är best ;))
Säger detsamma till dig , varma kramar =))

Anki , nja , tråkigt vet jag inte om jag tycker det är , det är bara synd att Fibbe Trollet älskar dessa mulna och regniga dagarna ;))
Du kan skicka hit ditt Troll , så kan han/hon/den /det få bo i gruvhålet tillsammans med mitt oknytt , så kanske de lämnar oss ifred ;))
Varma kramar =))

Hej Marina min go´a vän !! =))
Ja denna årstid har man fullt upp med annat än att blogga =))
Helt rätt och riktig , man ska njuta av sommaren =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
Marina

Marina

3 juni 2010 19:05

Hej igen vännen

Tusen tack desamma till dig vännen.
Var rädd om dig.
Kraaam

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Ulla

Ulla

3 juni 2010 19:10

Hejsan, fy att Fibbetrollet ska titta fram så fort det regnar och är lite sämre väder,jag tycker också att det kan vara lite mysigt med regn ibland, i husvagnen smattrar det så härligt, men vi har sol och fint idag, det blir inte så mycket skrivande på hemsidorna nu sen man börjat med FB, men jag önskar dig en skön helg, jag har fullt upp redan från morgonen i morgon, ha det gott kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Daniel

Daniel

3 juni 2010 19:55

Klia å gosa med fina gamle hunden från mej!
Meditation e roligt, tack för tipset!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

3 juni 2010 21:13

Kan hålla med dig om att enstaka regndagar kan vara mysiga också. Men nu vill man ha mycket sol efter en tung vinter...
Håller tummarna att vi får se den i helgen.
Ha en härlig helg!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 juni 2010 00:07

Hoppas du får njuta av fint väder denna härliga fredag :)
Fibbe Trollet till trots..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
susanne

susanne

4 juni 2010 05:46

hej jag kurar jag med inne vinden kall i dag... men det finns kläder.. hoppas du mår bättre i dag.. vatten från skyn är bra ... växterna blir lyckligast av det...
häggen är ett fantastiskt träd..... ska nog plantera ett här i skogen....

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

4 juni 2010 06:46

Marina , detsamma ,varma kramar =))

Ulla , kan tänka mig att det är mysigt att kura i en husvagn och lyssna på regnet som smattrar mot taket =)
Vi håller ju kontakten än då , via FB ;))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =))

Daniel , Fibbe Trollet är ingen hund det är min värk som jag namnget ;D
Ja meditation är både roligt och nyttigt för kropp och själ =))
varma kramar =))

Monica , lagom är alltid bäst och här uppe behöver vi all sol vi kan få , då vintrarna är så långa och mörka , men någon enstaka regndag , det mår växtligheten bra av =))
Önskar dig detsamma , Varma kramar =))

Sussi , det verkar ganska lovande på väderleksfronten idag ;))
Varma kramar =))

Susanne , ja idag blåser det nordan , men solen lyser i alla fall och i lähörnet är det ju lä , så det verkar ganska lovande ;)))
Häggen är underbar , synd bara att den blommar så lite länge ...så det gäller att njuta av dess blomning så länge det varar 099
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards