Direktlänk till inlägg 31 maj 2010

Invigning av de nya solstolarna ;))

Av Berith - 31 maj 2010 07:45

Ja så är denna helg till ända och en ny spännande vecka ligger 

framför oss *ler*

Igår var det morsdag , och vädret var lite blandat , vädrets

makter hade lite svårt att bestämma sig hur de skulle ha det ,

men tillslut , då vi ätit färdigt så sprack det upp och blev riktigt

fint väder , så vi kunde flytta ut och sitta  på altanparadiset och

njuta av aftonsolen *ler*

Kaffe/te , en somrig jordgubbstårta och en jordgubbspaj intogs

ute i det härliga vädret *ler*

Som vanligt , så blev det inga bilder tagna vare sig på tårtan eller

pajen , men det hade ni säkert inte förväntat er heller av mig , ni vet

ju hur jag är vid detta laget *skrattar*


Jag och den stolta modern till guldklimpen invigde de nya solstolarna

som jag fick i morsdagspresent redan i fredags av gubben min och på

grund av det perfekta inomhusvädret som vi har haft i helgen så blev

de inte invigda föränn igår afton *ler*

Risken är ganska stor att det blir en hel del slummer i dessa stolar ute

på altanparadisets soldäck den kommande veckan, för värmen hörs ska 

komma tillbaka och inte mig emot *blink*

Tack gubben min för solstolarna , du är för go *ler*


    


Av döttrarna och mågen fick jag en turkos kruka (de känner sin mor ;)) med en

blomma i som jag för tillfället glömt namnet på  och ett fotografi inramat med mig , döttrarna och lilla Vera på *ler*

Dottern som bor i stan , kunde inte komma , men hon förärade sin "gamla" moder med ett telefonsamtal *ler*

Fotografiet har fått sin givna plats på mitt skrivbord, så att jag kan titta på

det då jag bloggar och gör lite andra "jobb" *ler*

Jag bli både glad och varm i hjärtat varje gång jag tittar på fotografie av oss,

tack älskade döttrar och måg , ni är då för go´a !!*ler*


Mannen jag kallar för pappa ,var även han hem till oss igår  , jag hade pratat 

med flickorna på "pappas" boende och de ordnade med färdtjänsten *ler*

De är ena riktiga änglar de som jobbar på Dammens äldreboende i skellefteå *ler*


  


Mannen jag kallar för pappa håller på att bli ganska så dement och

det tog ett tag innan ha förstod att det var hos mig och gubben 

han var , han trodde till en början att han var i Vilhelmina hos

sin syster .....

Men efter vi suttit och samtalat en stund , så kände han igen mig 

och gubben , trots att vi träffas ganska ofta så kan det ta en stund

innan han känner igen oss numera ....det har gått ganska fort sista tiden....

det är sorgligt....men det är som det är......

 Mannen jag kallar för pappa lider inte , utan han är bara go och glad ,

 och tur är ju det *ler*

Det är betydligt jobbigare för mig att se hur han försvinner in i sin

egen lilla värld mer och mer  ......

Jag är glad att vi rett ut allt gammalt groll som varit under hela min uppväxt och under den största delen av mitt vuxna liv och att vi kan glädjas åt nuet tillsammans istället ! *ler*


Det var min morsdag , som gick i lugnats tecken tillsammans med nära

och kära *ler*



Denna morgon så lyser sola över Boli´a  igen från en klarblå himmel*ler*

Det blir till att tillbringa den största delen av dagen ute på

altanparadisets soldäck och slumra....harkel.....filosofer  i de nya

solstolarna *blink*

"Jaget" tänkte skrämma tillbaka Fibbe Trollet ner i gruvhålet igen som inte ligger allt för långt bort *ler*

Det är inte precis snällt av "jaget" , men nu vill "jaget" ha lite lugn och ro ,

 "jaget" och Fibbe Trollet  ska nog hinna umgås en hel del till hösten igen ,

vare sig  "jaget" vill eller inte *blink*


Men ett litet avbrott i filosoferande blir det , för jag ska på ett luchmöte med Må bra gruppen , det blir det sista mötet innan sommaruppehållet och efter 

dagens lunchmöte  har jag "sommarlov" från alla möten och  uppdrag jag engagerar mig i *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna veckan , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Mita

Mita

31 maj 2010 08:51

Visst är det härligt att man kan reda ut allt groll innan det är för sent. Han ser så förnöjsam ut där han sitter.
En riktigt skön morsdag fick du,och vilka fina stolar,där kommer du nog sitta mycket i sommar,*ler*
Ha en riktigt fin dag nu vännen,
Varma kramar!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 maj 2010 08:59

Ja Mita , det känns verkligen bra =))
Morsdagen blev lugn och skön =)
Önskar dig detsamma vännen ! =))

 
Lycke

Lycke

31 maj 2010 09:55

Godmorgon godmorgon...! Har också haft problem med att somna för tidigt på kvällarna nu...ingen idé försöka få någonting gjort efter klockan 6 ....bara att vänja sig verkar det som :) Ja, visst är barnens egengjorda de finaste...*+*+***

Ser ut som ett trevligt ställe att "filosofera" på där i solstolarna...blev filosoferarsugen själv nu :)
Visst är det tråkigt när de försvinner - minns hur det var med morfar..han blev 99! Men vilken tur att ni lyckats reda ut elände innan!
Han ser ut att trivas på altanen i allafall..!

Morgonkramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.comtt

 
Sussi

Sussi

31 maj 2010 10:40

Låter som om du hade en alldeles underbar mors dag :)

Min farmor gick igenom det där med att bli senil. Till slut kände hon inte igen oss alls. Det är jättejobbigt och dom stunder hon kom "tillbaka" märkte man på henne att även hon mådde dåligt av det.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ulla

Ulla

31 maj 2010 10:44

Hej Berith, Vilka härliga solstolar, och vilken underbar altan, förstår att du trivs där och nu ska vi ju få fint väder ett bra tag framöver, vi ska nog ut med husvagnen snart hoppas jag, men vi har haft så mycket att stå i ett tag, nu blir det skolavslutningar, ett barnbarn som slutar nian och det ska firas med jordgubbs tårta på fredag, och på lördag ska vi fira 3-åringen, så det är fullt upp hela tiden, jag har ju bara balkongen att sitta på, men har en skön solstol som man kan slumra i när tröttheten sätter in, ha nu en skön vecka i solen, kramen.

http://www.ullasglitter.se

 
Berith

Berith

31 maj 2010 10:45

Lycke , jo , det är ett mysigt ställe att filosofera på ;))
Det är tråkigt , då ens nära drabbas , men vad göra...det är som det är ....
Varma kramar =))

Sussi , ja det hade jag verkligen =))
Uch så tråkigt , ja man vet ju vad som man har framför sig ...det är som det är och det är bara att ta en dag i sänder och ta vara på tiden =)
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 maj 2010 10:47

Ulla , det är inte så "bara" med en balkong heller , bättre en balkong att sitta och filosofera på än ingen balkong alls ;))
Ja fira barnbarnet som går ut nian , det kan man ju inte missa och inte en 3-åringens födelsedag heller =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

 
wiper

wiper

31 maj 2010 12:04

Vi har samma väder som er hos oss. Vilken fin mors dagsblomma från flickorna och fotot är också jättefint. Ni har så fina stolar på altan, såna vill jag ha också. Kan du inte skicka hit dom ;) =)Fin bild på din pappa. Min mamma ser så där fin ut också men är senil som din far och det är inte roligt men vad gör man?.

Ja du det är skönt att man kan reda ut saker innan det är för sent. Gamla generationen ville aldrig prat om saker och det blev så nedtystat.

Ert altandäck skulle man inte säga nej till. Jag önksade att vi kunde bygga ett sånt på hela framsidan av huset och sitta där och kolla ner på vår å.

Härligt det låter med må bra gruppen.

Ha en fin måndag
varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

31 maj 2010 12:06

Vilken fin present! Förstår att det kan bli en hel del slummer i de stolarna :-) Önskar dig en fin måndag vännen! KRAMAR!!!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

31 maj 2010 13:40

Tråkigt med denna demens som drabbar en del människor, men dom har tydligen inte ont av det själva som tur är, men jobbigt för de anhöriga.
Roligt i alla fall att ni fick en trevlig mors dag tillsammans.

Kramar!

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 maj 2010 14:36

Wiper...njaaa..jag är nog liiite egenyttig om stolarna , men du får gärna komma hit och sitta i dem på altanparadisets soldäck och bara vara ;))
Jisses vad vi skulle babbla om allt om och inget ;))
Ja , det ärtråkigt då demensen slår till , men det är som det är ...
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Tack Pisan , jo du , det kan du lita på att det blir...hahah..varma kramar =))

Monica , ja det är verkligen sorgligt , men det är som det är....
Ja vi hade en mycket trevlig dag tillsammans =))
Varma kramar =))

 
Monica

Monica

31 maj 2010 20:00

Vilken fin morsdag du verkade ha igår!
Härligt att solen kom fram så ni kunde njuta på altanparadiset! Jordgubbstårta och paj, mums:))
Fina stolar som ser väldigt sköna ut, och vad kul med ett fotografi av dig, barnen och barnbarnet!
Alltid uppskattat!
Ha en fin tisdagsmorgon!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

31 maj 2010 20:30

Monica , Ja till slut så bestämde sig solen för att titt fram , en bra morsdag blev det i mitt tycke och smak ;))
Tack vännen , önskar dig detsamma =)
Varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 juni 2010 22:15

Förlåt kära vän att jag inte varit in och hälsat på dig men en envis huvudvärk har hållit mig i schack. Den pågår fortfarande men är inte lika intensiv som den var under söndag - igår. Jag har aldrig tidigare haft något som inte kunnat stoppas av piller men här gick pillren och mina avslappningsövningar bet. Ja, ja man vänjer sig väl till sist.

Ser att du hade en underbar mors-dag, det är dig väl unt. Du är i alla fall helt fantastisk som tar hand om alla, när du egentligen borde ta hand om dig själv lite mera. Knytten som du dras med kunde väl gå och dra nåt gammalt över sig och låta dig vara ifred. Det vore bra om man kunde se och ta på dem så du kunde sparka dem ända in i, ja du vet vad jag menar.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards