Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

En oförglömlig helg =))

Av Berith - 10 maj 2010 07:45

Så är denna helg  över och en ny vecka ligger

framför oss *ler*


Min/våran helg har varit riktigt gemytligt med

strålande sol i lördags och naturligtvis , så njöt vi av det vackra vädret ute på altanparadisets soldäck ,  efter det att jag stått på det "bättre benet "efter

min morgonpromenad och ett kort yogaprogram och bakat jordgubbsbakelse

som min yngre dotter älskar och längtade efter ....det blev mjölk , ägg  och 

glutenfria tekakor också ....och då jag ändå höll på och bakade så snörde jag ihop en dajmtårta ...så där i förbifarten ...då jag bakat färdigt , så var klockan inte så mycket , genom att jag börjar min dag långt före skam , jag blev 

färdig med baket , precis då solen gjorde entre på vårat altanparadis *blink*


Naturligtvis så blev det grillat till middag ....det gäller ju att passa

på då vädret visar sig från sin bästa sida....lax(jag älskar lax) , kött och 

ugnsstekta grönsaker stod på menyn  *ler*


Igår då lilla guldklimpen Veras namngivningscermoni  eller "fest"

 hölls i Gula Villan , så var det ett perfekt inomhusväder *ler*

Namngivnings cermoni eller "fest" som man också kan kalla det ,

 är som ett dop , fast utan präst och utan vatten och naturligtvis inte

i kyrkan heller *ler*

Föräldrarna kungör barnets namn själva *ler*

Det var första gången i mitt liv jag var med om en namngivnings "fest"...

och någon gång ska ju alltid vara den första *blink*

Våra barn är döpta på det traditionella sättet *ler* 


De stolt föräldrarna hade ordnat en riktigt trevlig "fest" till

lilla Veras ära *ler*


  


Salladsbuffé bjöds det på ....gott var det  *ler*


  


    


 Då alla gästerna var mätta , så bjöds det på ett underbart bildspel 

som de stolta föräldrarna knåpat ihop *ler*

Guldklimpen Veras fyra första månader till Lotta Ahlins låt , Välkommen

till jorden ....jag och lilla Veras stolta farmor snyftade ikapp , lättrörda

som vi båda är ....det fanns nog inte ett enda torrt öga i Gula Villan

just då *ler*


(Den stolta fadern , som känner sin svärmor (mig) och sin mor väldigt väl , 

checkade först med oss så att vi hade pappersnäsdukar redo innan han slog

igång bildspelet *skrattar*)


Efter vi hämtat oss efter det mycket välgjorda och vackra bildspelet ,

blev det present öppning   *ler*


  


Lilla Vera fick många fina presenter *ler*


      


Om ni undrar vad lilla vera fick av sin stolta mormor och stolte Boffe , 

(bonusmorfar ) , så hade vi köpt ett tallrikset med Elsa Beskow motiv

och en gåstol (eller vad det heter) med en massa leksaker som sitter fast på den och de låter och har sig då lilla Vera trycker och rycker på dem

 (batteriet går att plocka ur om de stolta föräldrarna skulle bli trött i

öronen ;)) 


Så var det då dax för kaffe och tårta ....ja det fanns mycket smått och

gott till kaffet eller teet *ler*

Veras namngivnings tårta  hade den stolta modern gjort själv *ler*


  

En mycket vacker tårta ,  det gjorde riktigt ont att skära i den *ler stolt*

Det var första gången min dotter har gjort en sådan här slags

tårta (syns det att hon har det i generna efter sin farfar som var

en mycket skicklig konditor ;))

Jag tror den stolta moderna har fått "blodad tand" , för hon har redan 

börjat planera lilla guldklimpen Veras ett års tårta *ler*


En dag som denna , ja då unnade även jag mig och smakade lite av både

tårtan som var väldigt god och av det andra fikat också , fast jag egentligen

har slutat att äta sötsaker  ....ja jag unnade mig ju förra helgen också , då

jag var på bröllop...men å andra sidan , hur ofta går man på bröllop och namngivnings "fest" *blink*


Sedan så blev det fotografering i alla de möjliga konstelationer *ler*

Det blixtrade hej vilt , ett helt uppbåd av paparazzifotografer  stod

uppradade och löste av varandra ....man kunde nästan tro att

det var en kändisfest  i lilla Boli´a *skrattar*


  


   

  

  

  

  


Allt trevlig har ett slut , så även gårdagens trevliga namngivnings "fest"...

en dag som vi alla kommer att minnas med glädje och värme i våra hjärtan *ler*


Ja det var lite om våran helg *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna veckan *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*




 
 
Mita

Mita

10 maj 2010 08:39

Men oj vännen,vad roligt med alla bilderna.Helt plötsligt så känns det som man har varit med på ett litet hörn på den underbara festen.
Tårtan,jisses,den var sååååå vacker.Rena rama konstverket.Tur den finns kvar på bild,*ler*
Visst är det härligt med såna där sammankomster,när alla samlas och har trevligt. Och lilla huvudpersonen själv,hon ser helt oberörd ut.
Men jag måste bara fråga,är det Lillen som är dålig? I så fall blir jag ledsen i ögat och tycker det är hemskt sorgligt för dig.
Sköt om er,
Kram vännen!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

10 maj 2010 08:46

Marita min vän , lilla var så lugn och helt oberörd hela dagen , ja hon till och med somnade en stund mitt i allt surret ...hahaha...
Ja det är tur att den vackra tårtan finns kvar på bild , så man kan njuta av den om och om igen ;))
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

10 maj 2010 09:21

Gör så,skicka ett mail när du känner att du orkar.
Kram vännen,jag tänker på dig,

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

10 maj 2010 09:35

Tack vännen för att du finns *ler*

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

10 maj 2010 11:16

Men Berith, så trevligt att få ta del av namngivningsfesten för guldklimpen Vera:) Helt underbara bilder - och jag är djupt imponerad av tårtan, som din dotter bakat :o Superproffsigt! Jag trodde det var en köpetårta.
Dina töser är så vackra och den stolta modern strålar av lycka och bilden av de båda nyblivna föräldrarna är riktigt varm och go'
Önskar dig en skön och avkopplande dag efter allt firande;)
Soliga kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

10 maj 2010 11:33

Vad mycket du hunnit med. Du får ta och sätta in ett recept på dom gluten och laktosfria tekakorna. Din hembakade bakelse låter jättegod.

Vad härligt att ni had namngivningscermonin i Gula Villan. Toppen att man kan ha det så istället för att döpa i kyrkan om man inte vill det.

Vad fina dom stolta föräldrarna är ;) Det var ingen dålig salladsbuffé mums! Jag förstår att du blev rörd av både bildspel och musik. Det var då verkligen fina presenter Vera fick. Vilka minnen för henne när hon blir större. Tårtan är så fin så jag blir rörd av att titta på den. Tänk vad det går att göra nuförtiden. Tack för att du bjuder på så fina bilder. Ni är verkligen en fin familj. Du är så snygg i håret och din tunika passar dig så bra. Smal är du också. Det var så härligt att se ditt inlägg så jag fick en tår i ögat. Är så glad för er skull.

Underbar kusinbild också ;)

Kul att du haft en sån fantastisk helg.

Hoppas din måndag blir bra också
Vama kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

10 maj 2010 12:01

Hej vännen

Vilken lyckad och jättefin helg du har haft.
Okej, sådan namngivningsceremoni är det istället för ett vanligt dop då om jag har förstått dig rätt. Han ger barnet ett namn vid namngivningsceremoni utan att någon präst och kyrka är inblandat. Räknas man att man är döpt då när man har haft en namngivningsceremoni? Eller kan man döpa sig när man är vuxen om man vill det? Jag kan absolut ingenting om dådant här och vill lära mig mer om det.


Vilken fantastiskt fin familj och vilka underbara fina fotografier, minnen för livet. Så vacker och fin Vera tårta.

Önskar dig en helt underbar ljuvlig Måndag och en härlig ny vecka. Ta vara på stunden och lev i nuet. Livet är en gåva som man har fått.
Du är så jättetrevlgi och snäll och lätt att prata med dig här. Det var en slump att jag hittade dig, minns inte var jag hittade dig någonstans. Det är så jag surfar runt på så otroligt många olika sajter men jag fastnade här hos dig. Du är så gudomlig jättetrevlig person.

Tack att du finns.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Monica

Monica

10 maj 2010 12:32

Håller med de föregående kommentarerna om vilka underbara bilder du visar här!
Ser ut att varit en jättetrevlig tillställning i Gula Villan.
Tårtan ser helt fantastisk ut, och dina döttrar är så söta och lik dig!
Din turkosa blus var verkligen snygg, och jag ser att din gubbe matchar den med sin skjorta, kul!:))
Oj, vad jag också längtar att få grilla ute. På torsdag har jag beställt bra väder så vi får premiärgrilla nåt annat än korv! (Inte fel det heller men blir mer som tilltugg)

Önskar dig en fortsatt fin start på veckan!
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

10 maj 2010 13:45

Vilken trevlig helg du har haft med dina nära och kära. den vackraste tårtan jag någonsin sett hade din dotter gjort.....salladsbuffé låter jättegott, jag din helg har väl inte kunnat vara bättre.

kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

10 maj 2010 14:15

Hej igen

Jag ville bara meddela dig att jag har uppdaterat min blogglänksida nu så nu är du med på min hemsida. Du kan kolla där sedan.

Önskar dig en go Måndagseftermiddag.
Har varit ute på förmiddagen och det är jättekallt ute men solen skiner.
Vinden är iskall.
Ha det så gott.
Vi höres.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Mita

Mita

10 maj 2010 19:02

Vad konstigt att det inte funkar med mailen,det brukar inte vara några problem. Jag har väl skrivit rätt,
liljenskog@telia.com
Sköt om dig,
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

10 maj 2010 20:25

Hejsan Berith!
Vilken underbar helg du haft, med mycket känslor, tur att det fanns näsdukar, som jag sagt tidigare så vet jag, vilken fin familj du har, vad roligt att du delar med dig till oss andra, lilla Vera är ju som en liten prinsessa,kramar från mig

http://www.ullasglitter.se

 
Daniel

Daniel

10 maj 2010 20:56

åååh så fint! Känns som o man va med på namngivningen och fina festen, härligt!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
susanne

susanne

11 maj 2010 06:10

härliga familje bilder!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 maj 2010 14:36

Vilken underbart vacker tårta, jag förstår att det var svårt att skära i den skapelsen, din dotter borde nog vara konditor med de kunskaperna.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards