Direktlänk till inlägg 7 maj 2010

Namngivningscermoni .....

Av Berith - 7 maj 2010 07:15

Gårdagen blev en "rantardag" , jag packade in Fibbe Trollet

i den grönblåa faran och åkte in stan till guldklimpen Veras stolta moster *ler*

Vi gick "ner" till centrum och åt en god lunch tillsammans *ler*

Jag hämtade även Veras namngivnings present ,  jag inte kan inte

skriva här vad det är för något , då de stolta föräldrarna läser

min blogg *ler*


Den stolt mostern , min rara dotter , skulle iväg och jobba ,

så jag åkte till mannen jag kallar för pappa och hjälpte honom

 med liten ditten och datten , sedan så satt vi och pratade

över en kopp kaffe/te om allt mellan himmel och jord *ler*


När jag kom hem igen , så satt den stolt modern på altanparadisets

soldäck och njöt av solen som spruckit fram mellan molnen , ja

lilla guldklimpen Vera var ju också med naturligtvis *ler*

Den stolta fader anslöt sig också efter han avverkat ett möte

och då gubben kom hem från jobbet , ja då åt vi middag 

tillsammans , bra "timing" *blink*


Ja det var min gårdag med nära och kära och av den varan blir

det mer av under den kommande helgen , för i helgen är det

namgivningscermoni för lilla guldklimpen Vera , cermonin 

kommer att hållas i Gul Villan *ler*


Så nu tar jag helgledigt från  bloggen igen , för att umgås

med de mina  ...familjen går före bloggen *blink*

Men på måndagmorgon är jag naturligtvis tillbaka igen med

en rapport från namngivningscermonin och med paparazzi

bilder också så klart *blink*

(och skulle jag råka glömma reservbatterierna denna gången ,

så är det bara att snippa hem och hämta dem ;)))


Önskar er alla en riktigt bra dag och en trevlig helg !! *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Mita

Mita

7 maj 2010 08:36

Jo tack och lov är huvudvärken borta idag,bara kroppen som känns lite seg fortfarande.Men du vet ju hur det är.
Vilken härlig dag du hade igår,och bra timing med maten där du. Ofta barnen här i huset ´"råkar" dyka upp när det är matdags. Men det är bara roligt,och jag brukar oftast laga mat till ett helt kompani,(skrattar för mig själv) barnen vet ju om det.
Hoppas ni får en underbar helg nu. Två dop har ju vi avverkat,och jag gråter varje gång för att det är så stämningsfullt och vackert.Glöm inte näsduken,*ler*
Ser fram emot bilder på måndag,
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

7 maj 2010 09:19

Gomorron Berith!
Läser och förtår att du oCKSÅ igår hade en fulltecknad dag!!!
Ja vissa dar kan vara så..och lite lugnare ibland!
Önskar ER alla em mycket trevlig helg och fest í Gula villan..med namngivningen!!!
Kramen vännen!!

http://margitholm.blogg.se

 
Pisan

Pisan

7 maj 2010 09:24

Hoppas du får en riktigt härlig helg!
Varma kramar till dej från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

7 maj 2010 09:48

Åh, vad trevligt med namngivnings cermoni, men lova att du inte glömmer att ta med dig stora handuken den här gången, den behövs, jag har ju varit på några stycken så jag vet, här i Märsta har vi en liten blek sol idag och blåsigt, farfar och jag ska följa vår 12- åring på eftermiddagen och köra cross, något som jag inte alls gillar otäckt, men men, jag har lovat att följa och titta idag, ha en bra helg, kramen

http://www.ullasglitter.se

 
Daniel

Daniel

7 maj 2010 13:03

Visa bilder sen! :)))

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Vicke

Vicke

7 maj 2010 15:37

det gör du rätt i, jag hoppas att dopet blir fint

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

7 maj 2010 16:59

Låter som att du hade en myspysig dag igår. Hoppas helgen blir likaså med dina nära och kära. Håller tummarna att det blir en solig och härlig helg!
Önskar dig en trevlig helg och lycka till på namngivningscermonin!
Kramar*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

7 maj 2010 17:53

Vad härligt du hade det i går och vad roligt med cermonin som snart skall bli av.Härligt att ha sina nära och kära inom rimligt avstånd. Jag skulle själv vilja bo närmare min son.

Ha nu en härlig njutbar helg och sköt om dig
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

7 maj 2010 19:37

Vad trevligt det låter med namngivningsceremoni. Det har ingenting med dop att göra, vad jag förstår. Vi blev så förvånade, när vår kära Dotter och Svärson valde att döpa Barnbarnet i kyrkan - för något annat kunde inte Svärsonens föräldrar tänka sig vid namngivning av barnbarnet. Men vi har ju alla gått ur svenska kyrkan eftersom vi anser att ingen kyrka ska ha rätt att beskatta sina medlemmar av ren slentrian.
Jag ser med spänning fram mot hur namngivningsceremonin utformas och önskar er alla en härligt minnesrik dag - allt för lilla Veras bästa ;)
Soliga och varma kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Anita

Anita

8 maj 2010 09:00

Jasså det vankas dop ?? Vet du jag är så nyfiken vad gullklimpen Veras paket innehåller ... Ja, jag är barnsligt road av paket ser du ... Hoppas du får en fin helg med dina nära och kära.
Kram till dig vännen !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

8 maj 2010 10:02

Skoj med namngivningscermoni.

Ja, glöms batterierna eller kameran till ett sånt tillfälle är det bara att hämta. Sånt vill man inte missa att föreviga ;)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Titti (f.d SkogsHuldran)

8 maj 2010 10:27

Lyckönskningar från mig!

 
Ingen bild

Inga-Lill

8 maj 2010 15:48

Du får ha en bra helg, fast nu har ju snart halva gått men igår va jag inte i bästa form för att blogga, så det fick vila.

Lät trevligt det där med namngivningssermoni i Gula Villan, mina barn är döpta i kyrkan för så skulle det vara då fast det inte är så länge sen. I samma kyrka som vi sen gifte oss i och som min man blev konfirmerad i, det kyrkan som jag blev konfirmerad i, är flyttad upp till Orsa och klockstapeln till Mora. Det är så där när gruvor utvidgar, det blev rasområde.

Stora kramar till dig och din goa familj, klia Lillen bakom örat från mig.

 
Monica

Monica

8 maj 2010 15:58

Vad roligt att ni kan umgås och äta middag tillsammans.
Önskar dej en riktigt trevlig helg med allt vad det innebär....namngivningscermoni har blivit populärt har jag märkt, men det är väl inget dop som man har med präst?

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

9 maj 2010 02:53

Hej
Vad är namngivningsceremoni för något?
Önskar dig en toppenhärlig fortsättning av helgen. Må så gott. Jag hade det trevligt i Grenå.
Du får ha en toppenhärlig ny vecka som kommer.
Var rädd om dig min vän.
Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Vicke

Vicke

9 maj 2010 07:25

jag hoppas att du har haft bättre väder hos dig, här regnar det hela tiden

http://animeramedvicke.bloggplatsen.se

 
Marina

Marina

10 maj 2010 11:51

Hej igen

Tusen tack för ditt underbara fina gästbokssvar tillbaks som jag fick av dig idag där du förklarade vad en namngivningsceremoni är för något. Det visste jag inte. Alltid lär man sig något nytt. Roligt :-)

I lördags regnade det hela dagen lång. Igår Söndag var det lite bättre väder, uppehållsväder, ingen sol. Du får ha en underbar fin fortsättning av Måndagen min vän.

Kram

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

13 maj 2010 12:27

Hej min vän.
Jag har stora problem med att skriva inlägg, kommentarer i tidigare blogginlägg som du har gjort. Jag skriver rätt säkerhetskod och har försökt flera gånger. Efter jag har skickat in min kommentar så får jag upp att kommentaren är INLAGD, men jag ser ingen text, den skrift somjag har skickat in. Har testat flera olika blogginlägg på 2009.

Testa skriv inlägg själv där om du får samma problem. Jag vet ju inte om det är fel på den datorn som jag sitter vid själv eller om det är något strul med din blogg.

Hör av dig sedan när du har tid och ork.
Vet att du har det extremt jobbigt just nu.
Tänker på dig och hela din familj och skickar massor med styrkekramar.

Kramis

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

13 maj 2010 12:31

Hej igen

Jag skrev detta skrivinlägg, kommentar i din blogg som heter "Något att tänka på"
som publicerades 28 april 2009 19:59.

http://maxmax.bloggplatsen.se/2009/04/28/1626215-nagot-att-tanka-pa/


Detta skrev jag och skickade på Skicka kommentarknappen och fick upp popupmeddelandet "Kommentaren är sparad"
Efter det så syns inte min skriva nyinlagdna kommentar.




Här är en kopia på vad jag skrev där i din klogginlägg "Något att tänka på".
Se under.

Underbar fina kloka ord och
man ska värdesätta livet.
Håller med dig vad du skriver.
Jag tänker på samma sätt som du.


Livet är en gåva som man har fått.
Den ska man vara rädd om och värna om.
Göra det bästa åt situationen.
Så lever jag.

Tusen kramar och jag tänker på dig
min nyfunne vän.

Kramis

http://hem.passagen.se/yamahatjej

 
Marina

Marina

13 maj 2010 12:52

Tidigt i morse så skrev jag inte jättelångt kommentar i din blogginlägg som heter
"Balsam för själen"
som publicerades 13 maj 2009 08:30


Skrev rätt säkerhetskod och klickade på Skicka kommentar och därefter fick jag upp ett litet popupfönster "Kommentaren är sparad" Direkt efter så ser jag att min text, kommentar inte är inlagt. Vet du varför? Är det fel på datamaskinen hos mig som gör att det är någon spärr där? Verkar helknepigt. Tyvärr så kopierade jag inte av texten innan jag klickade "Skicka kommentar" eftersom jag inte visste att det skulle vara problem.


Jag kan försöka återberätta vad jag skrev där i den kommentaren på det inlägget
http://maxmax.bloggplatsen.se/2009/05/13/1669473-balsam-for-sjalen/


Ungefär så här skrev jag.
Se under.


Tittar in här och det var en slump att jag gick in här och upptäckte att det är samma datum som idag som för ett år sedan som du skrev detta blogginlägg. Ja ett år går fort.
Ja, underbara skogspromenader är skönt och det gör både gott för kropp och själ. Fin gymnastik är det också om man går i kuperad terräng. Jag är också ute och går mycket och det är riktigt skönt, man får anpassa sig efter väder lek.

Ja, förra året var det riktigt varmt vid denna årstiden och växterna blommade för fullt. Nu om man jämnför i år 2010 så är det nästan som höst i vindarna, iskallt vissa dagar i vinden. Härrom morgonen var det några plusgrader bara ute. Det är som årsiderna har blivt lit skeva och de förflyttar sig sakta framåt. Sommar har vi nästan vid hösten nu när man tänker efter. Vitern kommer senare och senare för varje år. Förr i tiden så hade man snö i December och man åkte mycket skidor
när man var barn. Numera i vuxen ålder så är det oftast Gröna julaftnar åtminstone här i västra delen av Sverige. Förr var de nästan alltid vita, alltså snö utanför huset, lägenheten.

Skönt att du fick på en kamera då så du kunde börja fotgrafera igen för ett år sedan som detta blogginlägg skrevs. Vad har du för kamera?
Jag är själv mycket fotointresserad.



Önskar dig en riktigt fin Kristi Himmelsfärdsdag och bjut av livets goda stunder fastän det är jobbigt just nu för dig. Försök gör det bästa åt situationen och ägna dig åt din älskade älskade hundm denne sista tid som är kvar. Jag tänker på er och kramar om er exra hårt och länge.
Ta dagen som den kommer och ha det så bra du kan och din familj.

Många styrkekramar.

http://hem.passagen.se/yamahatjej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards