Direktlänk till inlägg 29 april 2010

Alltid gör man något och kluckade skratt .....

Av Berith - 29 april 2010 07:15

Hmmm..börjar om från börjad med detta inlägg då

datorn fick för sig att starta om , utan mitt medgivande,

mitt under skrivandets gång  *skrattar*


Igår gjorde jag absolut ingen ting , annat än att andas ....

eller , då jag tänker efter , något gör man ju alltid ...

Rasta hunden , yoga , åter frukost , stökar bort frukosten ,

duschar , knappar på den bärbara , dricker grönt te med honung i ,

läser en god bok , tar sig något att äta , pratar i telefonen med en 

"gammal" god och kär vän ,vilar , lagar middag , äter middag ,

slumrar i soffan framför tven och till slut så kravlar man sig till

sängen för att fortsätta sova *ler*

Så det där med att man inte gör något , det stämmer inte riktigt då man

tänker efter , för alltid gör man något...även fast det känns som

man inte gör det *blink*


Nu över till något helt annat *ler*


Lilla guldklimpen Vera , skrattade så där kluckande sött som bara

små bebisar kan göra , för första gången igår *ler*

Och den stolta mormoderns hjärta , alltså mitt , svämmade över

av stolthet *ler*

Nej , guldklimpen var inte här då hon fyrade av sitt första kluckande

skratt , utan hemma tillsammans med sina stolta föräldrar liggandes

på skötbordet för att få blöjan bytt *ler*

Den stolta modern meddelade den stolta mormodern via djungeltelegrafen 

den stora händelsen *skrattar*


Det var min onsdag i fibbe tempo *ler*


Morgonens väder i skrivandets stund ....Solen lyser från en klarblå

himmel , natten har varit klar och kall , men nu visar termometern

5,6 plusgrader ..det ser riktigt lovande ut ...men som sagt , det är

april , så man kan inte riktigt lita på vädret *skrattar*


Vill även tacka er alla för grattulationerna och era go´a 

kommentarer i gårdagens inlägg , era kommentarer

värmer i hjärtat *ler ömt*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*

 
 
Sussi

Sussi

29 april 2010 07:30

Låter som en dag i min smak :)
Såna är riktigt sköna att ha ibland. Då man kan fokusera på sig själv bara..

Hoppas du får en minst lika skön dag idag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 07:53

Ja , sådana dagar behöver vi alla lite då och då , precis som "vita veckor" som vi också behöver , för att ladda om batterierna =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Anita

Anita

29 april 2010 07:57

Det var nog precis som min dag ... Hade en sån jag också ser du ... Är stel i nacken så det stör mig lite.
Det underbaraste som finns är ju de första barnskratten. Tänk så gott det låter ...
Njut du av dina dagars med ditt GULL de stunder du har henne i din närhet.
Stor kram från mej !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 08:19

Jag njuter av alla dagar och alla stunder Anita =)) och naturligtvis så njuter jag av samvaron med lilla guldklimpen Vera ...det händer så mycket från dag till dag =))
Varma kramar !! =))

 
Mita

Mita

29 april 2010 08:40

Ett jollrande kluckande barnskratt,så underbart för det är ju alldeles äkta.
Visst gör man nåt fast man inte tror det,*ler* men börjar man skriva upp så blir det en hel del i alla fall.
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 08:56

Ja, man gör verkligen en hel del , mer än man tror , fast det känns som man inte gjort något =))
Det finns inget så äkta som ett kluckade barskratt , det kommer verkligen från hjärtat =))
Önskar dig detsamma , vännen , varma kramar =)

 
wiper

wiper

29 april 2010 09:13

Vilken härlig och avslppnande dag du hade i går och bara gjorde roliga saker. Vad gulligt med ett barns första kluckande skratt, vilken lycka. Här har vi lite varmare med våra 11 grader.

Hoppas du får en jättefin dag
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

29 april 2010 10:31

Hejsan, du har så rätt, man tror att man inget gjort, men tänker man efter, har man gjort mycket om så bara småsaker, gurglande bebis skratt är det goaste man kan höra, här i Märsta har vi grått och tråkigt väder idag, tror det duggar lite just nu, ska ta en sväng till Sollentuna idag och handla på Panduro, fattas lite små saker till nya projekt, tittar nog in på clas ohlsson också, ikväll ska jag vara med mina små barnbarn en stund, föräldrarna ska städa på förskolan, det är föräldra koperativt så alla hjälper till, ha en bra dag, kramen.

http://www.ullasglitter.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

29 april 2010 11:16

Kära Berith !!!
Som sagt,man gör nog en hel del om dagarna utan att reflektera dagens händelser, allt går ju bara av farten, man gör det samma gammla vardagsbestyr, som man själv inte sätter större värde på.....Men säger att man alltid ska måsta göra något....Njut av livet,sjung som Jan Malmsjö, vår bästa tid är här.......Och njut av lilla prinsessans Veras gurglande glada skratt och hennes framsteg .....Det är underbart med barnbarn......Önskar dig/er en skön solvarm vårdag i verandan paradiset .. och en underbar VALBORG för nu ska vi hälsa sköna MAJ välkommen till vår byggt igen... med majelden....FÅNGA DAGEN....DAGEN GÅR EJ I REPRIS ......KRAM IA ......

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

29 april 2010 17:15

Wiper , en dag i fibbe tempo ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Ulla , ja visst är det märkligt , man tycker inte att man har gjort något , men då man tänker efter , så gör man gjort en hel del småsaker under dagen =)
Vad spännande med ett nytt projekt...jag får hålla ögonen öppen på din blogg , för nu blev jag nyfiken ;)))
Varma kramar =)

Irja , Ja visst är det underligt , ll man gör som man inte reflekterar över =))
Oja , ja njuter så av lilla Vera =))
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

29 april 2010 17:28

Alltid är det något man hittar på varje dag fastän man tycker att man inget gör ibland.Funderar på att ta fram dammsugaren och städa lite, får se hur det blir med det. Titta på tv också en stund får det bli.

Kramar

Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

29 april 2010 21:29

Låter härligt att bara göra "ingenting", men som du säger gör man ju ändå massa saker som man egentligen inte tänker på. Men skönt ändå att inte ha några måsten och tider att passa ibland.
Ha en fin Valborgsmässoafton, för du sover nog i soffan vid det här laget...:))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

29 april 2010 23:50

Hej Berith!!
Ja visst gör man mycket...fastän "man inenting gör" speciellt..vi kvinnor.."är i farten mest jämt.." ofta många saker på SAMMA GÅNG..också
Så vår BARA VARA dagar är också mycket händelserika..och skulle vi ha stgräknare ..så skulle man se alla stegn..som säkert skulle va rätt många!
Alltid lika rologt att läsa om lilla Veras besök,Förstår att dessa stunde LYSER UPP hela dagen!!
Kramen min vän!!

http://margitholm.blogg.se

 
Vicke

Vicke

30 april 2010 05:36

Jag tittar in för att önska dig en trevlig Valborgsmässoafton.

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Ingen bild

Inger Mari

30 april 2010 06:34

Hei, hei!
Håper fibbetrollet gir seg litt, og at du får en deilig dag. Vi har endelig fått litt sol her i Bodö, men frostnetter gjör at det tar sin tid för snöen er borte. Veiene er heldigvis snöbare :o) Ønsker alle i 52:an ei riktig så bra helg!Klia vovven fra oss.

Klemz :o)

PS. Min yngste datter venter tvillinger i oktober.. Vi gleder oss :o)

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 maj 2010 13:39

Ber om ursäkt att jag inte tittat in till dig men datorn har varit upptagen sen i fredags och torsdagen var vi på resande fot. Det är konstigt fast gubben har en egen och grabben har sin så nog är den här upptagen ändå. Ja, jag klagar inte för jag var rätt trött under helgen på allt vad telefon och dator heter, så det var skönt att bara vara.

Så roligt att guldklimpen börjat skratta, det är det härligaste som finns.

Kramar i mängd.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards