Direktlänk till inlägg 27 april 2010

Ett kärt besök och en tillbaka blick ;))

Av Berith - 27 april 2010 08:00

Gårdagen , det blev en lugn och skön hemma dag tillsammans

med mormors hjärtegull Vera *ler*


  


De stolta föräldrarna undrade om jag kunde passa lilla Vera 

ett tag , för den stolt fadern behövde åka till rygg akuten och

få ryggen fixad...och naturligtvis , så ville jag det , mer än gärna ,

de behövde inte fråga två gånger *blink*


Lillan sov då den stolta modern kom med henne , så hon ställde vagnen

under taket på altanparadiset och där sov guldklimpen så gott , hon sov 

och hon sov , ja lillan sov så  länge så jag fick nästan lust att väcka henne , för att få gosa med henne , men jag behärskade mig  *blink*


...tillslut så vaknade äntligen mormors hjärte gull och jag plockade upp henne ,

gav henne flaskan , hon har  börjat med till lägg vissa mål , för lillan växer så det knakar i sömmarna *ler*


Då blöjbyte och matningen var avklarad , ja då blev det mys och gos ,

ända tills Boffe (bonusmorfar) kom hem från jobbet , han blev så glad då

han såg att hans ögonsten Vera var på besök *ler*

Lite snopen  blev han dock , då lilla guldklimpen Vera var hos oss , utan sina stolta  föräldrar *ler*



  


" Titta mormor jag flyger " 


Med Boffe är det bus och gos som gäller , oj vad det kittlade i lilla

magen *ler*


Efter allt mys, bus och gos , så blev lilla Vera trött igen och just då ,

kom de stolta föräldrarna tillbaka från staden , lillan somnade gott och de 

stolta föräldrarna  stannade och åt middag *ler*

Sedan så bar det av på första hjälpen kurs för spädbarn , för den stolta

modern och lilla Vera och den stolt fadern begav sig till ungdomsgården

för att jobba  och jag , jag slocknade som vanligt i soffan framför tven

och gubben fick zappa i fred *blink*


Det var min gårdag , en  underbar dag i fibbe tempo *ler*


Dagens väder i skrivandets stund , det är regntunga moln ,

det har regnat under natten och på morgonen då jag var

ute på min tidig morgonpromenad , just nu är

det uppehåll , plus 2,3 grader visar termometer *ler*


Men regn är bra , för då far snön som är kvar illa *ler*

uch och fy så smutsigt det blir ute då snön tinar bort .....och allt

har ju en tendens att hamna innanför ytterdörren ....men i fjol

var det betydligt värre ....då såg det ut så här runt vårat hus *ler*


   

Så jag klagar inte , det är lite som följer med in i år , jämfört med

 i fjol *ler* 


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som

tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*





 
 
Mita

Mita

27 april 2010 08:40

Vilken härlig dag du hade igår. Men visst är det så,ibland kan man som mnormor eller farmor tycka att dom sover alldeles för länge,man hinner ju inte gosa så mycket som man skulle vilja,*skratt*
Ja här börjar det bli grönt och fint även om det är senare än förra året. Till valborg förra våren hade jag klippt rosorna.I år är det inget grönt än på dom, och inga musöron på björkarna heller. Men får det bara vara varmare på nätterna så blir det nog snart.
Igår njöt jag verkligen av finvädret.
Idag ska jag njuta av barnbarnen.Sonen kommer över med dom sen.Så det blir nog en heldag att umgås.
Önskar dig en fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

27 april 2010 08:57

Ja jisses vad de små liven kan sova..hahaha...
Ja i år är våren sen , ifjol krattade vi gräsmattorna och hade sandtag runt huset , i år har vi inget sandtag runt huset ..tack och lov för det och gräsmattan är fortfarande täckt med snö , fast fläckvis så börja man se lite av den *ler*
Önskar dig detsamma , vännen , varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

27 april 2010 09:45

åååh Vera e ju bara för charmig och oemotståndlig! Förstår att du e såå stolt så över Vera!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

27 april 2010 09:52

Vilken trevlig dag du hade igår med lilla Vera. Det är alltid roligt när man får ha hand om barnbarnen utan att föräldrarna är med.

Idag har vi ingen sol här och det har kommit lite regn inatt.

Ha en bra dag!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

27 april 2010 10:23

Vilken mysdag du hade igår, förstår att det kliade i fingrarna att få väcka ditt hjärtegull:))
Jättefina foton, hon är ju så söt, lilla Vera, och gulligt namn. Jag brukade vara hos världens snällaste tant när jag var liten, hon bakade så goda kakor, och hade alltid sega ostkrokar hemma åt mig och min syster...Tant Vera, den snällaste gumman som funnits, saknar henne ofta...
Hoppas du får en toppendag idag också!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

27 april 2010 10:49

Vera är verkligen en liten guldklimp ;) jag förstår att det är roligt att få barnbarn. Jag får nog inga för min son är medelålders nu och utan kvinna. Nu låter jag bitter men det är jag inte utan ödets lott falla olika och jag är så glad att jag har min son. Fast jag gläds åt alla som får uppleva detta med barnbarn.

Vad härligt att du fick ta hand om henne ett tag och ni kunde mysa på din fina altan. Då har ni kallare än här för vi har nu 10 grader varmt och det skall bli uppåt 17 grader till helgen.

Ha en fin dag goa du
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

27 april 2010 11:09

Kära Berith, min vän du är inte sent ute ,för det är idag han min A fyller 60-år, vi hade festen i förskott,eftersom det passa bäst så....Tackar så hemst mycket för grattishälsningen......Vist är de små gooosingarna underbart goooooa...men man är inte som förr,då orka man hur mycket som helst...LER.....Vera-prinsessan ser ut att vara en rikdig gooo guldklimp ....Idag tar jag det lungt,också.....Gråmulen dag ,och duggregn...HA det skönt själv idag vännen.....KRAM IA.....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

27 april 2010 13:54

Vilken tur att du fick altanen färdig så du slapp all sand. Här är det sand överallt men utanför trappen är den stenplattor så där blir det i alla fall ingen sand. Annars bor vi på mo-mark och där är det fin sand, som taxarna drar med sig in när det är fuktigt ute.

Vilka fina bilder på guldklimpen, hon är så gullig. Jag förstår att du och gubben är stolta över henne.

Vädret här är inget att hänga i julgranen vi har ca 6 grader varmt men det hänger regn i luften. Ev ska vi få snö till kvällen och inte skulle jag bli förvånad, för det är griskallt ute med nordväst vinden som biter i skinnet. Så det blir till att hålla sig inne idag, förutom några vändor till tvättstugan, för där är pigan i full gång.

Kramar i mängd.

 
Margit

Margit

27 april 2010 18:11

Hej Berith!!
ALLTID lika intressant att titta in i din blogg och läsa.Och alla bilder av lilla VERA!! Såsöthon är!! Och nu fick ni "låna" henne heöt själva!! Förstår den härliga känslan!!!
Önskar dej/er en trevlig o fin kväll!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Marie

Marie

27 april 2010 20:47

Åh så söt och fin hon är din lilla guldklimp! En riktig gullunge! ;-)

Hoppas allt är bra med dig där uppe i norr!
Kram på dig!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

28 april 2010 07:13

Låter som om du hade en riktigt trevlig dag. Gosa bebis är inte så tokigt ;)
Ja, det var ju lite mer sand och jord tidigare hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards