Direktlänk till inlägg 26 april 2010

"vit vecka "

Av Berith - 26 april 2010 08:00

Så är denna helgen till ända och en ny veck  ligger framför oss *ler*


Tack för alla era go´a och härliga kommentarer under

helgen , de värmer ända in i hjärteroten *ler*


Min helg har varit väldigt lugn , med andra ord , den har

gått i Fibbe Troll tempo *skrattar*

Ja , så blir det efter en körig vecka , det tar ett par dagar för 

kroppen att ladda om och för Fibbe Trollet att landa och lugna 

ner sig igen *ler*

Det är sådant "jaget " får ta , men det gör "jaget" så gärna , då jaget

har haft en körig men trevlig vecka *ler*


Denna vecka som ligger framför oss,blir en "vit vecka " för "jaget" och kroppen  ,

det låter som om jag skulle hålla mig borta från alkohol av olika slag , som jag absolut inte nyttjar *ler*

Jag är nykterist , på grund av mina mediciner och mindre önskvärda arvsanlag   *ler*


En "vit vecka" är för mig en vecka då jag inte har något inplanerat ,

eller inbokat , sådana veckor har jag lite här och där i almanackan , en

vecka med ett streck  betyder att jag inte bokar fast mig för något , utan

det är mina" återhämtningsveckor"  eller "uppladdningsveckor"

Dessa "vita veckor" lägger jag alltid efter en vecka då jag har  haft mycket inbokat *ler*


Det låter väldigt planerat  , för att vara  en som lever här och nu , men en som lever här och nu , har också saker inplanerade , att leva här och nu betyder ju inte att man sitter och rullar tummarna dagarna i ända , utan tar det som det kommer , även de dagar och aktiviteter som är inbokade *blink*

Gör jag då ingenting dessa veckor , annat än att bara vara ??

Jodå , jag gör sådant som faller mig in och som jag känner att "kroppen" orkar med , utan att trigga igång Fibbe Trollet alltför mycket *blink*


Men för att "jaget" och kroppen ska fungera och kunna leva ett aktivt liv , så 

måste "kroppen" ha dessa "vita veckor"  , det är mitt sätt , min lösning , ett sätt "jaget" hittat för att kunna leva ett så "normalt" och aktivt liv som möjligt *ler*

Ett givande och tagande mellan "jaget" och den skröpliga kroppen *skrattar*

Denna "vita vecka" som ligger framför mig , laddar "kroppen" och "jaget" för den kommande lördagens trevligheter .....BRÖLLOP i  S-uman ! *ler*


Den gångna helgens väder , lördag , sol och molnigt om vart annat , gick ut och satte mig i solen , så kom ett moln och det blev kyligt , så jag gick in igen , så höll jag på , tills jag tröttnade på att springa ut och in ,  tillslut så stannade jag inne och påtade på i Fibbe tempo  *blink*

Än är det ingen luft värme , i alla fall inte här hos oss *ler*


Söndag , sol från en klarblå himmel , så gårdagen tillbringade jag på altanparadisets soldäck i lähörnet och njöt av den värmande solens

strålar och efter gubben bytt däck och tvättat min bil (kärlek) , så gjorde

han mig sällskap där jag satt och filosoferade och halvslumrade *ler*


Naturligtvis har jag även gosat med lilla guldklimpen Vera också under

helgen , jag var över till dem på lördagkväll och snusade på guldklimpen och nattade henne och det lilla underverket somnade så gott *ler*


Ja , det var min/våran helg i fibbe tempo *ler*


Dagens väder , ser ut att kunna bli riktigt vackert väder även denna dag *ler*

Nätterna är fortfarande kyliga och dessa temperatur växlingar  älskar 

Fibbe Trollet *ler*

Men snart så är det varmt dygnet runt och då brukar Fibbe Trollet ta

semester *blink*

Ju varmare , desto lugnare blir Fibbe Trollet , som skyr värme *skrattar*


Önskar er alla en riktigt bra dag , varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*






 
 
Mita

Mita

26 april 2010 08:40

Ja det är nog så,att man måste försöka lyssna till kroppens signaler.Inte alltid man gör det,och då kommer det surt efter.
Låter som du haft en skön helg,och hoppas nu att veckan blir lugn och skön för återhämtning.
Ha det gott vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 april 2010 09:22

Mita , jodå , helgen har varit lugn och skön =))
Det blir som det blir då man lever med oknytt ;))
Önskar dig detsamma , vännen , varma kramar =)

 
Monica

Monica

26 april 2010 10:38

Skönt att få ta dagen som den kommer också ibland. Trevligheter ni har att se fram emot på lördag;) Du får "ladda batterierna", njuta av lugnet och försöka att inte reta upp "fibbetrollet" i onödan så han förstör din kommande helg:)
Önskar dig en fin start på veckan..
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

26 april 2010 10:46

Monica , ja det behöver vi alla till mans , lite nu och då...tänk om man hade fattat det medan man var frisk ;)))
Ja ska ta det väldigt lugnt i veckan...inte reta Fibbe Trollet och dessutom ska jag lägga tjurskallen åt sidan ;)))
Önskar dig detsamma , varma kramar =9

 
wiper

wiper

26 april 2010 11:55

Vad härligt att du har inbokat en återhämtningsvecka. Du har ju gjort en del saker på sista tiden så det behövs nog. Ser ut som du har nåt riktigt härligt att se fram emot på lördag ;)

Sköt om dig och njut på ditt härliga soldäck

Varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

26 april 2010 12:48

I morse när jag satte på kaffe hurran slog mej en Tanke till dej**Knepigt va?här går man och tänker på sina Bloggvänner Lite då o då!Att jag MÅSTE kika in till dej för jag har Inte varit in på såå länge,,JAg gick och undrade om du börjat skriva Nåt om ALTANPARADISET tex mm..Men så tänkte jag att Näe dom har nog mycket snö kvar ännu däruppe i Bolia!
+ att jag MÅÅSTe ju kika in för att se hur STOOR Lilla Vera blivit! Och hur du har det med dina VÄRSTA vänner *fibbetrollet* och Reumaspöket!
nu har jag suttit här och läst ikapp lite och funnit lite svar på mina undringar och funderingar!
Och blivit full iskratt dels åt MORMOR PAPPARAZZI hihihi Känns Igen!!Fast nu är jag mer känd som
TANT PAPPARAZZI överlag,,FOTAR ALLLT O INGET!!
Ha en forsatt skön VIT måndag! bra beskrivet,,
Varma kramar sändes UPP till Bolia!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

26 april 2010 12:56

Vi har ingen luftvärme här heller försökte mig på att sola i lördags men det blev ett evinnerligt kutande ut och in så jag gav upp och blev kvar inne. Här har vinden bråkat med mina leder så jag har i alla fall vetat att jag haft fingar. Annars har helgen varit lite rörig letandet efter adresser och telfonnummer, nästa gång ska baske mig guben få fixa listor själv för det var ett hiskeligt arbete. Blir så när folk byter efternamn och telefon och inte meddelar föreningarna om det.

Idag ska jag ta igen mig lite men det vanliga göromålen i köket slipper jag inte, hade tänkt tunnpannkaka till kvällen och det tar sin rundliga tid. Annars brukar vi äta det på torsdagar men jag hade så mycket mjölk som går sta och blir för gammal så då får det bli idag.

Nu får du ta igen dig, under denna lugna vecka men peppar, peppar ta i trä, så den inte blir lika hektisk som den förra.

Kramar i mängd.

 
Vicke

Vicke

26 april 2010 16:18

det var en bra ide med en vit vecka, det borde alla ha ofta

http://web.comhem.se/animeramedvicke

 
Ingen bild

Berith

26 april 2010 19:00

Wiper , det behövs verkligen , för kroppen i alla fall ;))
Det ska bli så trevlig med ett bröllop , det var ett tag sedan man var på ett =))
Varma kramar =)

Lisa , ja så det kan bli , jag tänker också på mina bloggvänner lite nu och då =))
Tack vännen för ditt besök och din go´a kommentar
Varma kramar =)

Inga-Lill , nej då , denna vecka kommer absolut att gå i lugnets tecken , lite små plock här hemma bara i fibbe tempo ;))
Lederna kan verkligen påminna en om att man har leder , både i tid och otid ;)))
Varma kramar =)

Vicke , ja det borde alla unna sig lite nu och då ;)
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

26 april 2010 21:14

Du är en klok människa som tar en vit vecka med dina göromål.Gör vad som faller dej in denna veckan nu och ta det lugnt så kanske fibbe håller sej i skinnet också *skrattar*

Kramar Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

26 april 2010 22:08

Hejsan,jag såg att du hade haft en tuff vecka, men det är ju så roligt,sen får man vila, en vit vecka låter kanon,jag som du nyttjar inte alkohol, så jag ska börja som du ordna "vita veckor" vårt 3-åriga barnbarn hade gymnastikuppvisning i lördags, så gulligt att se, och sen middag hos familjen, mycket mys ibland, härligt, här i Märsta har vi sol idag men blåser ganska mycket, så jag behåller jackan på ett tag till,vila och ha det bra den här veckan,kramen

http://www.ullasglitter.se

 
av irja

talisten.bloggplatsen.se " title="http://40- talisten.bloggplatsen.se " target="_blank">av irja

27 april 2010 01:42

Kära Berith !!!
Nu är jag på banan igen efter en veckas uppehåll...Festen blev lyckat,och allting löpte i fin /fin takt,och maten och tårtorna räckde till och blev över....Men nu behövlig vila.....Trevligt med en VÅR-bröllop, hoppas våren har kommit längre i Storuman !!!
Det är skönt att kunna ta vara på tiden och fånga dagen, det kan inte alla,att leva här och nu....Har man Fibbetrollet och Reumaspöket, som lever sina liv, så är det stackars vi som måste ha styrka att anpassa oss till dom, LER,vi hade tur med vädret i lördags, söndagen var mera kyligare,det gjorde ingenting för jag tog igen mig ,och även igår måndag var en lungn dag.....
FÅNGA DAGEN VÄNNEN...KRAM IA....

http://40- talisten.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

27 april 2010 07:28

Gud så skönt det lät. En "vit vecka" skulle vi alla behöva då och då..
Hoppas du är utvilad och pigg och fräsch nu :)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

27 april 2010 08:53

Monica (gökboet) Ja tänk om jag hade varit lika förståndig medan jag var frisk ...det är lätt att vara efterklok ..hahahah...men bättre sent än aldrig *blink*
Jo då , jag ska ta det så lugnt , inte vill jag reta fibbe trollet mer än nödvändigt *skrattar*
Varma kramar =)

Irja , kul att du är tillbaka igen här igen , du har ju haft lite att stå i ....nu får du också ta dig en "vit vecka" och vila upp dig =))
Varma kramar =)

Sussi...hahaha...utvilad kanske , men pigg och fräch...hmmm....så många veckor finns det inte på ett år...hahaha
Varma kramar =))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards