Direktlänk till inlägg 15 april 2010

På besök i Bäckfors .......

Av Berith - 15 april 2010 07:30

Igår afton så styrde jag och den stolta modern till

guldklimpen Vera  och Lilla Vera också  naturligtvis

kosan mot mot byn Bäckfors ....

I Bäckfors bor  min älskade moster C , som är mer som 

älskad stora syster till mig än en moster , eftersom jag tillbringat

stor del av min barndom hos mina älskade morföräldrar *ler*

 Min älskade moster C , har även en go´gubbe , Mr R 

som jag också tycker väldigt mycket om *ler*


Efter att tagit den "närmaste" vägen till Bäckfors , över 

berg och genom djupa dalar  på en spårig , slirig och super lerig

grusväg (inget smart vägval , men det är lätt att vara efterklok ;)) ,

så kom vi äntligen fram till go´a  moster C och hennes lika  go´a

gubbes hus *ler*


   (tog bilden då vi var på väg hem  i skymningen , den blev inte så bra , jag är ingen mästerfotograf precis ;))


Lilla Vera var lite avvaktande först , men sedan hon

bekantat sig med min älskade moster C och go´e Mr R  ,

så "pratade" hon på för fulla muggar och de fick även ett

och annat leende av lilla Vera *ler*


  


Det bjöds även på te och go´fika , som jag naturligtvis glömde 

bort att fotografera *skrattar*


Medan vi vuxna satt och pratade över go´fikat , så 

låg lilla vera på ett täcke på golvet och funderade

över de färgglada figurerna....undrar hur de smakar ??  *ler*

Allt lilla Vera får tag i , åker numera in i munnen *skrattar*


  

Lille Vera fick ett par jättesöta sockor som moster C stickat , med

lurv längst upp på skaftet *ler*

(naturligtvis glömde jag fotografera även dem =))


Klockan går fort i trevlig sällskap , så hux flux så var klockan sena 

kvällen och det blev dax för mig , den stolta moderna och guldklipen

Vera att återigen styra kosan hem mot Boli´a  , men denna gången

valde vi den "längre" och betydligt bättre vägen *blink*


Tack älskade moster C och Mr R  för en trevlig afton och kväll *ler*


Nu över till dagens väder : 

Denna morgon så lyser solen från en klarblå himmel och

termometern visar 2,3 grader i skrivandets stund *ler*

Snön sjunker mer och mer undan för var dag , men vi har

fortfarande väldigt mycket snö kvar *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*


Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler*

 
 
wiper

wiper

15 april 2010 08:51

Vad härligt du och Vera hade det i går. Det finns inget bättre än att tillbringa tid med folk man håller av. Vilket fint hus dom har. Nu måste jag gå in och kolla vart Bäckfors ligger.

Vilken fin bild på Din moster med Vera i famnen ;) även den andra på Vera ensam. Hon är hur söt som helst.

Ha en härlig dag
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
av irja

av irja

15 april 2010 09:22

Kära Berith !!!
Det är skönt att göra ett avbrott i vardagen, och inte trampa i samma gammla mönster,Vilken gemytlig och underbar dag ni fick tillsammans...Fina bilder .Nej jag är inte heller någon större paparazzi ,men jag gör det hellre än bra.....Kom ihåg Berith det är den goda tanken som räknas... LER...EN skön och härlig dag till dig också önskar jag....Ska vara med barnbarnet Melker i eftermiddag...Annette ska till tandläkaren......Vår näst älsta dotter som bor ibyn .....KRAMIZ / IA......

http://40-Talisten.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 april 2010 10:18

Wiper Ja de bor verkligen trevligt och det var en väldigt trevlig afton och kväll =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Irja , Ja ombyte förnöjer ;))) Ja visst är det så det är tanken som räknas =))
Ha en trevlig dag med ditt barnbarn Melker =)
Varma kramar =)

 
Sussi

Sussi

15 april 2010 12:01

Då fick ni er ett ordentligt träningspass med :-)
Förena nytta med nöje är ju aldrig fel hihi
Så söt lilla Vera är :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

15 april 2010 13:21

Lilla Vera är sötare än den sötaste dockan....mosterns hus ser mysig ut, men vad mycket snö det ligger fortfarande där uppe hos er.
Du får ha en riktigt trevlig dag!

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lycke

Lycke

15 april 2010 16:20

Vilket underbart besök ni verkar ha varit på!! Blir så lycklig att läsa om det och känner hur mycket kärlek det finns här i världen - måste påminna mig hela tiden, varje minut...att leva i nuet!!!

Massa kramar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Marita

Marita

15 april 2010 19:03

Ja mycket snö har ni kvar än,men det går undan med solens hjälp.Snart har ni också vårtecken att glädjas åt.
Vad härligt att träffas så där och umgås.Lilla Vera är såklart medelpunkten.Söt som socker,
Ha det fint vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 april 2010 19:40

Snödrivorna och i skuggiga partier, ligger snön kvar här men St. Tandån har släppt sin is, så det lover att vi går mot vår. Sen har ljuset kommit och det är skönt, i skrivandes stund är det lika ljust som på en vanlig eftermidda,plus 5,6 är det på altanen men vi har mulet här.

En kompis ringde i förrgår och berättade att han och frugan varit ute och nästan kört fast på en skogsväg. Han var säker på att nu är det bara att ringa efter någon med traktor, som kan dra upp mig ur sörjan. Så vad du än gör Berith, så undvik grusvägar för de är inte farbara den här årstiden.

Vi får se om vi vaknar till ett asklandskap i morgon men jag tror nog att det är vitt i stället för de har jussom lovat lite snö här i fjällen. Hoppas att turisterna inte bytt till sommardäck för då kan det blir problem, med hala vägbanor.

Kramar till dig och hela familjen, klia Lillen bakom örat från mig.

 
Ingen bild

Berith

16 april 2010 06:45

Sussi : Japp ;)) Varma kramar =)

Tack Monica =) Varma kramar =)

Lycke : Kärlek finns det gott om , här och nu ;)
Varma kramar =)

Marita: Jo då , snön den far illa och den har sjunkit undan en hel del , fast det är mycket kvar än ;))
Varma kramar =)

Inga-Lill: Här är hela gräsmattan fortfarande täckt med snö , det är endast vägarna som är bara =)
Med nederbörden de har lovat till helgen , följer det säkert med en hel del aska ...
Väglaget denna tid på året kan vara förrädiskt ...
Lillen hälsar och tackar , sänder varma kramar till dig och de dina =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards