Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Förrädiskt.....

Av Berith - 13 april 2010 07:30

I går på morgonen så åkte jag in till staden

för att hjälpa mannen jag kallar för pappa att

handla lite *ler*

Sedan satt vi och pratade en stund om ditten

och datten *ler*


När jag styrde kosan mot Boli´a igen , så hade

den gråa himmelen börjat att spricka upp och ju

närmare Boli´a jag kom , ju blåare himmel *ler*


Då jag körde in på uppfarten framför vårat hus ,

så lyste solen från en klarblå himmel *ler stort*


Ni kan nog gissa vart jag hamnade då ?? ...Alldeles 

riktigt , ute på soldäcket i lähörnet ,där det var så

varmt och gott *ler*

Och då jag satt där och filosoferade och njöt av solens

värmande strålar , så dök den stolta modern och mormors

Guldklimp Vera upp *ler*



  


I skuggan är det inte lika varmt , man känner att det inte

är någon luftvärme än , utan det är bara solens som värmer....

Lite förrädiskt är det allt  denna tid på året ....


Lilla Vera sov så gott i sin vagn på altanen under taket i

skuggan och jag och den stolt modern satt och planerade

den kommande namnfesten i solen och njöt *ler*


De stolta föräldrarna har bestämt sig för att ha en

namngivnings fest i all enkelhet istället för dop *ler*

Namnfesten kommer att hållas i Gula Villan , så att

alla nära och kära ryms ...för även om det bara är

de närmaste , så blir vi en hel del personer *ler*


Min kära och go´a kusin/systers Bröllop och Guldklimpen

Veras namngivnings fest....två trevliga tillställningar i början

på maj att se fram emot *ler* 


Dagens väderprognos :

Solen lyser redan från en klarblå himmel och termometern

visar plus 1,3 grader i skrivandets stund *ler*

Åter igen en dag att tillbringa utomhus och njuta av solen *ler*

Inomhusbstyren springer inte bort , utan de finns kvar då man

kommer in igen och är fulltankad med D-vitaminer och ny energi  *blink* 

Det gäller att ta vara på go´dagarna *blink*


Önskar er alla en riktigt bra dag !

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe Punctum


Välkommen åter ! *ler*


 
 
Helena

Helena

13 april 2010 07:59

Vi hade en sån där dag igår. Jag var till och med ute barbent och hängde tvätt!!;-)
Idag är det grått men det är nästan lite bra. Det gror igen så fort härinne så idag MÅSTE jag nästan greja med lite inomhusbestyr!
Ha en skön dag!
Kram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

13 april 2010 08:21

Hahah...ja visst är det underligt att det blir stökigt inomhus även om man är ute heldagar , ett underligt fenomen ;)))
I lähörnet går det bra att vara lättklädd , men går man utan för lähörnet är det inte alls lika varmt =))
Önskar dig det samma , varma kramar =)

 
wiper

wiper

13 april 2010 08:27

Vad härligt du hade det i går och som grädde på moset barn och barnbarn ;)

Vad häftigt dom kommit på med namngivningsfest ;) det kan bli en trend. Det var inte dåligt att även ha ett bröllop att se fram emot.

Hoppas du får en fin dag på både soldäck och annars

Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

13 april 2010 09:08

Ja Wiper , det var verkligen en underbar dag igår på alla sätt och vis =))
Jag tycker också om detta med namngivningsfesten , det ska bli så trevligt så =))
Önskar dig detsamma, varma kramar =)

 
Daniel

Daniel

13 april 2010 09:36

Så söt!!! å skoj med namnvigningsfest

Lämnar tårta av, så bjud mej!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Monica

Monica

13 april 2010 11:49

Du har härliga dagar när solen skiner och du kan sitta på din altan, sen att lilla Vera med mamma kommer gör ju allt till en riktigt fin dag i alla avseenden.

Ha en trevlig tisdag!

Kramar// Monica

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

13 april 2010 12:31

Visst ska man ta vara på findagarna och njuta av solen.Vips så är det sämre väder,och då kan man geja inne utan dålig samvete.
Ser så skönt ut när småttingarna ligger och sussar så gott i vagnen.
Ha en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

13 april 2010 13:49

Vore det lä på altanen skulle jag befinna mig där på heltid men här blåser det kalla vindar idag. Vinden är frisk och blåser från nordväst, det betyder att altanen inte är en favoritplats idag.

Hoppas att det mojnar till helgen, för nu vill jag kunna sitta ute i solen och gotta mig. Du har det i alla fall skönt och det är dig väl förunt, så jag hoppas att spökena och knytten håller sig borta.

Kramar.

 
Monica

Monica

13 april 2010 15:02

Jo, än är det bara solen som värmer, blev lite kyligt på den solvarma kroppen när solen nyss försvann. Nu är det molningt värre och blåser en del. Kanske snö i morgon?! Man vet aldrig :)
Ha en forsatt fin dag! Själv ska jag snart bege mig på surströmmingskalas :))
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

13 april 2010 16:28

Daniel , du är så välkommen så ;))
Varma kramar =)

Monica (gök boet) Mer kan man inte önska sig , vackert väder och dotter och dotterdotter på besök =))
Varma Kramar =)

Marita , jag håller med dig =))
Varma kramar =)

Inga-Lill : Jag är glad att våran altan är i lä , särskilt denna tid på året =))
Tack snälla rara = )
om jag ska vara ärlig , och det ska man ju vara , så är det ganska skönt då oknytten drar sig tillbaka och lämnar mig ifred...lite "semester" från de små liven skadar inte ;)))
Varma kramar =)

Monica: Ja än så länge är det bara solen som värmer ...denna årstid är det lite förädiskt ;)
Vi har haft soligt , men blåsigt idag , men det gör inget , för jag har varit i Gula Villan hel eftermiddagen och nu , i skrivandets stund mulnade det på och det haglar .....
MMMMMM....surströmming ....fresterska där ;))
Varma kramar =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards