Direktlänk till inlägg 12 april 2010

Premiär .....

Av Berith - 12 april 2010 07:30

Efter en underbar helg , så är det vardag igen

och en ny spännande vecka ligger framför oss *ler*


Igår hade vi underbart väder , solen värmde gott

och jag och gubben tillbringade hela dagen ute på

altanparadisets soldäck *ler*

Fika ute har vi gjort i flera veckors tid då vädret 

tillåtit , men igår blev det lunch premiär ute i det

underbara vårvädret *ler*


  

Lunchen bestod av varma mackor , gubbens med skinka , tomater ,

ost och annat gojs *blink*

Mina bestod av tomater , zuccini och bananer , kryddade med curry...mums till det dracks det lingondricka...äkta hemkokt *ler*

Gubben är inte allt för glad åt att alltid hamna i skottgluggen för

paparatzzi ....han har det inte lätt gubben min *skrattar*


I lähörnet på soldäcket blir det väldigt varmt och skönt ,

igår var det plus 30 grader inne i hörnet ....underbart...

jag njöt verkligen *ler*

Men Fibbe Trollet som avskyr värme gick och gömde sig och lät mig

vara ifred under hela gårdagen , men under den gångna natten

har han krupit fram igen från sitt gömställe igen , fast han är väldigt 

lugn och sansad denna morgon ....

Det lilla livet fick nog en värme chock  igår *skrattar*


Dagens väder denna morgon : 

Himlen utanför fönstret är grå , termometern visar plus 3,6 grader

och det töar för fullt *ler*


Önskar er alla en riktigt bra dag och en bra start på denna vecka *ler*

Varma kramar till all er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe punctum 


Välkommen åter ! *ler*

 
 
Helena

Helena

12 april 2010 08:53

Härligt det ser ut där i solväggen!
Själv ska jag ut och meckla i rabatterna idag har jag tänkt!
Kramkram Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

 
Marita

Marita

12 april 2010 08:58

Det där såg riktigt skönt ut,visst är det en härlig tid som kommer nu?
Jo men visst,bloggen blir ju som en dagbok också.Fast det här med att skriva lite för hand i en bok,det är lite speciellt. Min mamma gjorde alltid det,så jag har det väl efter henne,*ler*
Önskar dig en fin,fin dag vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

12 april 2010 09:56

Ja, igår var det verkligen en härligt solig vårdag! Min gubbe skottade upp min uteplats där det var riktigt varmt och skönt! Härligt med lunch ute, blev bara kaffe här än så länge.
Vad bra att du kunde njuta av vårsolen utan fibbetrollet som bestämde.
Tack för dina kommentarer på min sida, uppskattas!
Önskar dig en fin start på veckan!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

12 april 2010 11:45

Vilken fin och vårig bild på din man som bara ser ut att njuta i solen ;)

Vilka goda smörgåsar ni åt och att det var banan i också känns som ett plus för en bananälskare ;) måste försöka göra en sån smörgås själv. Vi har som en riktig försommardag i dag med säkert 14 grader i solen.

Ha en fin dag utan fibbe

kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 april 2010 12:33

Det där såg bra skönt ut, här har jag ingen plats som det är lä på men jag löste även det problemet. Satte mig helt sonika i dörröppningen så jag fick både sol och lä på samma gång.

Kramar i mängd.

 
Vicke

Vicke

12 april 2010 15:17

gubben ser ut att ha det bra där han sitter

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
Ingen bild

Berith

12 april 2010 17:00

Helena ...Det låter underbart , här lär det dröj innan jag kan påta i rabatterna =))
Varma kramar =)

Marita , ja det är en underbar tid vi har framför oss =))
Jag har så svårt att hålla i en penna nu för tiden , på grund av Reuma Spöket , därför skriver jag allt mer sällan för hand...med det är trevligt med handskrivna rader ...det blir mer personligt =))
Önskar dig detsamma vännen , varma kramar =)

Monica : Ja det var det verkligen och vi har haft lika tur med vädret denna dag ! =)))
Önskar dig detsamma ,varma kramar =)

Wiper : Jag tänkte faktiskt på dig då jag satt och mumsade på mina "banansmörgåsar" ..hahaha...
Varma kramar =)

Inga-Lill , Smart , för man vill ju ta vara all sol man kan och tanka D-vitaminer , det gör gott för både kropp och själ ;))
Varma kramar =)

Vicke...haha..ja , jag tror nog att han också tyckte det där han satt ;))
Varma kramar =)

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

12 april 2010 18:28

Mysigt lilla gubben har det. Mätt och belåten och solens strålar får han ... Han ser så nöjd ut. Hoppas du får ha det bra utan Fibbe trollet. Tala om för trollet att du är så pass till åren så du klarar dig på egen hand *ler* Såna Troll brukar inte alltid förstå det. Annars ser det ut att ni har det alldeles förträffligt.
Stora kramen från mig !!! (mitt i maten)

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

12 april 2010 19:03

Ja blir jag inte piggare får jag väl ta en koll på vårdcentralen.Jobbigt och känna sig yr.Tänk att det alltid ska vara nånting.
Men idag har vi varit ute och njutit i solen hela dan nästan Peppe och jag.Sååå skönt,*ler*
Ha en fin kväll vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

12 april 2010 20:56

Det ser varmt och mysigt ut i altanhörnan.

Jag är sen med bloggen idag, har haft lite annat att pyssla med.

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

12 april 2010 22:06

Hej Berith!!!
Tittade o läste redan i morse ocg såh hur skönt ni hade det i den underbara solhörnan...Fint att ha en sådan plats att njuta av/i!!!
Lasse o jag har ju också HÖRNA här bakom...som vi sitter och njuter i...där har vi varit en stor dl av dagen...
man får ta till vara...på det man kan. Och nu har ju jag mera tid för det! Mitt arbetspass efter friskskrivning o lediga nätter är den 14 maj jag skall jobba igen...
Nu sitter Lasse vid TV...ocj jag vid datorn/bloggen...vi har varsina nöjen...
En stor kram till dej/ er!!

http://margitholm.blogg.semargitholm.blogg.se

 
Ulla

Ulla

12 april 2010 22:29

Det ser underbart ut på erat soldäck, vad skönt att ni kan sitta där och njuta, jag har suttit ute på balkongen och stickat en stund,jätteskönt, Vi har haft underbart vår väder i Märsta idag, finns inte en gnutta snö kvar, härligt, ha det gott kram.

http://www.ullasglitter.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 april 2010 23:16

Men vad skönt Gubben ser ut att ha det i solen på Paradisaltanen ;) Era lunchmackor låter hur mumsiga som helst, framför allt din - snålvattnet börjar rinna ;)
Önskar dig en god natts sömn!
Soligaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Viveca

Viveca

13 april 2010 02:06

Kikar in och ser att du har det bra. Här är det också vår. Kallt på nätterna fortfarande dock, men 16 grader på dagen har det varit:) Är litet dålig på att blogga och läsa bloggar för tillfäller. Har fullt upp, men inatt verkar det lugnt på jobbet (än så länge) Ha det så bra!

http://perasperaadastra.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

13 april 2010 07:07

Skomakar-Lisa : Hahah...ja de små oknytten är lite trög...men då de håller sig lugna och inte gör något väsen av sig , går det riktigt bra att ha dem i hasorna ;))
Varma kramar =)

Marita : Ja det vore nog klokt ...hopps att yrseln går över !
Varma kramar =)

Monica (gök boet) Ja ibland blir det så och bloggen kommer ju inte i första hand precis ;))
Varma kramar =)

Margit : det är verkligen skönt att kunna sitta ute och ta vara på solstrålarna =))
Du har tur med vädret i alla fall , nu när det blev som det blev ;))
Varma kramar =)

Ulla , ja det är verkligen skönt att kunna sitta ute och njuta =))
Mysigt att sitta ute och sticka , förena nytta med nöje =)) Numera stickar jag inte , för jag har så svårt att håll i stickorna...tyvärr ....
Varma kramar =))

Lambergsfrua ...jippi , du är tillbaka =D
Nog hade han det skönt alltid och jag med ;))
Varma kramar =)

Vivica , tack för att du tittar in till mig och ser hur jag har det =))
Jag förstår att du har en del att stå i just nu =)
Varma kramar =))

 
Sussi

Sussi

13 april 2010 07:22

Det har varit så härligt i två hela dagar här. Solen har lyst och värmt riktigt bra. Vi har fått så mycket gjort men någon lunch har inte njutits utomhus än. Men är helt säker på att den kommer snart ;-)

Skönt att Fibbe trollet sansar sig när solen tittar fram och värmer..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards