Direktlänk till inlägg 11 april 2010

Motlut.....

Av Berith - 11 april 2010 07:00

Igår fick vi, gubben och jag , rå om lilla Guldklimpen Vera hela aftonen

och kvällen , ja hennes stolta föräldrar också *ler*

( numera är det guldklimpen som står i centrum då de kommer

på besök =D )

De brukar bjuda hem sig själva på middag lite då och då *ler*

Det tycker vi , gubben och jag är så trevligt så *ler*  

 Alla barnen brukar göra så lite då och då *ler*

Nu passar det ju inte alltid för dem alla att komma samtidigt ,

då båda mina döttrar jobbar inom vården på ett eller annat sätt *ler*

(Lite lättare är det nu , då den stolt moderna är mammaledig =))

Denna helg passade det inte för dottern och mågen som bor i

stan ...men det kommer fler helger*ler*

Min bonusdotter bor i England och bonusson i mellan sverige ,

så dem träffar vi inte lika ofta , tyvärr.....

 Det är inte lätt att samla alla samtidigt , men de gånger vi lyckas

samla alla våra barn är det väldigt trevligt *ler*


Nu när den stolta modern är mammaledig , så träffas vi nästan

varje dag , om inte annat för en kort stund , men som sagt , igår

bjöd de hem sig själva på middag och det är alltid lika trevligt *ler*


Menyn bestod av zuccini gratäng som jag naturligtvis glömde att

ta en bild på *skrattar* och en sallad *ler*


Medan vi satt och åt middag , sprack det upp utanför fönstret

och solen tittade fram *ler*

Den stolta modern och jag tog tog en promenad i det vackra 

vårvädret ,*ler*

Gubben och mågen ville inte följa med , de tog hellre hand om disken *blink*


  


Snön har farit ganska illa den senaste veckan , tack vara  Gumman Tös

idoga arbete *ler*

Ser ni att det är motlut ???  På krönet ligger vårat lilla centrum..om

man nu kan kalla det för ett centrum i ett litet samhälle som har så få

invånare numera att vi inte får kalla oss församhälle längre , utan numera

är Boli´a en stor by  *ler*


När man kommer in i samhället byn från andra hållet (detta är genomfartsleden) så är det ett ännu kraftigare motlut *ler*

Som jag skrev i ett tidigare inlägg , vart man än ska här i Boli´a så lutar

det mer eller mindre uppför , då man bor i utkanten av samhället   byn ,

som vi gör *ler*

Men bor man "uppe" på samhället , är det medlut , hela vägen ut ur

samhället byn *skrattar*


På kvällen tittade jag och dottern på körslaget och med lilla

Guldklimpen Vera i soffan kunde jag , den annars så kvällströtta

mormoderna hålla mig vaken och se hela programmet *ler*

Mågen och gubben , de satt hela kvällen och knappade på datorerna

i datarummet , de är inga fan av körslaget direkt *skrattar*


Det var våran lördag , hoppas att även ni hade en trevlig lördag *ler*


Morgonens väderprognos ....

Natten har varit klar och kall och i skrivandets visar termometern

på - 6,5 grader *ler*

(Kalla nätter och varma dagar , "me like" , säger Fibbe Trollet och

gnager i mina muskler ;))

Solen är på väg upp över Boli´a denna söndagmorgon , så idag ser 

vi ut att få en riktigt underbar vårvinterdag här i Boli´a *ler*


Det var allt för mig denna gång *ler*


Önskar er alla en riktigt skön söndag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" !*ler från hjärtat*



Carpe Punctum 


Välkommen åter ! *ler*






 
 
Vicke

Vicke

11 april 2010 07:54

vad mycke snö ni har kvar, hos mig är nästan allt borta nu, jag hoppas att du får en fin dag

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
wiper

wiper

11 april 2010 09:59

Jag förstår att den nya lilla familjemedlemmen står i centrum. Vilken fin bild på dottern med vagnen. Hon är jättesöt. Det ser soligt och fint ut och snön verkar smälta så sakterliga. Så småningom får man nog besöka det lilla intressanta samhället som verkar vara trivsamt och fint.

Hoppas din söndag blir jättebra
Varma kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

11 april 2010 12:00

Vad skoj att barnen bjuder in sig på middag då och då. Det betyder att dom njuter av erat sällskap :-)

Skönt att det börjar smälta mer och mer nu även hos er. Men ni har en hel del snö kvar ser jag..

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

11 april 2010 12:05

Vicke : Ja , men nu är våren på god väg även här hos oss =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Tack Wiper =) Du är så välkommen så Wiper =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Sussi , ja det verkar som att det gör det...annars skulle de nog inte komma "hem" så ofta som de gör ;))
Jo då , men Gumman tö jobbar på så bra =))
Varma kramar =)

 
Marita

Marita

11 april 2010 12:09

Samma sak här att barnen med respektive kommer på middag emellanåt.´Bara ploppar in,alltid lika trevligt,dom vet att jag ofast lagar mat till ett helt kompani,*ler*
Ja det stämmer att dottern och sambon har varit uppe vid Storuman,en liten by ca, 2 mil därifrån.Men nu är dom på hemväg,tillbvaks till vardag och arbete igen.
Vilken härlig dag ni hade igår.Soligt också,inte helt fel.
Ha en fin,fin söndag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

11 april 2010 13:22

Du Boli påminner mig om min hembygd, ja där jag föddes, där var det samma sak backar åt alla håll både neråt och uppåt. Lika på det ställe vi bodde innan vi hamnade här, jag tror det beror på att båda ställena var gamla gruvsamhällen. Min födelseort var stor och livfull, ett riktigt samhälle idag är största arbetsgivaren ett stort bryggeri. Nu tror jag att du vet var jag befinner mig, i alla fall så har det livfulla i den bygden helt försvunnit, där det förut var gott om butiker så har de flesta funnit det för gott att dra in till stan, tyvärr.

Hoppas att du får en bra dag med solsken och promenader, här blåser det så mina leder skriker hurra, för nu kan de jäklas med mig på nya sätt. Jag ska gå och diska i lite varmt vatten får se om de inte mjuknar litegrann.

Solskenskramar i mängd.

 
Lycke

Lycke

11 april 2010 14:18

Vad vacker hon är dotra din!!! Här har vi strålande sol idag och jag är så vansinnigt lycklig att det är int klokt, hihi!!! Tala om att svänga som en vindflöjel!!! Visst är det härligt med släktmiddagar - tror vi ska bjuda hem mamma och hennes karl snart, för de har haft fullt sjå med tapetsering hemma hos sig och galet stökigt överallt :)))

Massa kram Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

11 april 2010 15:46

Marita , idag har det varit ännu bättre väder =))
Ja nu är många tillbaka efter påskledigheten , tillbaka till vardagen ....skönt med en ledig vecka så här på våren =))
Varma kramar =))

Inga-Lill : Ja jag tror jag vet var du menar på din beskrivning =))
Boli´a är också ett gammalt gruvsamhälle , men det vet du säkert redan =))
Varmt diskvatten är mumma för värkande leder och skrämmer bort oknytten för en liten stund ;))
Här har det varit kanonväder hela dagen , solen har lyst från en klarblå himmel och det har varit så varmt och gott i lä hörnet på altpanparadiset....så varmt att Fibbe Trollet gömde sig och förhoppningsvis så håller han sig gömd till i morgon ;)))
En liten paus från oknytten är aldrig fel ;)
Varma vårkramar =))

Tack Lycke =))
Ja tänk vad solen kan göra undervärk =))
Det är väldigt trevligt att ha familjen samlad omkring sig , familjemiddagar i all enkelhet , det gör en varm om hjärtat =))
Varma kramar =))

 
Ulla

Ulla

11 april 2010 16:35

Hej Berith, ja, det är en stor lycka att få rå om dom små, även dom stora förståss, Lilla Vera är så söt, förstår att du är stolt, idag har vi strålande sol och varmt i Märsta, bara att njuta så länge det går, ha det gott kram.

http://www.ullasglitter.se

 
Margit

Margit

11 april 2010 16:58

Så härligt ni ser ut att ha det...med barn och med nya barnbarnet...Roligt och skönt att dom kan komma så ofta o hälsa på!! Det piggar absolut upp tillvaron!!! Kramar!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

12 april 2010 07:03

Ulla : Ja det är det verkligen =))
Även här var det en underbar gårdag =)
Varma kramar =)

Margit: Ja,det gör det verkligen =))
Varma kramar =))

 
Helena

Helena

12 april 2010 08:49

Trots att det är mycket snö kvar hos er så lyser bilden på din fina dotter riktigt av våren!!!!
Ha en goooo start på veckan!
Storkramen från Helena

http://www.bloggarmorsan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards