Direktlänk till inlägg 5 april 2010

Det bästa man har lägger (ställer) man på bordet ....eller ??

Av Berith - 5 april 2010 07:15

Efter en vacker dag med tö och en kall natt

så kommer skaren som ett brev på posten  *ler'


  


"Lillen" provsitter på skaren och njuter av morgonsolen *ler*

Skaren höll inte i sig så länge , för då solen kommit över

trädtopparna så försvann skaren ganska fort *ler*


Solen värmde gott igår och Gumman Tö gick hårt åt snön ,

jag hoppas att Gumman Tö har kommit för att stanna denna

gång , för hon har en hel del snö att ta veck *ler*


  


Det var en underbar vårvinterdag igår *ler*

Den stolt modern njöt av solvärmen i lähörnet på paradis-

altanens soldäck , ja så gjorde även jag *ler*


I väntan på att den stolta mostern och hennes go´e sambo skulle

komma från staden till Boli´a , så hjälptes gubben och den stolta fadern till 

Vera att få ihop grillen som jag tidigare under dagen åkt upp till OKQ8 och

inhandlade , för den gamla grillen åkte iväg till sopstationen i höstas då vi höststädade ute på gården och en grill behövs ju då man ska grilla *ler*



  

Den nya grillen fick de ihop och stadsborna kom och grillen tändes *ler*

Det grillades kynklingfilér , kotletter och qournfilé åt mig ....

Till det serverades ugnsrostade grönsaker , potatissallad och en grönsallad *ler*

Gott med något annat än påskmat *ler*


     


Tittar ni riktigt noga på bilderna , så ser ni guldklimpen som ligger

längst bort på bordet *skrattar*

Är det inte så ..... att det bästa man har lägger (ställer)man på bordet ?? *blink*

Klart som korvspad...alla , stora som små , ska sitta (ligga ;)) med vid bordet *skrattar*


Vädret denna annandag påsk här i Boli´a i skrivandets stund , är mulen 

himmel och minus 8,8 grader visar termometern ....

Men mycket kan hända under dagen , det kan spricka upp , men skulle det

inte göra det , så är det ingen katastrof , i sådana fall så får man kura inomhus idag *ler*


Önskar er alla en riktigt skön annandag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" *ler från hjärtat*




Carpe punctum


Välkommen åter *ler*


 
 
Margit

Margit

5 april 2010 09:44

Ja visst kommer man ihåg den norrländska skaren...när man var barn...man åkte spark på skaren. Kul!
Trevliga bilder, sett den lille bebisen på bordet!! Sött!!
Trevliga bilder och va skönt även ni hade de i solen...trots att det är Så långt uppe..i norra Sverige.
Läste någon i Uddevalla, de hade 30 grader i solen på balkongen under påsken en dag...
Det finn shopp, om att våren ÄR på G!!!
Kramen min kära vän!!!

http://margitholm.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

5 april 2010 10:30

Oj då...det måste vara ett rekord =)
Ja våren är på väg..även häruppe hos oss
i norr ;))
Varma kramar tillbaka till dig min vän =)

 
wiper

wiper

5 april 2010 11:11

Vilken fin bild på hunden och vad mycket snö ni har fortfarande. Jättefin bild på den söta modern också. Vad härligt att ni har grillat och altanen är ju bara så fantastisk stor och fin. Jo det är så att det bästa man har lägger man på bordet ;)

Ha en riktigt skön annandag själv
varm kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

5 april 2010 11:32

Ser så härligt ut när man kan sitta på altanen och sola och grilla! Önskar jag hade tak över min altan på baksidan så man kunde sitta där, men den är begravd av snö ändå upp till hustaket då vi var tvungen att skotta all snö från garagetaket dit. Solen når inte ändå in på den altanen men till midsommar kanske snön är borta iaf;)
Grått ute så solen verkar inte orka fram idag.
Önskar er en härlig annandag påsk!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ulla

Ulla

5 april 2010 11:53

Hejsan nog märks det att vi är inne i april, igår satt jag och solade på balkongen, underbart, idag tänker jag inte sticka näsan utanför dörren, snön vräker ner och det är världens slask, vad det ser mysigt ut på er altan, du har dina käraste omkring dig och gott grillat, mer kan man nog inte begära,kramen

http://www.ullasglitter.se

 
susanne

susanne

5 april 2010 13:04

Härliga dagar vi haft! och klart man ställer guld skatterna på bordet!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Monica

Monica

5 april 2010 17:01

Härliga bilder du visar...alltid roligt att få ta del av fina foton.
Nu är påsken över och vardagen tar vid igen.

Kramar

http://violett.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

5 april 2010 17:59

Men gud så härlig stor altan ni har,förstår att du kallar den paradiset.Ser riktigt varmt och skönt ut där karlarna håller på och skruvar ihop grillen.Tänk vad mysigt att kunna grilla redan,grilldoft det är vår och sommar det.
Klart lilla Vera ska vara med mitt i smeten,hi,hi.Då trivs hon väl,
Ha en fin kväll nu vännen,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 april 2010 13:51

Visst ska man sätta det bästa man har på bordet eller lägga som i det här fallet, hihi.

Kramisar.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards