Direktlänk till inlägg 2 april 2010

Den andra....kommer alltid vara ett speciellt datum =)

Av Berith - 2 april 2010 08:00

Lång Fredag , det är den andra april , ja det vet ni

ju förstås redan att det är  och ni som följt min blogg

ett tag vet också att idag är det exakt tre månader sedan 

jag blev mormor för första gången till ett av världens

underverk  , guldklimpen Vera *ler*

Den andra kommer alltid att vara ett speciellt datum för

mig *ler stolt*


    

(klicka på bilden så blir den större )


Dessutom är det exakt på dagen tre månader sedan jag

slutade äta godis , snaks och andra onyttigheter , och det

har gett resultat *ler*


  


Måttbandet visar - 8 cm och vågen visar -6,1 kg  ...Jippi !!!!

Knaprandet på moröter kväll ut och kväll in har gett

resultat *blink*

Jag blev lite smått förvånad att jag tappat så pass mycket både

i vikt och i midjemått , då jag inte har kunnat gå mina långrpomenader

på ett tag , på grund av inflammationen i knä och höftlederna ....

Jag  har även  känt på mina kläderna att något har hänt , och jag fick det

bekräftat denna morgon *skrattar*

Kläderna som av någon underlig anledning hade krympt i garderopen ,

har nu av samma underliga anledning fått tillbaka sin rätta storlek

och sitter nu löst och ledigt på min kropp , precis som de ska göra*ler*

Jag har fått lön för mödan och jag är nöjd och känner mig peppad

att fortsätta att knapra på morötter kväll ut och kväll in *blink*


Ni som följt mig ett tag , vet ju att jag inte kämpar med vikten

för att jag inte trivdes med att vara "mullig" , utan att jag kämpar

med min viktnedgång för mina "missbildade" knäleders skull *ler*

Förhoppningsvis ska de hålla lite längre då de inte behöver bära

på en massa onödig övervikt *skrattar*

Jag har också märkt att jag har fått betydligt lättare att andas och

att min astma har blivit betydligt bättre under dessa veckor , jag

har inte behövt inhalerar lika ofta *ler*

Det ena ger det andra *ler*


Så över till väderleken denna långfredag *ler*


Denna morgon då jag och "Lillen" gick ut på en lite "kortare"

runda före skam  (jag har börjat pröva att gå lite längre igen , men inte alls lika långt som jag brukar =)) så var det väldigt dimmigt .....


  


Men innan vi var hemma igen så hade dimman lättat *ler*

Gumman Tö har äntligen anlänt till Boli´a , det har varit

plusgrader i två dygn nu och det märks på snön som har sjunkit

en hel del *ler*

Men det är väldigt mycket snö kvar  ....

I år lär det inte vara någon brandrisk på grund av torka till Valborgs*ler*


  


När vi kom hem igen , så klättrade "Lillen" upp i den stora 

snöhögen som är på ödegården nedan för våran gård *ler*

Perfekt utsikt , tycker "Lillen" och spanar efter grannens

katt *ler*


Önskar er alla en riktigt skön långfredag !! =))

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe punctum 


välkommen åter ! *ler*












 
 
wiper

wiper

2 april 2010 10:15

Jag förstår verkligen att detta kommer att vara ett speciellt datum för dig. Grattis till Vera som blir 3 månader ;)

Grattis till din viktminskning och att du inte äter godis. Du har varit mycket duktigare än mig som nu börjar gå upp igen. Det syns på presentationsbilden att du är smalare.

Jag kan själv ha ett par jeans som varit för små länge men nu står det stilla så jag måste lägga på ett kol igen och blir nu inspirerad av dig. Du har varit konsekvent och tagit bort sötsaker helt och då ger det resultat på sikt än om du inte kan röra dig som förut.

Det är som du säger allt blir bättre om man inte släpar på en övervikt. Jag själv har varit smal i hela mitt liv tills jag brände ut mig. Oj! vad dimmigt ni har det här regnar det hela tiden.

Ha en fin långfredag själv
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

2 april 2010 10:17

Då får jag gratulera på 3 månadersdagen lilla mormor ;-)

Grattis även till viktnedgången. Tänk att lite godis kan göra så stor skillnad. Vad mycket sött det måste innehålla, man inser ju det nu.
Fast lika duktig som du är är inte jag. Jag har inte slutat äta gtodis helt utan bara i veckorna. Jag är inte stark nog att sluta helt än ;-)

Hoppas ni har en lika solig och fin långfredag som vi har
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marie

2 april 2010 11:35

Önskar dig en riktigt härlig påsk!
Marie

 
Ingen bild

Berith

2 april 2010 12:04

Tack Wiper =)) Det har verkligen gett lön för mödan , trägen vinner , men det har inte varit lätt , det ska gudarna veta ...jag har varit nära att falla tillbaka i sockerträsket många gånger under denna tiden =))
Dimman har lättat och det är mulet , men det är i alla fall uppehåll =))
Det töar för fullt...äntligen ! =)))
Varma kramar =)

Tack Sussi =))) Här är det mulet , så du får gärna skicka upp lite sol hit till oss ;))
Denna gång hade jag verkligen bestämt mig....och då plockade jag bort söt saker alla dagar , annars skulle jag ha fallit tillbaka illa kvickt till sockerträsket ingen, som har en fruktansvärt stark dragningskraft ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Hej Marie =))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

2 april 2010 13:11

Så söt hon är lilla Vera, tänk vad tiden går fort. Tre månader har bara försvunnit, denna småbarnstid är inte så lång så ta väl vara på den.

Jag skulle vilja veta vad Lillen gör om han får syn på katten, lappar han iväg eller sitter han kvar och bara tittar? Ursäkta min nyfikenhet men jag tycker att han ser så mysig ut där han sitter och beskådar omvärlden.

Nu ska du ha en skön helg med massor av sånt som du gillar att äta. Själv ska jag ta det lite lugnt med påskmaten då jag fått en hiskelig halsbränna, har en gammal magkatarr som brukar spöka den här årstiden. Tyvärr spelar det ingen roll vad jag äter det kan bli halsbränna av bara vanligt vatten. Det kommer och går, så jag har väl ett magspöke som har vaknat opp efter vinterdvalan.

Glad Påsk på er alla i din härliga familj.

 
Ingen bild

Berith

2 april 2010 13:21

Inga-Lill : klart att du får fråga =))
Lillen gör ingenting då han ser en katt .. han är nämligen rädd för katter då han åkte på kattstryk av en gammal kattgubbe där vi har sommarstugan då han var en liten valp och blev lite för stursk mot
sommargrannens gamla kattgube =)
Ja månaderna har verkligen gått fort och jag tar väl vara på denna tiden...för imorgon är Lilla Vera en tonåring ;)))
Ja, vi har alla våra spöken som vaknar till liv lite då och då ;)
Jag tar det också lugnt med påskmaten , fast laxgratäng blir det allt att äta av , då det är en favorit ;)))
Önskar dig och de dina detsamma , varma kramar=))

 
Marita

Marita

2 april 2010 13:33

Men vad roligt,och grattis till viktnedgången och att du lyckats sluta med godis och annat onyttigt.Så duktig har inte jag blivit än,men jag önskar det.Får skärpa till mig.Lyckas man med att sluta röka,så borde det väl gå med godisstopp också.Tänk jag har inte tagit ett bloss på 17 år,otroligt.
Ja gud så mycket snö ni har,jag hörde ju av dottern att det var otroligt mycket vid stugan.Men,men,våren är på ingång hos er också.
Ha en jätteskön långfredag nu,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

2 april 2010 15:01

Tänk att det redan är tre månader sen lilla Vera föddes - tiden går alldeles för fort;) Grattis till Vera och jättestort GRATTIS till dig som lyckats gå ner så många kilon:)
Önskar dig och de dina en riktigt skön och trivsam långfredag.
Mina allra varmaste och soligaste kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

2 april 2010 15:10

Tack Marita =)
Du har gjort det bra som slutat röka , det är verkligen en bedrift !! =))
Ja oja , våren är på gång även här , gumman Tö jobbar för fullt ..men hon har det hon gör ;))
Önskar dig detsamma , varma kramar =)

Tack Lambergsfrua , j jisses vad tiden flyger iväg , kan inte fatta att lillan redan är tre månader =)
Önskar dig detsamma , varm kramar =)

 
Helena

Helena

2 april 2010 16:54

Grattis Vera till 1/4-dels år!!
Och GRATTIS till Veras "nya" slimmade mormor!!! Fantastiskt!!!
Kram HElena

http://bloggarmorsan.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

2 april 2010 17:41

Tack Helena =))
Varma kramar =)

 
Michelin-Berith

Michelin-Berith

3 april 2010 03:07

GLAD PÅSK
och GRATTIS till viktnedgången.
Själv håller jag också på med projektet: inte äta godis, snacks m.m Sen den 15 februari har jag hållt på och mitt midjemått har minskat från 108 till 103 och jag har till och med påskgodis i två skålar på bordet, UTAN att jag rör det.. Jag känner inget sug på nånting sött längre. Det känns toppen bra............ Så jag ska fortsätta som jag gör och jag håller även på med Modifast låg kalori dryck också..
Så jag får väl säga att VI Berith är jätte duktiga.. KRAM

http://michelin53.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

3 april 2010 08:17

Michelin-Berith : Ja vi är så duktiga , man sk ju klappa sig själv på axeln lite då och då ;))
Grattis till dig , bra kämpat....jag vet hur tufft det är , särskilt de första veckorna ! =)
Jag känner inte heller längre något sug efter sötsaker och kan med lätthet avstå från det...så visst kan vi känna oss stolt Berith =))
Önskar dig en fortsatt trevlig påsk , varma kramar =)

 
Monica

Monica

3 april 2010 13:05

Det var verkligen bra gjort att klarat sig utan godis och snask i 3 månader. Du kan känna dig stolt! Vad kul att det visat resultat också!
Det är jobbigt för knäna att bära på extrakilon, jag känner också det. Samma med astman, den blir så mycket bättre när man är lättare... Jag måste kämpa hårdare så att jag också går ner i vikt.
Kram'

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards