Direktlänk till inlägg 7 mars 2010

Arbetsledartakterna sitter i ;)))

Av Berith - 7 mars 2010 08:00

Denna morgon vaknar Boli´borna till en grå himmel och snöfliser ,

men vad gör väl det , då vi har haft två underbar vårvinterdagar *ler*

" Nu är vi på rätt sidan om vintern" sa gubben igår , då han tog

en rast från tak skottningen för att dricka kaffe*ler*


 Gårdagen bjöd på strålande sol och tak dropp *ler*

Var tror ni jag tillbringade lördagen ??

Helt rätt och riktigt  , ute i solstolen på soldäcket mot läväggen

och njöt av solens värmande strålar och agerade arbetsledare åt

gubben som skottade av taket *ler*

Jag slumrade till en stund där jag satt ,det är ganska

tröttsamt att agera arbetsledare , det tar på krafterna *blink*

Jag har ju varit ledig hela vintern från denna ansvarsfulla uppgift ,

men takterna sitter fortfarande i *blink*

Men jag kände mig lite ringrostig och osäker i början , men den känslan försvann fortare än kvickt *skrattar*


  




Gubben han var duktig han , han slet i sitt anletes svett *skrattar*

Han klättrade upp på paradisaltanprojektets tak och skottade bort

en hel del snö (det är andra svängen , han har skottat taket en gång tidigare i vinter , denna gången var det minst lika mycket snö , om inte mer ) han vill inte riksera att taket inte ska hålla då det rasar

från hustaket , för altan taket är inte helt  färdigt än*ler*

Gubben han ju inte bygga  färdigt i höstas , genom att  han skadade knäet ,

men nu kommer det en ny vår och en sommar , så gubben behöver inte gå

sysslolös denna sommaren heller , semester är räddad *blink*

( jag har nog kommit på något nytt projekt åt honom , om han inte hade haft kvar jobb på altanparadiset , att hitta på projekt är jag en riktig hejare på ;))


  

Gårdagens middag blev en gratäng bestående av sötpotatis (betydligt godare än vanlig potatis=)) , lök , zuccini och broccoli *ler*


  

Till det ville gubben ha kyckling och det fick han , men jag åt lax (jag älskar lax , jag älskar all slags fisk  =)) , då jag är flexitarian så äter jag lax , föredrar lax framför kött , jag mår inte bra av att äta kött , det blir en klump i magen och jag får kramp  ....

Jag är en flexitarian som föredrar vegomat , men äter fisk lite då och då *ler*


Lax , det äter inte gubben , han tycker inte om fisk överhuvud taget *ler*

"Fisk är kattmat" tycker han........



  

Det ser kanske inte så gott ut på bild , men det smakade ljuvligt  ,om jag får säga det själv *ler*


Resten av lördagsaftonen och kvällen tillbringades i soffan , slumrandes , precis som vanligt ,man blir fruktansvärt trött av att vara ute i friska luften och agera arbetsledare  "frisk luft söker" *blink*



Vad ska jag och gubben pyssla på med i dag då ???

Har ingen aning , vi tar denna dag , precis som alla andra dagar ,  som den kommer , söndagar brukar vi ta det lite extra lugnt , en slappar dag , vardagen står för dörren  *ler*

Just nu i skrivandets stund  , så sover gubben , han är inte lika morgonpigg som mig *ler*

Det händer ibland att han är uppe då jag kommer hem från min morgonpromenad och har gjort frukost åt oss båda....men det är ganska långt

mellan gångerna som det händer  *blink*


Utanför fönstret har snöflistret upphört , men himlen är fortfarande grå , men vad gör väl det , vi har haft två underbara vårvinterdagar och fler lär det bli framledes  *ler*

Så en och annan inomhus pysslar på dag gör inget  , de dagarna behöver man också *ler*



Lyckan ser alltid liten ut när du håller den i dina händer, men släpp den, 
och du inser genast hur stor och dyrbar den är.

"Lyckan ser alltid liten ut när du håller den i dina händer,

men släpp den, och du inser genast hur stor och dyrbar den är."

 (Jag har glömtbort vem som sa dessa kloka ord ;))


Med dessa rader avslutar jag detta inlägg *ler*




Önskar er alla en riktig skön söndag *ler*

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "Lillen" ! *ler från hjärtat*





Carpe punctum


Välkommen åter ! *ler* 





 
 
Tant Grön

Tant Grön

7 mars 2010 10:59

Låter som en riktigt skön helg,särskilt det där med att slumra lite på paradisaltanen ;-) Hoppas söndagen fortsätter i samma anda.

Ha dä

Kram Tanten

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

7 mars 2010 13:04

Vad skönt det är att slumra i solen, arbetsledarrollen brukar jag också ha emellanåt. Blir mest gjort då om jag puffar på gubben lite,*fniss*
Just nu är han ute och hackar is i hängrännorna, men han kommer nog snart in och är hungrig gissar jag.
Blir inte mycket till att lapa sol här heller, eftersom den är väldigt blek och ganska kylslaget ute. Bättre vara inne i stugvärmen och "data" lite.
Ha en fin,fin söndag,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

7 mars 2010 13:44

det ser gott ut iaf och jag är på benen igen så i morgon blir det arbete igen

http://www.metrobloggen.se/animeringar

 
wiper

wiper

7 mars 2010 14:28

Härligt att din man kan ta sig upp på taket när det blir så mycket snö. Ni har ju byggt en sån fin altan och sånt vill man inte riskera. Kul att få vara arbetsledare och slippa grovgörat ;)

Det ser jättegott ut och jag fissar att den tallriken till höger är din mans mat.

Hoppas du och mannen har en fin och skön söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

7 mars 2010 16:05

Du har också en väldigt duktig man! Skotta taket gjorde min sambo för några veckor sen. Fattar inte hur han orkade. Han höll på över 2 timmar. Imponerande!!

Skulle jag kunna få receptet på kycklingknytena igen. Jag min klant har ju lyckats slarva bort dokumentet jag sparde receptet i.

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

7 mars 2010 17:29

Tack Tant Grön , hoppas att din helg också varit bra , önskar dig detsamma , varma kramar =)))

Vicke , det var skönt att höra att du är på benen igen =))
Varma kramar =)

Wiper, ja , det passar mig alldeles utmärkt , då jag och mina oknytt inte är till någon större hjälp då det gäller snöskottning =)
Hur kunde du gissa det...hahaha....
Önskar dig detsamma , varma kramar =))

Sussi , ja mn kan inte annat än att bli imponerad =))
Receptet kommer i din blogg =)))
Varma kramar =)

 
Monica

Monica

7 mars 2010 20:37

Din dag ser ut att ha varit bra....arbetsledare är väl bra att vara och samtidigt kunna sitta i solen och ha det skönt*ler*

Kram

http://violett.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

7 mars 2010 21:06

Jag hade tur igår, gubben slängde ut mattan som legat under vardagsrumsbordet tog in en annan som han tvättade först innan den åkte på. Ja, gubben har en sån där matttvätt, går att använda till tygmöbler också, mattan åkte på sen han dammsugit och torkat golvet. Han var riktigt i vårstädartagen men gardinbytet fick vara denna gång, för än är det skönt att kunna dra för de tjocka gardinerna när det är kallt ute.

Idag har gubben och jag åkt Vasaloppet, ja från soffan naturligtvis, för ingen av oss är något att ha i skidspåret, ja jag har aldrig varit det men gubben har väl åkt förr om åren. Så idag har vi helgat vilodagen, jag brukar försöka med det, för det kommer en vecka efter och då är vilan välbehövlig. Så det där du skrev om att ta det lungt inför måndan, det tycker jag är väldigt bra.

Kramar i mängd till dig och din goa familj.

 
irja

irja" title="http://-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]" target="_blank">-Talistenbloggplatsen.se]irja[/url]

8 mars 2010 00:37

Kära Berith ! ! !
Vi hade också en halv mulendag igår..+2½ grader ... Men det gjode ingenting eftersom jag ville följa med Wasan ,Jättestolt över Jörgen och Susanne våra föredetta Pite bor,dom gjorde de bra ifrån sig.......Fisk rätten är din Berith,fisk blir man smart av,LER.....Önskar en bra början på veckan.....KRAM IA.......

http://40 -Talistenbloggplatsen.se

 
margit

margit

8 mars 2010 01:08

Berith!
Trevligt att läsa din blogg!
Vi kvinnor kan...VARA arbetsledare vi, det är vi väl födda till!!!!
Härliga bilder av de två tallrikarna med underbar mat på...Den vänstra är ju din laxtallrik och den till höger hans kycklingtallrik...
Jag beundrar alltid att du är ute och promenerar SÅ tidigt VARJE morron!!
och din poistiva inställning till livet!!! Det kommer du långt med!!
Kramen vännen!!!/Margit

http://margitholm.blogg.se

 
Sussi

Sussi

8 mars 2010 08:01

Tack för receptet.. igen ;-)
Men nu är ju frågan!
Visst var det smördeg man skulle linda in allting i? Den delen verkar ha försvunnit.
Vi får se om det blir till tjejmiddagen eller om det blir till sambon och mig. Gott lät det i alla fall :-)
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

8 mars 2010 08:23

Monica : Min dag och min helg har varit alla tider ;))
Hoppas att din helg har varit desamma !
Varma kramar =)

Inga-Lill : Skönt att ha det gjort , det är ganska tung städning , så även min gubbe brukar ta i och hjälpa mig med den *ler*
Vi åkte också Vasaloppet från tv soffan ;))Söndarag brukar även vi ta det lugnt *ler*
Varma kramar =)

Tack Go´a Irja =)) , ja fisken var min ...hahaha...
Ja de gjorde ett kanonlopp igår och det var spännande ända in i mål *ler*
Varma kramar =)

Tack Margit =))
Helt klart att vi är födda till arbetsledare och det passar mig aldeles utmärkt , i alla fall då det gäller gubben och hans projekt *blink*
Varma kramar till dig vännen=))

Var så god Sussi =)), ja det var smördeg , du mindes helt rätt *ler*
Varma kramar =))





Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards