Direktlänk till inlägg 30 januari 2010

Tänkvärt...........

Av Berith - 30 januari 2010 09:52


Det finns mycket i livet som inte kan förstås,
 men livets huvudsakliga mål är: att tänka rätt, handla rätt och leva rätt.


Det finns mycket i livet som inte kan förstås, men livets huvudsakliga mål är: att tänka rätt, handla rätt och leva rätt.


Klokt sagt av Mahatma Gandhi

  


Önskar er alla en skön lördag och en fortsatt trevlig helg !

Varm kramar till alla er som tittar in här hos mig och "lillen" *Ler från hjärtat*




 
 
Ingen bild

Inga-Lill

30 januari 2010 10:05

Gandhi var en klok person men ibland är det inte lätt att leva rätt, inte ens ett 50 årigt liv lär en, men som någon sa man lär så länge man lever.

Hoppas du får en skön helg med mycket Vera gos.

Kramar till dig och hela din stora familj.

 
Ingen bild

Berith

30 januari 2010 10:45

Så snat så Inga-Lill =) Men man gör ju så gott man kan och det är gott nog , man är ju inte mer än en människa ;))
Gosade med Vera i går kväll , blir det mildare så kommer de för bi då de tar en promenad , det är praktiskt att ha dem nära och jag är glad för att jag har dem så nära , så jag/vi får följa lilla Vera , det händer ju så mycket det först året =))
Kramar tillbaka =))

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

30 januari 2010 11:34

Idag är du mera än klok kära Berith. Ord att tänka på. Skomakar Lisa lever efter den filosofin men det blir ofta fel för jag har för bråttom. Tack för att du påminner om något så självklart och klokt men ändå så svårt !!!
Stor kram från mej och ha en bra helg !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

30 januari 2010 12:45

Ja du, tänk om det vore så enkelt ;-)

Ha en riktigt bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

30 januari 2010 13:17

Tack för din kommentar hos mig Berith!
Tänk att kunna sammanfatta livet så klokt och slagkraftigt och med få ord.
Målsättningen är naturligtvis att leva så - men resultatet varierar tyvärr;)
Önskar dig en riktigt skön helg!
Varmaste kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Carola

Carola

30 januari 2010 13:23

Kikar in och önskar dig en trevlig helg!

http://familjenmahlberg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

30 januari 2010 14:47

Dom kloka orden borde dessa vissa högdjur i samhället ta fasta på så mycket skandaler som nu haglar över oss.

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

30 januari 2010 17:27

Tack Skomakar-Lisa =) Det är inte lätt att leva upp till , man man gör så gott man kan , man är ju som aagt inte mer än en människa ;))
Varma kramar tillbaka =))

Ja Sussi , tänk om det vore det , då skulle världen se annorlunda ut ;)
Kramen =))

Lambergsfrua : Det är inte det viktigaste att komma i mål , utan det är vägen dit som är det viktiga ;)))
En gör ju så gott en kan och det är ju det som räknas =)
Varma kramar tillbaka =)

Önskar dig detsamma Carol =) Kram =)

Wiper : Ja och då skulle samhället och världen se annorlunda ut , ja då skulle livet på jorden vara rena paradiset ;))
Önskar dig detsamma =)))

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards