Direktlänk till inlägg 23 januari 2010

Abstinensen är botad....för stunden i alla fall ;)))

Av Berith - 23 januari 2010 11:10

Efter en fullspäckade veck med trevligheter så kommer det surt efter

i den skröpliga kroppen , men det är det värt *ler*

Igår kväll kom mormors guldklimp Vera på besök och det råder bot mot det mesta (för stunden i all fall ;)) 


Vad det hinner hända mycket på en vecka !!! Det var precis en vecka sedan jag snusade på lillen sist , oj vad jag har haft abstinens , men nu så har den stillats för stunden i alla fall och denna gång behöver jag inte vänta en hel veck på att få snusa på lilla hjärtat igen , för bonus morfar bjuder på middag på söndag (ja , jag har ju också ett finger med förstås ;)) Då kommer även den stolta mostern med sambo hit , tyvärr kan inte bonus moster komma , för hon har åkt tillbaka till England .........


Lilla Vera hade under gårdagen varit till distrikt sköterskan och vägt sig , 3770 g och 53 lång , jisses vad hon har vuxit på tre veckor , ja lillan är på dagen tre veckor idag , nästan på klockslaget i skrivndets stund *ler*


  

Här sover lilla Vera så gott i mormor och bonus morfars soffa medan vi fikar


  


Dax att vakna och få sig ett "skrovmål" , man vill ju var med på

ett hörn och ha lite kolla på läget *blink* 


Önskar er alla en riktigt trevlig dag !




Carpe punctum !


Välkommen åter !! *ler*

 
 
wiper

wiper

23 januari 2010 12:09

Vilken fin bild på guldklimpen ;) så välmående , go och glad. Vilken glädje detta måste vara för mormor och morfar.

Ha en fin lördag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

23 januari 2010 12:36

Ja lillan är verkligen en guldklimp ,både för själ och hjärta hos oss alla !! =))
Önskar dig detsamma Wiper !! Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

23 januari 2010 14:46

Inte underligt att du och gubben din är stolta, vem skulle inte vara det med en sån söt flicka. Hon är så gullig så det finns inte ord, förstår mycket väl varför du kallar henne för guldklimp. Hoppas att du får många dagar tillsammans med henne, för det gör dig säkert friskare.

Kramar till dig och hela din familj.

 
Monica

Monica

23 januari 2010 15:09

Det var verkligen en söt liten tjej, förstår att mormor är stolt.

Ha det gott !

http://violett.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

23 januari 2010 17:59

Åh Berith, jag känner så väl igen mig! Man kan bara inte få nog av den lilla - det är en sån obeskrivlig lycka att få ett litet barnbarn och ha möjligheten att se det växa och utvecklas.
Tack för din kommentar hos mig - gör migalltid lika glad:)
Varmaste kramar!

http://lambergsfrua.blogglatsen.se

 
Ingen bild

Berith

23 januari 2010 19:28

Inga-Lill : Varje mormor/farmor känner nog som jag , att man har det underbaraste barnbarn i världen och det är en underbar känsla att känna så , man blir glad ända in i hjärteroten =)
Kramar tillbaka till dig och din familj =)

Tack Monica *ler stolt* Kram =)

Lmbergsfrua : Ja , jag kan inte annat än att hålla med dig ! Varma kamar tillbaka =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

23 januari 2010 21:12

Gud vad hon är underbar, lilla Vera-livet!!! ♥ DET är mys, det! :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
Mita

Mita

23 januari 2010 22:48

Dom är för goa småttingarna, man blir varm inombords.
Sköt om dig,
kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

24 januari 2010 07:57

så fin hon är ser att hon har de ljuvligate små tofflorna på sig kankse mormors verk?

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

24 januari 2010 10:55

Dom är såååå söta! Jag hade äran att träffa en 4 månaders glad tjej igår :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Kvasthilda

Kvasthilda

26 januari 2010 14:30

Lillsnuttan! Har knappt hunnit kika runt hos andra bloggisar de senaste veckorna. Vad härligt med en liten tjej i familjen.
Hon ser ut som om hon ler på andra bilden :-)))
MAGKNIP hade mamma sagt... Eller farmor för den delen.... Hahahahahhaha!
Grattis Mommo!

http://http:malmdamm.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards