Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Typiskt mig !!! =))

Av Berith - 6 januari 2010 08:00

Så har man möt det lilla underverket för första gången *ler stort*

Alla mormödrar och farmödrar tycker nog att just deras lilla

barnbarn är det mest underbara och finaste lilla barn de någonsin 

skådat och jag är inget undantag  , lillen Är den underbaraste lilla

tös jag någonsin skådat , så snäll och förnöjsam *ler stolt*


Hon är sin far upp i dagen , han kan verkligen inte svära sig fri *blink*

Fast hon är även väldigt lik sin moster Emma då hon var nyfödd *ler*

Men den stolta mammans långa smala " Wilhborgs" fingrar och fötter har

den lilla  , ja även hakan är moderns *skrattar*


Jag var så ivrig då vi skulle fara och träffa det lilla underverket , så jag

glömde kameran hemma , TYPISK MIG ! *skrattar * Kameran på min mobil tar inga bra bilder , den är ju inte av det modernare slaget *blink* Men det kommer att ordna sig i alla fall , den stolta nyblivna mamma ,  

kommer att  mailade över bilder på det lilla underverket idag , det är 

väldigt bra med dagens moderna teknik uti mellan åt *blink*


Så go´a vänner , ni får hålla ut till morgondagens inlägg , då kommer det

en bild på den lilla underbara flickan som ska heta Vera  *ler*


Jag är så till mig över denna händelse att ha blivit mormor , så jag höll på att glömma bort att gubben min fyller år idag , han fyller ju inte jämnt, men det vore ju trist om jag glömde bort det helt och hållet i alla fall *skrattar*

Så GRATTIS älskling på födelse dagen , kaffe å tårta blir det naturligtvis även

om jag just för tillfället mer vimsig än vanligt *skrattar*


Jag önskar er alla en riktigt underbar trettondag  !!

Varma kramar till alla er som tittar in här hos mig och "lillen" ! *ler från hjärtat*


Carpe Punctum !!




 
 
Pisan

Pisan

6 januari 2010 09:50

Morning! Vad ska lillan heta då? Dessa små bebisar är ju bara så underbara, och de luktar så gott :-) Ha en fin trettondag. Här har vi fått MASSOR med snö under natten, det var nog därför jag mådde som jag mådde igår, men nu är det bättre. KRAMAR!!! :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

6 januari 2010 10:38

Hejsan Pisan , lillan ska heta Vera =))
Skönt att du mår bättre idag !!
KRAMAR tillbaka !! =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

6 januari 2010 11:20

alla mormödrar har det finaste barnbarnet /en ler
grattis igen och vilket fint namn Vera :)

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lill

6 januari 2010 11:48

Ja, nog ler jag från hjärtat allt, alltid roligt att läsa dina inlägg, synd att du glömde kameran men vi kan nog nå oss. Hoppas att du inte har så kallt, här har det varit griskallt i natt, den där sibirienkylan kunde väl stannat där den var. Global uppvärmning pratas det om till höger och vänster, den har jag väldigt svårt för att tro på, nu när kvicksilvret pekar på minus 31. I natt var det etter värre men nu skiner vår härliga sol och mitt i den är det bara 23 minus och det känns som rena lenvädret.

Sänder massor av kramar till dig och din familj. Hälsa till gobben och ge honom ett grattiskram, det kan han behöva.

 
wiper

wiper

6 januari 2010 11:52

Förstår att det är en härlig och underbar känsla. Bara att få krama om en liten baby och sen att man är mormor till det lilla underverket. Tråkigt att du glömde kameran men det går fler tåg.

Grattis till din man på födelsedagen. Hoppas ni får en toppendag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Tant Grön

Tant Grön

6 januari 2010 11:57

Åh grattis! Är det mormor för första gången?

http://valkommenhemtilltantgron.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

6 januari 2010 11:59

Visst är det så Sussane =))
Tack å kram =))

Inga-Lill : här har termometern sjunkit ner till -22 , men det är ju inget att klaga över , det finns de som har det betydligt kallare ;))
Tack Inga-Lill , det ska jag göra =))
Kram tillbax =))

Ja, Wiper det är en otroligt skön känsla som inte går att beskriva i ord !! =))
Detta kommer att bli en toppen dag =))
Tack och kram tillbaka =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

6 januari 2010 12:44

Ja Tant Grön , det är första barnbarnet =))
Tack å kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Susansnusans

Susansnusans

6 januari 2010 14:17

Åh vad fint med Vera:-)))
Jag är nyfiken på en bild på den lilla;-))
Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

6 januari 2010 14:48

Vera.. vilket vackert namn!
Så synd att du glömde kameran men tur att du får bilder ändå. Kul att få se det lilla livet sen :-)

Haha tänk att du höll på att glömma gubbens födelsedag. Grattis till honom :-)

Ha en fin kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

6 januari 2010 15:28

Grattis grattis grattis!!! Vad härligt med barnbarn - kan tänka på det ibland och se framemot det, jag kan ju redan virka så jag blir nog en riktigt bra mormor, farmor, hihi...!
Önskar dig ett riktigt gott nytt år och en härlig trettondag :)))

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

 
Berith

Berith

6 januari 2010 20:13

Susansnusan : Ja visst är det =)) Imorgon kommer de utlovade bilderna på mormors guldklimp ;))
Kramen =)

Sussi: Haha...ja vilket klavertramp det höll på att bli ;))
Bilder kommer i morgon =))
Kramen =)

Tack kära Lycke =)) Ja det är verkligen underbart med branbarn , det är verkligen livets efterrätt ;))
Önskar dig detsamma =))
Massor med kramar tillbaka =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Persil,ja

6 januari 2010 22:09

Det var evigheters evigheter sen jag kikade in här och DÅ har världens viktigaste händelse inträffat! Jag kände det ända hit. Ja gudars vad mysigt med barnbarn. Kan känna ungefär hur det skulle vara när syrran nyss fått barn. Man är tokkär i barnet men kan ändå med gott samvete bara åka hem och inte ha nåt ansvar...fast det är nog en extra dimension det där med att det är ens eget barn som har barn! Grattis! :) Lyllo dig som får gosa med en bebis!!!!

 
Mita

Mita

6 januari 2010 22:50

Vad mysigt med första barnbarnet,ser fram emot bilder på lillan.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

7 januari 2010 07:13

då får jag återkomma och se på underverket

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Berith

Berith

7 januari 2010 08:08

Mita : Ja det är verkligen mysigt =))
Kramen =))

Du är så välkommen så , Vicke ! =) Kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

7 januari 2010 08:16

Persilj : Där slog du huvudet på spiken Persilj , det är precis så det känns =))) Tack för grattulationen =))
Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards