Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Det kunde inte börja bättre =)))

Av Berith - 4 januari 2010 07:41

Så är det vardag igen , ganska skönt efter alla dessa helgdagar .

Det är skönt att få in lite vardagsrutiner igen i tillvaron , ja det

är skönt med slappar dagar också , men det ska vara måtta även med det, 

precis som med allt annan här i livet , lagom är bäst *ler*


Vi skriver 2010 och ett nytt sekel tar vid , detta år och sekel kunde inte 

börja bättre , Filuren kom till slut och visade sig vara en underbar liten

flicka....ja det vet nu ju redan *skrattar*

Jag går omkring i ett saligt lyckorus och smakar på ordet mormor *ler*

Det har inte riktigt sjunkit in än att jag har blivit mormor , en otroligt 

ögonblick i ens liv , ett nytt kappittel , ett nytt oskrivet blad i livets bok *ler*

Det var stort att själv bli mamma till två töser , att bli mormor är mist lika 

stort ...om än inte större...missförstå mig rätt  *ler*


Det är besöksförbud på BB , så vi har inte hälsat "lillan" välkommen till

världen än. Jag tycker att det är rätt och riktigt att det är besöksörbud

på BB (även fast jag håller på spricka av längtan efter att få se "lillan" i verkliga livet och inte bara på en bild i mobilen =))

Det härjar ju så mycket bacilusker och så behöver man lugn och ro som nyblivna föräldrar , tid att lära känna sitt nyfödda barn och få återhämta sig i lugn och ro efter förlossning som tar på krafterna även om det varit en lätt förlossning , så tar det på.

Den respekten tycker jag man ska visa de nyblivna föräldrarna , ja även sedan de har kommit hem , även om man som nybliven mormor  klättrar på väggarna av längtan efter att få träffa dem alla tre *ler*

Allting är ju så nytt för dem , nu är de en liten familj och de måste i lugn och ro få komma in i sina nya roller *ler*

Men naturligt vis , vill de ha besök av en överlycklig mormor och bonus morfar (ja han är lika lycklig över sitt bonusbarnbarn =)) då de kommer hem , ja då är vi där snabbare än blixten *skrattar*

Det lär nog bli en hel del inlägg om denna lilla underbara guldklimp framöver *skrattar*


Jag önskar er alla en riktigt bra dag !!

Varma kramar till alla som tittar in här hos mig och "lillen"!! Ler från hjärtat*


Carpe Punctum !!

 
 
Marita

Marita

4 januari 2010 08:50

Förstår dig mer än väl, barnbarnen är verkligen livets efterrätt. Jag älskar mina guldklimpar så otroligt mycket.
Önskar er en god fortsättning,och lycka till med lillpluttan.
Kramiz!

http://nospussar.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

4 januari 2010 09:00

GRATTIS MORMOR! :-) Kramar från mej!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Susanne

Susanne

4 januari 2010 09:25

sköönt med ett januari barn :) Och jätte grattis till mormor :)
klimpen skulle komma den 26 dec.. han höll sig kvar till 20eknut (13 januari) bättre för dem att vara "först" än sist :)
bra med besöks förbud så det inte sprids så mycket baciller.... mormor får mysa med tösen snart ändå!

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
Berith

Berith

4 januari 2010 09:38

Ja Marita , detta Är verkligen livets efterrätt =))
Kramar tillbaka =)

Tack Pisan , kramar tillbaka =))

Ja jag håller med dig Susanne , bättre först än sist ;))
Och ja , jag hinner nog allt mysa med lillskruttan , tycker det är bra med besöksförbud på BB =))
Tack för grattulationen =))
Kram =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

4 januari 2010 10:33

Åh, GRATTIS Mormor Berith! Här har jag inte hängt med i svängarna riktigt, men bättre sent än aldrig. Förstår så innerligt väl din lycka och glädje över Lillan och att allt gått bra. KLkt att de har besöksförbud på BB med tanke på allt skräp som far omkring i luften. Ser fram mot en bild av den lilla så småningom.
Varma kramar och lyckönskningar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

4 januari 2010 11:33

Grattis mormor! Gläds mer dig!
Tack för de fina orden hos mig! Jag är bara en glad fotoamatör! Men lyckas med en och annan fullträff när jag har tur!

Kram Marie

http://hundblogga.blogspot.com

 
Berith

Berith

4 januari 2010 12:16

Tack Lambergsfrua =)) Ja en bild kommer naturligtvis pålilla underverket så småningom =))
Varma kramar tillbaka =))

Tack Marie=))
Nog tycker ja du kan kalla dig proff , så duktig som
du är på att fotografera , jag är glad att du delar med dig av
alla dina underbara bilder =)))
Det är nog inte bara ur , det är nog en hel del skicklighet också ;))
Kram Berith =)))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

4 januari 2010 14:35

Ja du det syns att du är lycklig vi kan läsa mellan raderna om det stoltaste mormor som funnits genom tiderna. Ett jättegrattis till dig och gubben samt Lillen för han får inte glömmas bort.

Hoppas att du får se grynet och gärna en bild som sen hamnar här, för vi är väl alla lite nyfikna på nykomlingen. Ha en bra dag och passa nu på att vila upp dig inför det som komma skall, för när din dotter kommer hem med den lilla så kommer nog du att få en hel del frågor, eftersom det är deras första barn.

Kramar.

 
Skomakar Lisa

Skomakar Lisa

4 januari 2010 16:36

Det är klart att nu är man ju nyfiken på namnet det lilla underverket ska få. Först är man nyfiken på vad det blir för kön och sen är det namnet. Jaa du, jag är själv både mormor och farmor och jag vet hur stort det är att bli det. Ett annat mått än när man blir föräldrar ... generationerna skall grena ut och helst medan vi är i livet och kan se det .... Vi ... när vi blir mormor/farmor är ju en liten bit av det nyfödda barnet och det är stort !!!
Kramen från mig till dig !!!

http://skomakarlisa.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

4 januari 2010 18:21

Det kommer naturligtvis en blid på lillan Inga-Lill ,jag ska och träffa den lilla och hennes stolta föräldrar i morgon afton...det ser jag verkligen fram emot 'ler*
Kramar =))

Ja namnförslag hade de allt då de åkte in , men nu har det svårt för att bestämma sig då lillan väl är här..hahah...
Ja , skomakar-Lisa , det är verkligen något speciellt att bli mormor/farmor *ler*
Kramar tillbaka till dig vännen min =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2010 20:29

Jag förstår att du längtar..
Nu dröjer det nog inte länge förrän du får hålla ditt barnbarn :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

5 januari 2010 08:17

Grattis, vad gammal du blev på en gång nu när du är mormor

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
Berith

Berith

5 januari 2010 09:01

Ja Sussi , nog längtar jag allt =))
Kram =))

Men Vicke då , jag är ju inte en dag över tjugofem ;))))
Kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards