Direktlänk till inlägg 1 oktober 2009

Varför använda motorsåg då det finns traktorer =))

Av Berith - 1 oktober 2009 07:45


Igår afton hände det en hel del här

hos oss . Tallen som stod mellan altanparadiset

och friggen rök med dunder och brak *ler*


Våran go´a granne Mr G kom med traktorn

och med ett knak och ett brak så var det gjort *ler*


  


Kvistning pågår ....


  


Bortfrakt ....

Först stammen , sedan drog gubben och Mr G kvistarna

till skopan så var det städat och klart *ler*


   


Fort var det gjort *skrattar*

"Varför använda motorsåg när det finns traktorer " sa gubben och skrattade gott


Sedan planade Mr G till gården åt oss , så till våren är det

bara att lägga på matjord och så ny gräsmatta *ler*

Goda grannar ska man vara rädd om ...Tack Mr G , du är

guld värd !! *ler*


************************************

Vädret den 1:a oktober :

Minus 4,6 grader , blå himmel

och solen är på väg upp över Boli´borna *ler*


Vad ska jag pyssla på med idag då ??

Jo , kroppen ska få njuta av att sitta i en

varm bastu , mycket bra för den värkande

lekamen..ja även "jaget" mår gott av sitta i

en varm bastu och babbla med go´a vänner *blink*


I afton kommer "lillan" , hennes sambo , J (den stolta

blivande modern till Filuren) och hennes sambo ( den stola

 blivande barnafadern till Filuren) hem till oss och på menyn

står älgköttsoppa...men för min del blir det grönsakssoppa *blink*

Bonudottern är "over there" , men förhoppningsvis kan hon komma

hem till jul *ler* , Bonussonen bor i mellansverige , så han kommer inte

hem föränn till jul han heller....


Ha en riktigt bra dag !!

Kram till alla go´a människorsom tittar in här till mig och "lillen" ! *ler från hjärtat*


"Dagarna blir vad man gör dem till "


Carpe Punctum !!


 
 
carri

carri

1 oktober 2009 08:19

Godmorgon ! skönt att se hur bra det kan fungera i livet, allt rullar på. kram

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

1 oktober 2009 08:24

Godmorgon ! =) Livet har sin gilla gång och det är skönt då det rullar på ;))
Ha en bra dag ! Kram =)

 
Ingen bild

Åsa

1 oktober 2009 08:30

Mums med köttsoppa !!!!
Vi ses ;-))

 
Ingen bild

Berith

1 oktober 2009 08:38

Åsa : Ja det gör vi ...jisse vad vi ska babbla...hahah Kram =)

 
Vicke

Vicke

1 oktober 2009 09:03

bra med grannar ibland

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
Ingen bild

Inga-Lill

1 oktober 2009 09:18

En sån granne skulle jag också behöva ha, för här finns ett par tallar som står i vägen. Sen är det skönt att inte ha dessa träd för nära huset, för det blir så mycket barr i hängrännorna.

Jaså du ska ha kalas i kväll med älgsoppa, det är gott. Här är temperaturen på nollan, men vi har lite vitt på backen här och där. Gubben påstår att det är hagel men jag tror att det är grynsnö, vilket det än är så är det på tok för tidigt. Vintern kan gott vänta annars blir den så lång, för snön brukar ligga kvar till mitten eller slutet av maj. Nu skiner solen och det kanske blir fint väder, tänk att man blir så glad när solen visar sig.

Kramsar och hoppas du får en varm dag (i bastun).

 
Ingen bild

Berith

1 oktober 2009 09:24

Ja Vicke det är det , kram =))

Inga-Lill : Här var det ordentligt med frost på morgonen och is på bilrutan =)) Snön får gärna dröja ett tag till , fast jag gilla snö ;))
Jo här blir det älgköttoppa till familjen och grönakssoppa åt mig ;))
Ha en bra dag!!
Kram =)

 
susanne

susanne

1 oktober 2009 12:12

ja och praktiskt med traktorer.... man får bort allt! rötter och stubbar :) vi har ännu-5 här i kusten brrrrr

http://sibyllanshemligheter.blogspot.com

 
GladaKatarina

GladaKatarina

1 oktober 2009 16:09

Oooh, härligt! De e rätt! (Vill också ha traktor!) :-D

http://gladakatarina.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

1 oktober 2009 17:19

Vilka dramatiska och häftiga bilder ;) skönt att ni blev av med tallen och vilken toppengranne. Ja bra grannar är guld värda.

Hoppas du haft en bra dag och får en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 oktober 2009 19:37

Så där smidigt gick det inte när vi fick våran gigantiska gran nerfälld..
Vi hade inget lyx som en traktor att lyfta grenar med. Vi fick släpa dom för hand :-(
Skönt att få bort allt på en gång!

Ha en mysig kväll
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

1 oktober 2009 21:13

Susanne: Mycket praktiskt =)) Här är det -3,7 just nu och beksvart =)) Kram =)

GladaKatarina: Det vill gubben min också ha =)) Kram =)

Wiper : Ja goda grannar är bra att ha . Min dag har varit bra och lvällen lika så =))
Kram =)

sussi : Ja det var verkligen lyx och skönt at få bort allt ...ett mycket bekvämt sätt ;))
Önkar dig det samma , kram =)

 
Skogshuldran Titti

Skogshuldran Titti

1 oktober 2009 21:50

Det fixade han ju bra, grannen med stort G!
Älgköttsoppa lät värmande och gott!
(ja grönsakssoppan också)
God Natt! (nu stänger jag hos mig för idag)

http://skogshuldran.bloggagratis.se

 
Cilla

Cilla

1 oktober 2009 22:14

du har ju haft en kanon dag,hoppa att det blir det imorgon också. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
Marita

Marita

1 oktober 2009 22:57

Bra med goda grannar som har traktorer. Tror de är kyligt i hela landet just nu. Burr!
Suss så gott!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Ingen bild

Berith

2 oktober 2009 08:12

Skogshuldran : Ja visst gjorde han =)) Det var gott !!
God morgon , kram =)

Cilla: Det blir det garanterat , dagarna blir ju vad man gör dem till *ler* Kram =))

Marita: Ja det är väldigt bra med goda grannar och ja , det är verkligen kalltråk om drar genom vårat avlånga land *ler* Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards