Direktlänk till inlägg 15 september 2009

4335 skruvar senare och en skrothög ;))

Av Berith - 15 september 2009 07:28

Gubben har inte kunnat släppa detta altanparadisprojekt

trots sina smärtor i knäet , då smärtan avtog och han började

känna sig bättre tog rastlösheten överhand . Han satte sig på

en stol med benet rakt ut i luften och började skruva räcket .

Då den övre skruvraden var skruvad , lade han sig raklång på

altangolvet och skruvade den nedre skruvraden.....

och han säger att jag är tjurig och envis *skrattar*

(Jag fick inte fota gubben i hans arbetsställning =))

 

  

 

  


Det börjar närma sig slutet, men klättra i stegen , det mäktar gubben inte med ,

med sitt onda knä .

 Det som är kvar att göra vid taket , det måste han be någon hjälpa honom med .

Vi har fått frågan flera gånger om vi inte ska glasa in altanen ...det ska vi inte göra ,

inte nu i alla fall , sedan vet man ju aldrig längre fram...man ska ju aldrig säga aldrig ,

för aldrig kan man aldrig hålla *blink blink*

 

Ja som ni ser så börjar detta altanparadispojekt närma sig slutet . Gräsmattan nedanför

altanen ska lagas till , det ska dit en trappa och lite annat smått och gott *ler*

Till våren ska jag inreda altanen *ler*  Det ser jag verkligen fram emot *skrattar*

Nog om detta projekt som vi nu ser slutet på efter två års elände bakom huset , men

den som väntar på något gott , väntar aldrig för länge *blink*

 

Nu ska ni få se vad som möter en i skogen då man går motionsslingan vid friluftsområdet

här i Boli´a och det är ingen vacker syn alls  .


  


Är det något vi människor är duktiga på , så är det att skräpa ner i skog och mark !

Synd och skam är det att man låtit dessa gamla dräneringsrör ligga kvar i skogen

då de förbättrade eljuspåret . Ingen trevlig syn alls ,dessutom kan djur skada sig på

de vassa kanterna .


Solen skiner från en blå himmel även denna morgon i Boli´a *ler*

 

Ha en bra dag !

Kram till alla go´a människor som tittar in här hos mig ! *ler från hjärtat*


Carpe Punctum!!





 

 
 
Annelie

Annelie

15 september 2009 08:58

WOW!!!
Gissa vart min nya favoritplats en skön utedag kommer att vara? *S*
...såvida jag inte är uti självaste "paradiset" vill säga... ;)

Kramisar!

Ps. Ses sen idag på Gula Villan! Ds. =))

http://eilenna.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2009 09:19

*LER* Ja vi synes i Gula Villan =)) Kram =))

 
wiper

wiper

15 september 2009 11:06

Ja men ibland kan det vara bra att vara envis och tjurig ;) han gjorde detta utan att skada sig mer, vad påhittig han är.

Er altan är ju en dröm som jag närt. Det ser ut som en Amerikansk altan för såna brukar vara på hela hussidan.

Den är ju beundransvärt fin och vad duktig din man är. Ni kan ju ha stora fester med dans därute ;)

Jag har själv visat upp vår nedskräpning så jag skall inte säga nåt ;)

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
carri

carri

15 september 2009 11:40

Vet du om att inglasad altan även kallas för
"pensionärs kuvös ". Jag hade inte glasat in altanen. Nej ! Frisk luft och vinden i håret, föredrar jag.

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

15 september 2009 11:56

Åh, vilken tjusig altan gubben din gjort, vad roligt du kommer att få när den ska inredas. Det är ju rena dansbanan, fattas bara en orkester så är det bara att köra igång. Dans hos Berith i Boli, haha. Nej, skämt åsido vad mycket kul ni kan ha på denna altan.

Kramar-

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

15 september 2009 12:33

Vad duktig din Gubbe är och vad fint det har blivit! Envishet är inte bara av ondo *fniss och blink*

Inglasning är väl inte det första man tänker på när jobbet snart är slut. Kanske ni tycker det är bra idé att så småningom glasa in t.ex.hälften, när ni blir alltför irriterade på mygg, knott och getingar. Kanske, alltså!
Tänk att folk inte kan ta hand om sitt skräp utan bara slänga det i naturen! Usch och fy - och tyvärr finns de spridda över hela landet, ja hela världen *morr och grrr)
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Marita

Marita

15 september 2009 12:43

Jag tror gubben din är lika envis som jag,hi,hi. Så fort jag känner mig bättre så ska det göras saker. Mina när och kära brukar få hejda mig. För mitt eget bästa,*'ler*
Men gud vad anskrämligt där i skogen,inte kul att se.
Ha nu en skön höstdag,
kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Ingen bild

Berith

15 september 2009 14:05

Wiper : Ja jag så stolt övermin gubben , han har gjort ett gott jobb och jag är såååå nöjd !! =))
Enivishet kan vara bra uti mellan åt ;)))
Kram =))

Carri : Hahah...jo jag har hört attdet kallas så...hahah...Jag vill känna sommarbisen svepa över altanen , så inglasning....nä, det får vara =)) Kram =))

Inga-Lill : Hahah...det är många som har frågat om vi ska öppna danshak..haha...Jo, här blir det många middagar med barn och barnbarn , släkt och vänner ;))) Kram =)

Lambergsfrua:Vi får sätta upp en sådan där elektrisk mygg och flugfälla då vi tycker de blir för närgångna ;))
Kram =)

Marita: Jag är inte ett dugg bättre själv ,så jag ska int säga något...jag är envis som synden ...hahaah....
Önskar dig det samma !!Kram =)

 
Monica

Monica

15 september 2009 15:43

Hej!
Hoppas det är OK att jag sätter in din blogg som länk, är mycket lättare att komma till din blogg så!
Hoppas du får njuta av solen du också idag! Vilken dag!
Kram...

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2009 15:53

Hej =)
Ja det är OK =)
Jag njuter förfullt av solen ute på altanen ...förenar nytta med nöje ;)))
Ha en skön eftermiddag och en mysig kväll !!
Kram =)

 
medresenärskan

medresenärskan

15 september 2009 17:42

Oj, vilken fin altan. Det blir något att njuta utav. Om några år har ni glömt avbrotten i byggandet.
HA det gott min vän !!!

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

15 september 2009 18:17

Det är nog redan glömt... hahaha
Kram vännen =))

 
Fredrik

Fredrik

16 september 2009 06:30

Jag säger:
Mycket fin altan
Bra jobbat
Undrar hur knär mår

http://sofielund.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Berith

16 september 2009 07:08

Det ska jag säga dig Fredrik , gubbens knän , de mår inte alls bra ...det kom surt efter ...men gubben tyckte att det var värt det =) Och inte blev det bättre av att sjukgymnasten bände och bröt i gubben knä igår...men är man envis och tjurskallig så är man....det är inte alltid av godo att vara envis ;))

Ha en bra dag!!

 
Lisa

Lisa

16 september 2009 11:08

WOW säger ja me,,Guud en sån fiin Altan..
hoppas gubben dins knä inte tagit för mycket stryk nu av detta,,,Men som man säger Envisa gubbar o elaka kärringar finns det gott om..(ordspråk)...
Kram på dej och ha nu en Härlig dag i Bolia..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

16 september 2009 19:26

Hahaha..ja det orspråket har jag hört ....
Tack , ja jag är nöjd och gubben med...trots sitt onda knä...ha tycker att det trots allt var värt det ;))
Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards