Direktlänk till inlägg 12 september 2009

Själens apotek...tänkvärt

Av Berith - 12 september 2009 11:56

"Säg ja till livet, till kärleken , till människor.

Visst finns det törnen , men man behöver inte räkna dem "


Citatet kommer ur boken själens apotek 101 vägar till helande av Osho .

Osho var indisk mystiker , filosof och författare och har gett

 ut mer än 700 böcker ! *ler*

Detta är en bok jag varmt rekomenderar *ler*


  


Den matchar dessutom min blogg *blink blink *


Ha en riktigt skön eftermiddag !!

kram till alla go´a människor som tittar in här *ler från hjärtat*


Carpe Punctum !!

 
 
Tant Grön

Tant Grön

12 september 2009 14:53

Jag tror jag har den där.. eller..? Gud jag har så mycket bråte att jag inte ens kan hålla reda på vad jag, inte bra. Men jag håller ju faktiskt på att rensa ur. Elldeles nyss, för tio minuter sedan sålde jag våra sängbord, skulle ju egentligen sålt sängstommen OCH borden ihop, men om borden försvinner så blir det lite mera plats :-)

Men så släpade jag ju hem en liten 70-tals fotölj på hjul idag också... :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

12 september 2009 14:55

Så kloka ord - tack för att du visade oss och tipsade om boken! Nej, man ska se till det positiva i det som sker i livet och försöka bortse från det negativa - inte alltid så lätt, men man måste ändå försöka :)
Ha en skön eftermiddag och kväll!
Kranar

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

12 september 2009 15:54

jag har varit dålig på att kommentera på bloggarna de senaste dagarna, men vi har ju fått *bebis* i huset så orsaken är den.

Ha en skön helg!

http://violett.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

12 september 2009 17:03

Tant Grön : Två saker ut en "ny" in ;)) Så gör jag ofta =))
Kram =)

Lambergsfrua: Var så god =)) Önskar dig det samma ! , kram =))

Monica: Oj , vad roligt GRATTIS !! Önskar dig det samma ! Kram =)

 
skogsfrua på dal

skogsfrua på dal

12 september 2009 18:14

Böcker i all ära men jag tro varje människa behöver sitt eget själsliga husapotek*;) Litegrann som att "var och en blir salig på sin tro". För egen del är det främst den store läkaren Naturen som hjälper mig. Jag har alltså funnit min medicin men boken kanske kan ge tips åt andra. Ser att du länkar till min blogg, roligt! Kvitterar direkt men hörrududu var har du HUNDEN? Som jag sökt och ropat på den vovven, hehe.

http://barasaras.bloggagratis.se

 
Carola

Carola

12 september 2009 18:16

Kloka ord som vanligt!!

http://familjenmahlberg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

12 september 2009 18:41

Så sant, så sant. Rosen den har törnen men utan dem kanske inte rosen skulle vara så vacker. Nu ska jag sätta in en smulpaj med äpplen, så vi får något gott till fikat. Ha en bra lördag kväll och söndag med för den delen.

Kramar.

 
carri

carri

12 september 2009 19:29

Tack för boktipset ! Jag ska leta upp och köpa den. Ha en bra lördagskväll !

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

12 september 2009 19:32

Låter som en bok som kan vara något för mig! Tack för tipset!

God kväll!

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

12 september 2009 20:26

Skogsfrua på dal : Det ligger mycket i det du skriver ! Och naturen är absolut det främsta apoteket även för mig =))
Iblnd kan det skrivna ordet få en att tänla till , det blir som en aha upplevelse ;))
Kram =))

Carola: Tack *ler* Kram =)

Inga-Lill : Så sant så , kram =))

Carri: Var så god ! *ler* Kram =))

Marie: *ler* var så god ! Kram =))

 
Cilla

Cilla

12 september 2009 21:50

vilken underbar blogg du har, och tack för den fina kommentaren i min. skellefteå, ja där kommer min svärson från. min dotter och han bor hemma hos oss eftersom de inte hittar någon lägenhet. min gubbe kommer från bastuträsk. men jag är en skånetös helt igenom :) hoppas du får en fortsatt trevlig helg. kramisar

http://wiccankraft.blogg.se

 
Ingen bild

Berith

12 september 2009 21:57

Tack Cilla =)
Se där ...vad trevligt , Bastuträsk är ju "nästgårds" ;))
Önskar dig det samma ! Kram =))

 
Lisa

Lisa

12 september 2009 23:14

Tack gulliga du för din värmande kommentar idag,,stödet betyder mycket för mej...
Håller idag inte riktigt med detta ordspråk,,Har fåTt lite för mycket törner i Livet..Trots detta att man sagt ja till både människor och Idioter + Livet...
Kram på dej

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

13 september 2009 07:38

Kloka ord, jag hoppas att du får en fin dag nu

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards