Direktlänk till inlägg 16 augusti 2009

Tänkvärt...

Av Berith - 16 augusti 2009 16:40



 " Det finns två sätt att leva, antingen som om ingenting är ett under eller också är allting ett under."



Ha en bra eftermiddag och en mysig kväll !

Kram till alla go´a människor som tittar in här *ler från hjärtat*

 
 
carri

carri

16 augusti 2009 17:31

Tänkvärt ! Och bilden var hur fin som helst.
Och det kan vara riktigt skönt med inneväder ibland. Om man nu inte råkar ha en ofärdig altan :(
Kanske bättre väder till veckan ! Kram

http://livsvingar

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

16 augusti 2009 17:59

Åh så kloka ord, Berith! LIbland är det nyttigt att bli påmind: Hela livet är ett under!
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
caritha

caritha

16 augusti 2009 20:03

tänkvärda ord hoppas du haft en underbar helg ha det./caritha.

http://caritha

 
Ingen bild

Inger Mari

16 augusti 2009 21:18

Så sant!

Vi er jo omgitt av små og store undre... Men ikke alltid evner vi å se underet i det som er rundt oss.

Ha en trivelig kveld videre.
Klem fra oss i Bodö

:o)

 
wiper

wiper

16 augusti 2009 21:56

Tänkvärda ord tycker jag också.
Ha en skön kväll
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Susansnusan

Susansnusan

17 augusti 2009 00:11

Så sant så!!!
Mitt val är lätt!!!
Ha det gott och hälsa Buddha;-))
och övriga i familjen!!
Kramiz

http://www.susansnusan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

17 augusti 2009 10:12

Kloka ord, ja allt gör livet värt att leva. Det första späda grästrået på våren, de fina blommorna om sommaren och ljungen som står i full blom, de första gula löven i björkarna. Bara en bråkdel av naturens under, glömde alldeles bort ekorrungarna som jagar varandra på altanräcket. De är så söta, när de plirar på mig och undrar om kärringen skulle kunna bjussa på något gott. Allt som rör sig i naturen och livet gör det värt att vakna varje morgon, det finns alltid något som gör livet värt att leva. Om vi bara tar oss tid att se det.

Kramar.

 
Erika

Erika

17 augusti 2009 10:16

Som Ying & Yang. De båda synsätten kompletterar varandra så väl - ibland behövs blicken för undren men andra gånger behövs det att man ser allt för lika.
:)

http://stoltaebbas.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

17 augusti 2009 11:22

Wiper: Kram =)

Susansnusan: Mitt med =)Kram =)

Inga-Lill : Ja det finns så mycket vackert ute i naturen att glädjas åt ! =)
Kram =)

Erika: Så sant !! Kram =)

 
Lycke

Lycke

19 augusti 2009 22:27

Åååh, vad fint...å sant så sant..jag väljer att allting är ett under..ska fösöka minnas detta också!!!

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards