Direktlänk till inlägg 2 augusti 2009

Det tar sig ;)))

Av Berith - 2 augusti 2009 07:54

 

Denna morgon lyser solen över oss här i Boli `a . Det slutade att regna igår då ”mobbe” K  (som är guld värd =)) var färdig och hade lastat sin ”minigräv” för att åka hem till sitt *ler* 

 Det har torkat upp ganska bra här på våran baksida , gubben har krattat ut sand och jord och plockade bort sten (han är så duktig så =)). Idag kommer Mr L hit med sin traktor och forslar bort jordhögarna (skönt) *ler*

 Det tar sig *blink*

Gubben kommer att börja skruva ramen till altanparadisprojektet idag och jag , ja jag sköter markservicen *blink blink*



Igår kväll blev gubben min mycket förvånad då han kom in efter av slutat arbete ute på gården , jag var nämligen vaken och satt vid laptopen med mina två blå på ögon på ”halvljus”  *skrattar*

Det hör ju inte till vanligheten precis att jag är vaken vid halv elva snåret på kvällarna , men jag hade hållit på med mitt röj i den gamla bokhyllan (oj så mycket konstigt man sparar på sig som man glömt bort att man hade ;)) som ska flytta till min go´a vän C och bli ett projekt hos henne blink

Då jag var klar med röjet så satte jag mig ner framför laptopen med en kopp grönt te för att varav ner och gå en sväng i bloggbyn och besöka mina go´a bloggvänner , där satt jag alltså då gubben kom in och blev mäkta snopen över att finna mig vaken och inte sovandes i soffan *skrattar*

När man håller på med något , så känner man ju inte hur trött man är , för än man stannar av , men så slocknade jag som en klubbad innan jag landade på kudden också *blink blink*


Ha en bra start på denna söndag , kram till alla go´a människor som tittar in här  *ler från hjärtat*

 
 
marita

marita

2 augusti 2009 09:35

Halloj,önskar er en fin dag.Härligt med solen.Hoppas det går bra nu med arbetet.Vilken tur gubbarna har som har dig att sköta markservicen,*ler*visst brukar det vara så.Likadant här när det är nåt större projekt på gång.
Ha de fint,
kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Lisa

Lisa

2 augusti 2009 10:31

så roligt att följa erat altanparadis,,spännande att se hur det blir..VILL osså ha ALtan,,Fast man måste väl ha ett hus först(skratt)...Javisst blir man irriterad när man inte kommer in på bloggen,håller med SNACKA OM BEROENDE!!!!!
Ha en solsig o fin söndag,,
kram kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

2 augusti 2009 10:38

Marita: Jag önskar dig det samma =)
Heheh...att leda markservicen är inget dåligt jobb det heller ;))
Kram =)

 
Ingen bild

Berith

2 augusti 2009 10:40

Lisa: Det underlättar ju en aning förstås..hahah / Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards