Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Gräver efter guld...

Av Berith - 23 juli 2009 13:28

......gör de inte ,gubben och lill svågern (gubbens yngsta bror) , utan de gräver den första gropen av åtta  , som plintarna till altanparadisprojektet skall ner i *ler*

Fast om de skulle hitta en guldklimp så gjorde det ju inget *skrattar*



Det såg riktigt lovande ut på himmelen ett tag ...



Men det varade inte länge...nu är himmelen grå igen och ett perfekt arbetsväder tycker gubben att det är *blink blink*


Och nu smyger paparazzi ut i buskarna igen för att bevaka arbetet med altanparadiset *skrattar*


Ha en bra eftermiddag , kram till alla go´a människor som tittar in här *ler*

 
 
Ingen bild

Inga-Lill

23 juli 2009 16:21

Vi byggde altan när vi köpte nuvarande boende och det var ett jädrans slit med att få ner stolparna. Det var sten vid varje spadtag och då hör det till saken att vi bor på en sandås. Så jag hoppas att din gubbe har bättre tur med steneländet.

Kramar från ett grått Nv. Dalarna.

 
Lycke

Lycke

23 juli 2009 16:30

Ja, fast det är mycket märkligt man kan hitta när man gräver sina gropar i trädgården...jag hittar massa fina bitar porslin..glas och ett och annat älghuvud, hihii..joo, faktiskt..förra året..

Ja, visst är det härligt och drömma o minnas...blir mer och mer något av en nostalgiker jag..mmm...gillar min radio döskarpt..

Kramsi Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

23 juli 2009 17:29

Inga-Lill: En och annan sten har gubben stöt på , ett kraftprov är det att gräva dessa hål ;)
Kram =)

Lycke: Då vi gjorde om tomten i stugan fann jag delar ur en väldigt vacker kaffeservis och en rostig hink...hahah..jag kände mig som Pippi Långstrump...hahah

Nostalgin kommer nog med åren tror jag..inte kände jag mig så här nostalgisk över saker och ting då jag var yngre ;)
Kram =)

 
Lisa

Lisa

23 juli 2009 22:14

Så fint ni kommer att få med altanen när den blir klar.va läskigt me Jordskalv..Tur att bron höll..
känns bra att du vet hur jag känner mej skönt med såna kommentarer..Att man inte är ensam samt att man får andra synvinklar på saker o ting,,Lätt att man blir blind o enkel spårig i sitt tanke sätt när man grubblar för mycket..
natti natti..

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Marie

Marie

24 juli 2009 01:07

Jag håller tummarna för en stor guldklimp!!!

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

24 juli 2009 07:48

Lisa: Hahah..ja det var tur...annars har nog gubbens självförtroende blivit knäckt ;)
Kram =)

Marie: Bra ! Vi bor ju i guldriket så ....vem vet ;)
Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards