Direktlänk till inlägg 23 juli 2009

Jordskalv och bron höll ;)

Av Berith - 23 juli 2009 07:17

Jodå , uppe i Norrbotten så var det ett jordskalv i går kväll och man kände av det även här i Boli´a (lite lätt)....Tro det eller ej , jag var faktiskt vaken för en gång skull !! *blink* (stickningen gör undervärk ;))

Och gubbens jordbävningssäkra bro då ???  Den höll Marie *skrattar*

Så nu vet han/vi att den är välbyggd (men det visste vi ju i och för sig redan )nåja , nu var det ju ingen jordbävning utan ett jordskalv ganska långt bort från oss...så om det gills som tillförlitligt test för den jordbvningssäkra bron...tja om det tvistar de lärde *blink blink*



Dagens väder här i Boliden är  : Gråa moln som solen tappert försöker att tränga igenom...det är skönt ute . Ett perfekt byggväder enligt gubben *ler*


Ha en bra start på denna dag! Kram till alla go´a människor som tittar in här *ler*






 
 
Daniel

Daniel

23 juli 2009 09:02

hehehe som en vanlig natt hos Daniel!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Berith

Berith

23 juli 2009 09:24

Vilka spännande nätter du måste ha ...hahaha...
kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
marita

marita

23 juli 2009 09:31

Vilken tur vi lever i ett sånt land där vi slipper naturkatastrofer.Tänk vilket elände det ställer till.
Ja jag säger bara det,barnbarn är verkligen livets efterrätt.Man har liksom en annan tid och ro med dom. Så du får njuta också sen.
Ha de gott,
kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Marie

Marie

23 juli 2009 10:13

Åh det var ju för väl!!! Att bron höll alltså! ;-) Tänkte att det skulle ju vara skam annars på alla dina fina saker... *fniss*

Ja visst var det ordspråket bra!!! Jag hittade det hos min vän Ingegerd som också bor upp i norr någonstans. Låna på du det är helt okej! Det är aldrig fel med goda citat!

Här regnar det, nej fel det fullkomligt skvalar ner och åskan passerade lite norr om oss... Gav upp försöken att sova lite längre idag - sopbilen, sms, regnsmatter på fönsterblecket och på det då lite muller... Mörkt är det ute så snart tänds väl ytterbelysningen!? Ja ja det blir en dag av detta också! Bara att göra det bästa av den!
God torsdag!
Marie

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Dagens rätt

Dagens rätt

23 juli 2009 10:40

Ser att bygget är på gång, kul att se att andra har att göra. Bäst att gubben skyndar på så att du kan hitta på nya saker till honom.

Axel

http://axelsdagensratt.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

23 juli 2009 11:07

Marita: Ja det ärväldigt tur =)..Ja , jag längtar verkligen efter att få möta Filuren ;)
Kram =)

Marie: Hahh..ja och gubben han är mäkta stolt ska du tro ;)
Kram =)

Axel: Hehehe..då han är färdig utomhus , så har jag en hel del projekt inomhus åt honom ...så han behöver inte oroa sig för att han skall bli sysslolös under hösten och vintern..hahaha...
Kram =)

 
Ingen bild

Inga-Lill

23 juli 2009 16:17

Jaså, jordskalvet kändes ända till dig, tur att det inte var i närmare då.

Kramar

 
Ingen bild

Berith

23 juli 2009 18:04

Inga-Lill: Det var bara en liten skälvning =)
Fattade inte vad det var förän det stod om det i tidningen i morse =)
Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards