Direktlänk till inlägg 20 juli 2009

Sakerna är på plats ;)

Av Berith - 20 juli 2009 13:45

Fjädermoln (heter de så ?? Jo jag tror det. Pratar för mig själv igen;))är det på himmelen i skrivandets stund som håller på att växa ihop till ett stort vitt molntäcke , det blåser lite , men det gör inget. Vi har 20 grader...det är alldeles lagom varmt *blink*


Stolen och blomlådan på ben är på plats på den nya bron....



Lycktan i bakgrunden ska upp på väggen så småning om , jag hade bara svarta fästen, så nu blir det till att spraymåla ett vitt , sedan åker lycktan upp i ett svich *blink*...

På stolen ska det en dyna som jag ska sy av ett rött tyg med vita prickar på som jag hittat i mina gömmor..men inte tagit någon bild på ( det blir att sy den någon mulen dag;))



Det blev inte Buddha som flyttade in på den nya bron , utan Nils Karlsson pyssling  med sin hundvalp som jag fyndade på en loppis för några år sedan.

Lille Nils verkar trivas där han står och tittar på dem som kommer och går

Alla talar ju om för honom hur söt han är , så inte undra på att han trivs ,  så det är inte bara jag som pratar med lille Nils  *blink blink* .....



Blomkorgarna hänger vid ytterdörren , fast inga blommor har kommit i dem än ..men tids nog så ...*ler*



I den stora vita krukan med Mårbackan har jag en välkomstskylt , fast den

är nog snart övervuxen , har inte hjärta att plocka bort blommorna *ler*

Lycktan är ett loppisfynd *blink*

Vid ytterdörren hänger det en annan skylt....




Så sant så !! *ler stort*


Flasklycktorna då som jag fyndade på Indiska ?? Jag har inte bestämt mig än om jag ska hänga upp dem i taket på bron eller om de ska få stå på trappseget....

Gubben tycker att det blir lite väl många lycktor på bron...han tycker att det räcker som det är...hmmm...kan det bli för många lycktor ?? (Inte normalt) Men kanske på en bro ...hmmm tål att tänka på ...

En tanke föll mig just in...kanske jag skulle ta och hänga dem i min oas på den "lilla" altanen...Där har jag "bara" en liten och en mellanstor lyckta än så länge *blink blink *

Det får inte bli för "plottrigt" på bron ....

(svärmor tycker det är som att komma in i en Katedral när hon kommer till oss då alla ljus och lycktor är tända i höst och vintermörkret  =) Då förstår ni kanske hur många ljus och ljuslycktor det finns i vårat hem..ljus och lycktoman är vad jag är hahahah och det tillkommer alltid fler *blink*)



Ja kanske jag skulle ta och hänga flasklycktorna här trots allt *ler*


Ha en bra eftermiddag , kram till alla go´a människor som tittar in här *ler*


 
 
Ingen bild

Inga-Lill

20 juli 2009 15:49

Åh, så vackert det blev, du är en hejare på inredning för utredning kan det inte bli eller....

Jag tycker att du ska häng upp flasklyktorna på lilla bron, där skulle de göra sig bra men vad vet jag om in/utredning, haha.

Här har regnandet upphört, det kommer bara någon skur och det kan jag leva med.

Kramar!!

 
Tant Grön

Tant Grön

20 juli 2009 16:05

Härlig bild på molnen! Och så fint det blev på bron :-)

http://valkommenhemtilltantgron.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

20 juli 2009 19:06

Inga-Lill:Heheh..nä någon utredning blir det inte ;)))
Jo , jag har bestämt mig , de ska få hänga i min oas =)
Kram =)

 
Ingen bild

Berith

20 juli 2009 19:07

Tant Grön: Tack =)
Kram =)

 
Elisabeth

Elisabeth

20 juli 2009 19:14

Otroligt fina och stämningsfulla bilder. Det med moln blev verkligen annorlunda. Tycker själv mycket om att fota moln. Men mest blir det blommor, men mer fåglar numera också sedan jag skaffade ett nytt objektiv för knappt två månader sedan.

http://elisannw.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

20 juli 2009 20:32

Men så fint det blev när sakerna kom på sin plats!! Dom passade perfekt där :-)

Jag är också en sån där som älskar att ha ljus tända. Det är så himla mysigt :-)

Och förrästen.. tack för solen. Ville bara säga att den kom fram hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

20 juli 2009 21:55

Så fin din bro blev med Nils Karlsson Pyssling (en favorit!), blommor och alla lyktor. Nääe, det kan aldrig bli för många ljus och lyktor ;)
Kramar!

http://lambergsfrua.bloggagratis.se

 
Marita

Marita

20 juli 2009 22:54

Vad fint du har gjort det på bron.Så fräscht med det vita.Stolen påminner om dom som min morfar gjorde.
Ha dengott,
kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Ingen bild

Berith

21 juli 2009 07:53

Elisabeth : Välkommen hit ! Tack för din kommentar =)
En bättre kamera står högt upp på min önskelista , det är så roligt att fotografera ! =)
Kram =)

Sussi:Tack =) Det var ju skönt att den hittade till er ;)
Kram =)

Lambergsfrua: Tack =) Det kan nog inte bli det ..hahahah..inte i mina mått mätta i alla fall ;)
Kram =)

Marita: Tack =)Stolen har min svärmors far gjort en gång i tiden , till min svärmor då hon skulle bygga eget bo ;)
kram =)

 
Lycke

Lycke

21 juli 2009 22:39

Fiiint ni har fått till det!!!

Kram Lycke

http://till-vidas-ara.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards