Direktlänk till inlägg 8 juli 2009

Brobygge igång och hummlen växer och frodas

Av Berith - 8 juli 2009 18:29

Gubben min har varit och köpt virke i dag , så nu är brobygget på framsidan igång . Skönt att få en bro igen ....visst det går bra att ballansera på lastpallar då man ska ut och in , men det är betydligt trevligare med en bro *ler* ...Det ser betydligt mer hemtrevligt ut med en bro. Lastpallar har sin charm de också...fast inte som bro i alla fall  *blinkar med ögat*

Han är duktig gubben min ,  en riktig allt i allo är vad han är  * ler stolt* .. Lite får man väl skryta över sin gubbe ???



Hummlen den växer och frodas och ramar in min lilla oas där min lilla Buddha bor som jag pratar med lite då och då *blinkar med ögat*... Gubben undrar om jag får något vettigt svar då jag sitter där och babbla med ett svart stenhuvud...*LOL*



Ja , man blev som man vart och man är som man är ...men jag är glad, lycklig , jag känner stor glädje över det lilla i livet , jag har ett rikt liv...


 Ha en riktigt skön kväll och sov gott då det är dax ,

Kram till alla go´a människor som tittar in här =)


 
 
Sussi

Sussi

8 juli 2009 19:24

Lastpallar i all ära men det blir nog snyggare med en bro hihi
Det är väldigt praktiskt att ha en händig karl :-)

Ha en härlig kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

8 juli 2009 21:00

Sussi: Ja betydligt snyggare !! =)

Kramen =)

 
GladaKatarina

GladaKatarina

8 juli 2009 21:30

Tack för dom härliga raderna! :-)

http://gladakatarina.bloggagratis.se

 
marita

marita

8 juli 2009 22:12

Vad fint du har det i oasen.Visst blir det behändigare med en bro helt klart,hi,hi.
Ha de gott,
kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Ingen bild

Berith

9 juli 2009 07:29

GladaKatarina: Tack själv =)
Kramen =)

Marita: Jo , det blir betydligt behändigare =)
Kramen =)

 
Marie

Marie

9 juli 2009 10:20

Jag tycker det ser ut som du har styr på dim humle!? Hur har du lyckats med det??? Här växer det hej vilt och jag har tappat kontrollen helt och hållet!

Din lilla oas ser så himla din och inbjudande ut!

Go torsdag på dig!

http://fototillvardags.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

9 juli 2009 10:31

Marie : Tack =) Jag tuktar den ganska så hårt på våren...vet inte om det är det de beror på ??

Kram ! =)

 
Sanna

Sanna

9 juli 2009 15:12

Supermysigt det ser ut med hummeln som växer och frodas =) Jag skall investera i pipranka till min trädgård till hösten, har ett "litet" projekt på g nere vid mitt växyhus =)
Kraaaam
Sanna

http://krimskramsan.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

9 juli 2009 15:56

Sanna: Jag gillar verkligen humle..den påminer mig om min mormor =)
Pipranka är också en trevlig växt =)
Kram =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Skapa flashcards