Direktlänk till inlägg 5 juli 2009

Packar ihop och åker hem

Av Berith - 5 juli 2009 07:44

Även denna morgon är det helgrått på himmelen och det är bara 11 grader...brr..Det var nästan så att jag fick höstkännslor i kroppen då jag var ute på min morgon promenad...Inte redan !! Vi är ju bara i början av Juli , den kännslan ska ju inte infinna sig för änn i slutet på augusti !! *skakar på huvudet*


Nu packar vi ihop ock låser stugan för att åka hem till Boli´a och byggprojektet som väntar. Det känns konstigt att bara vara här ett par dagar åt gången då det är sommar , normalt brukar vi bo här hela sommrar , men nu har vi vårat altanparadis projekt på gång , så det är bara till att åka hem och fortsätta om det skall bli klart någon gång *ler*

Men några dagar i stugan med lugn och ro ,  det är bättre än inga dagar alls i stugan *gubben håller med*

Men vi är snart tillbaka här igen , vi stänger ju inte ner stugan för vintern , nä vi ska hinna vara här betydligt mer innan dess *ler*


Så nästa inlägg , ja det blir skrivet hemma i Boli´a ;)


Ha en bra start på dagen , hoppas ni har bättre sommarväder vart än ni befinner er i vårat avlånga land  =)

Kram till alla go´a männsikor som tittar in här =)




 
 
Pisan

Pisan

5 juli 2009 10:59

Ääääntligen börjar det bli normala temperaturer även här nere. :-) Det är kul med gamla saker. Tur att du inte gjorde dig av med de fina sakerna när ni tog över huset :-) KRAMISAR!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

5 juli 2009 11:39

Pisan:Det hade jag inte hjärta att göra ...och jag ångrar mig inte...de är så vackra att titta på , och jag gillar ju gamla saker en till sak jag har "pippi" på ;)

KRAM !!

 
Dagens rätt

Dagens rätt

5 juli 2009 13:46

Varför ha så brått att bli klar med en altan, finns säkert kvar till nästa somar ändå.

Axel

http://axelsdagensratt.blogspot.com

 
Ingen bild

Berith

5 juli 2009 14:27

Axel : Tack för ditt besök och din kommentar . Det är inte spoeciellt brottom medaltanen , men projektet är inne på sin tredje sommar nu , det har varit annat som kommit mellan...vi ärganska less på att ha ett sandtag utanför altandörren...eller stranden som vi också kallar den , det följer ganska mycket med in då man har hund =)
Men visst det kommer en sommar nästa år också , så sant så...men vi tyckte att det skulle vara ganska skönt att bli färdig någon gång med detta långdragan projekt =)
Ha det gott =)
Kram =)

 
Sussi

Sussi

5 juli 2009 14:46

Det är verkligen en jättestor skillnad i gradantal nu mot för nån dag sen...

Serien jag började titta på kunde man likagärna ha somnat till. Den var inget vidare bra. Så den skippar jag nog hihi

Ha det så bra
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

5 juli 2009 15:02

Sussi: Med andra ord så har jag inte missat någon bra serie då ;)
Kramen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards