Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Svammel .....

Av Berith - 1 juli 2009 20:15

I skrivandets stund är det 23 grader ute och 27 inne fast fönster och dörrar står på vid gavel (jag klagar inte ;)). Men trots värmen inomhus har jag tagit mig i kragen och rastat snabelhanen , det var verkligen behövligt !! *skakar på huvudet* ..Det blev till och med en svängom med golvmoppen också , så nu är det rent och fint och änglatofflorna är borta just för tillfället , men de har ju en tendens att dyka upp lika fort som man tagit bort dem ...men" lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete " ...*eller ?? * ... lite skit har nog ingen dött av , så där lagomt skitigt...men nu var det inte lagomt , nu var det rena katastrofen ....Jisses så här såg ut !!!..men jag skyller på värmen...*ganska skönt att ha något att skylla på *

Men nu doftar det nyskurat trägolv inne i stugan och jag , jag dofta lavendel ... eller var det honung ??? ...*luktar på min arm* ..jo, det var lavendel  som jag doftar..* jag skyller på värmen igen* ..för dåligt luktsinne har jag inte och inte dåligt minne heller  *blinkar med ögat* ...De två små grå hjärncellerna som går på halvfart har stannat helt i värmen , det finns inte en tendens till rörelse där inne mellan öronen...tur att man inte har något viktigare för sig än att bara vara ;)


Det var då ett fasligt svammlande runt mig i kväll ...så nu får det vara färdig svammlat....*skärpning kvinna*


Nedan för altanen här i stava växer dessa söta blåklockor ...




Ha en riktigt skön kväll , nu skall jag njuta av kvällsolen ute på altanen med gubben * det lät romantiskt*.....


Kram till alla go´a bloggare och sov gott då det blir dax !! =)


 
 
marita

marita

1 juli 2009 23:09

Ja nog blir man seg i huvet av värmen.Det är mycket som går knasigt.Städningen ligger helt på sparlåga.Men blir det bara lite svalare så får det bli en uppfräschning,hi,hi.Ännu en varm natt väntar.
Kramiz!

http://www.metrobloggen.se/pussnosar

 
Sussi

Sussi

2 juli 2009 08:07

Tyvärr så ignorerar man städningen när det är så här fint väder.. Man vill ju hellre var ute!

Ha en fin dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Inga-Lill

5 juli 2009 13:32

Jag läser dina inlägg men jag har varit dålig på att kommentera, sorry. Du leder mig till en annan värld, som är rolig, tänkvärd och berättande. Det känns så avkopplande att läsa dina inlägg, det där med is har jag oxå provat men det funkade inte på mig heller. Kan det vara åldern, som gjort mig mera känsklig för värme. Förr kunde jag ligga och steka mig i solgasset men idag föredrar jag skuggan. Däremot älskar jag värme men det får inte bli för mycket av den varan heller.

Tack för att du finns och att vi slöisar får läsa den.

 
Ingen bild

Berith

5 juli 2009 14:39

Inga-Lill: Tack för dina besök och för din kommentar , den värmde i hjärtat =)
Du är så välkommen att läsa min inlägg oavsett om du kommentear eller inte =)
Tack än en gång =)
Ha det gott !!
Kramen =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards