Direktlänk till inlägg 1 juli 2009

Det som fachinerar mig och gör mig glad

Av Berith - 1 juli 2009 11:04

 

 För drygt två månader sedan så gav jag mig in i bloggsvängen. Det gläder mig att så många är in och läser min blogg . En del lämnar kommentarer andra inte , det spelar ingen roll ...alla besök värmer i hjärtat .

Då jag började blogga ,så var det av ren nyfikenhet på detta med bloggandet som var och varannan håller på med och jag hade inte en tanke på att någon skulle över huvud taget skulle läsa min blogg och det var inte tanken heller att få en massa läsare då jag började blogga, utan det var en kul grej och  som jag fastnade för , liksom många andra före mig =) 

Men naturligt vis blir man glad att så pass många hittat hit till min lilla blogg och läser den . Till och med min kära moster !! Heja moster , du är snart ett dataproffs !!! =D


Jag tänkte , hur ska jag hinna blogga ?? och vad ska jag skriva om ?? Men jag startar en blogg och ser vart det leder , sagt och gjort, det blev en blogg och jag hinner blogga och skriver om det som faller mig in och vad som rör sig i min hjärna just för stunden, här och nu. Laptoppen hänger alltid med , så det blir ett inlägg lite då och då , då andan faller på , det har blivit en del i vardagsrutinen..och rutiner är ju en vana och bloggandet blev fort en vana i mina vardagsrutiner ;)

Så finns det ju så otroligt många underbara bloggar och bloggare att följa =)

Är man beroende ...eller inte...tja...inte vet jag , men roligt är det i alla fall och jag lider inte av det och inte min omgivning heller ...så då är det ju ingen fara taket ;)


Det som fachinerar mig och gör mig glad , är all denna värme och omtanke som finns här i blogglandet , och det vänliga bemötande man får som ny bloggare här i bloggbyn ,  ....tänk om all denna värme , vänlighet och omtanke gick föra över till det verkliga livet...Vilken underbar värld vi skulle leva i då !!! =)

Här möter man nya människor , människor man inte skulle ha mött annars. Jag tycker om att möta nya människor ,det berikar en . Man lär sig alltid något nytt i möte med nya människor . En ny vän kan man möta där man minst anar det . Vänskap kan börja över en kopp kaffe/mugg te med en främling....en vän kan bli den man minst anar =)

Människor kommer och går i ens liv , somliga blir vänner för resten av livet , andra passerar och sedan skiljs vägarna, men man bär alltid med sig något av varje människa man möter under sin vandring på livets väg. Somliga lämnar lämnar stora avtryck , andra små avtryck ,men alla möten är lika värdefulla oavsett om det blir livslång vänskap eller inte ...


Jag trivs med bloggandet och alla go´a bloggare , jag kommer att stanna kvar i blogglandet och gemenskapen i bloggbyn...med risk för att bli mer bloggberoende än jag redan är ;)


Tack för alla era besök , det värmer mer än sommarsolen och den är varm ;)


Ha en god fortsättning på denna dag alla go´a bloggare , kram till er alla =)



 
 
carri

carri

1 juli 2009 12:13

Hej ! Jag håller med dig fullständigt, detta är ett fantastiskt sätt att dela tankar och för mig ett sätt att klura ut funderingar jag har.

Jag tror att det minskar många onödiga grubblerier som kan fastna i en.

Ha en bra dag ! // Kram

http://livsvingar

 
Ingen bild

Berith

1 juli 2009 13:00

Carri : Ja nog är det så ...man får ge utlopp åt sina gubblerier och filosofiska tankar på ett lättsamt sätt =)
Ha det gott!! Kramen =)

 
Ingen bild

Moster

1 juli 2009 18:40

Ja visst är jag snart ett dataproffs...
Ha en trevlig kväll !

 
Sussi

Sussi

1 juli 2009 18:52

Det där är nästan som om jag själv kunde ha skrivit det. Precis så där känner jag!! Det är jättekul att blogga. Jag trodde inte det när jag började men det är som du skriver, det blir snabbt en vardagsrutin..

Ha en fin kväll
kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Berith

1 juli 2009 20:13

Moster: Heja moster ...se där !!! Ja snart är du nog också en inbiten bloggare också..hahah...
Önskar dig en trevlig kväll också , kramen !!

Sussi : Ja det är verkligen roligt och oj vad snabbt det blev en vana !! =D
Kramen !!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Berith - 15 december 2011 07:00

Jag är tvåhänt , dvs , jag skriver med höger , men kan även skriva med vänster hand , om jag vill och har lust , men det blir dock inte vackert ....inte för att jag har någon  vidare handstil då jag skriver med höger hand heller , men det blir be...

Av Berith - 14 december 2011 07:00


Jag har alltid skrivit mycket , ändå från den dagen jag kunde sätta ihop bokstäver till ord och bilda meningar med orden , så har jag plitat ner rader i form av texter , berättelser och  dikter . Skrivandet har alltid varit och är en ventil för...

Av Berith - 13 december 2011 08:30

Nattens luciavaka tillsammans med Bolidenungdommarna utspelade sig Bolidenskolans gymnastikhall där luciacupen i innebandy gick av stapeln , arrangerat av Skolif och ungdomms- gården och jag var naturligtvis på plats , dock inte som förälder ...

Av Berith - 12 december 2011 07:00

Lördagmorgon vaknade Bolidenborna upp till denna underbara syn ...den efterlängtade snön kom och den kom med råge ...smygmotion för gubben ...och ja för min del också ....för jag fick plumsa en hel del på min morgonrunda *ler*     Och ...

Av Berith - 9 december 2011 07:00


På möljigheternas torg i Skellefteå , under eller rättare sagt , framför den stora adventsgranen , har de en stor adventskalender , eller snarare ett plank med en hemtrevlig dörr på som ska symbolisera en adventskalender och vaje dag klockan to...

Ovido - Quiz & Flashcards